یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۲۰ مرداد ۱۳۹۵
1542

آقایان فریاد وا گلزارها را زیر باد کولر سر می‌دهند!/چه کسی با احساسات خانواده شهدا بازی می‌کند؟

ما مخلص همه کسانی هستیم که نقد دلسوزانه می‌کنند و پیشنهادات خوبی مطرح می‌کنند. افرادی که به نوعی پای ثابت حضور در بهشت زهرا هستند نه کسانی که پای کولر گازی پشت میزشان می نشینند و فریاد وا گلزارا سر می‌دهند. به گزارش یاشهید ، شاید مخاطبینی که مطالب مربوط به شهدا را پیگیری می‌کنند […]

ما مخلص همه کسانی هستیم که نقد دلسوزانه می‌کنند و پیشنهادات خوبی مطرح می‌کنند. افرادی که به نوعی پای ثابت حضور در بهشت زهرا هستند نه کسانی که پای کولر گازی پشت میزشان می نشینند و فریاد وا گلزارا سر می‌دهند.

به گزارش یاشهید ، شاید مخاطبینی که مطالب مربوط به شهدا را پیگیری می‌کنند بارها در مورد موضوع طرح یکسان سازی قبور شهدا مطالبی را خوانده و یا شنیده اند که دلشان را به درد آورده است.

روز گذشته فیلمی منتشر شد با ادعای تخریب و یکسان سازی قبور شهدای گلزار بهشت زهرا. حتی برخی از مسئولین امر نیز موضع گیری‌هایی کرده‌اند با عنوان بازی با احساسات و عواطف خانواده شهدا.

در همین خصوص گفت‌وگویی انجام دادیم با یکی از فعالین فرهنگی مربوط به گلزار شهدا که در رابطه با فیلم ادعایی منتشر شده از تخریب قبور شهدا گفت: این فیلم به هیچ عنوان صحت ندارد و اگر کارشناسی آن را بررسی کند به خوبی در می یابد که اصلا تصاویر مربوط به تخریب، در بهشت زهرا (س) ضبط نشده است.

وی افزود: ما در طرح هم‌سطح سازی مزار مطهر شهدا و هرگونه تغییر دو خط قرمز برای مان وجود دارد. اول؛ ویترین شهدا که حکم موزه خصوصی و شخصی آنها را دارد و دوم؛ سنگ مزار مربوط به این عزیزان که فرهنگ نامه مجزایی برای این مکتب محسوب می‌شود. مانند شهیدی که وصیت کرده روی مزارش بنویسند: «پر کاهی تقدیم به آستان قدس الهی» و یا برادران خلیلی که نحوه زیبای شهادتشان روی سنگ مزارشان حک شده است.

این فعال فرهنگی تصریح کرد: امثال بنده در خصوص امورات مربوط به شهدا دید کارمندی نداریم بلکه خودمان سال‌ها در بهشت زهرا قد کشیدیم و بنده خودم سال‌ها کنار مادران شهدا بودم و می‌دانم آنها چه می خواهند. دغدغه ما حفظ فرهنگ شهداست.

وی ادامه داد: زمانی که قطعه 44 بهشت زهرا شامل طرح یکسان سازی شد و قبرستان ارامنه را در ذهن متبادر می‌کرد اولین کسانی که جلوی این تخریب را گرفتند از طرف همین بچه هایی بود که اکنون از جهات مختلف تحت فشار هستند.

این فعال فرهنگی تأکید کرد: ما مخلص همه کسانی هستیم که نقد دلسوزانه می‌کنند و پیشنهادات خوبی مطرح می‌کنند. افرادی که به نوعی پای ثابت حضور در بهشت زهرا هستند نه کسانی که پای کولر گازی پشت میزشان می نشینند و فریاد وا گلزارها سر می‌دهند.

وی افزود: از این آقایانی که هر چند وقت یک بار این موضوع را تحت تأثیر برخی افراد و اخبار خاص بیان می‌کنند، می‌خواهیم اگر خیلی دلسوز شهدا هستند برای تشییع شهدای مدافع حرمی که مظلومانه به خاک سپرده می‌شوند بیایند. شهدایی که گاها تنها ما و خانواده شان زیر تابوت را می‌گیریم و در خاک دفن شان می‌کنیم.

این فعال فرهنگی به یادداشت سردار باقرزاده اشاره کرد و گفت: از این سردار عزیزمان که خود از پرچمداران امور مربوط به شهداست و دلسوزانه برای آنها وقت می‌گذارد انتظار نداشتیم که بدون تحقیق و بررسی موضع گیری کند.

وی ادامه داد: احساسات و عواطف خانواده شهدا مورد آزار قرار گرفته اما از کدام طرف؟ ما یا کسانی که شبانه با این خانواده ها تماس می‌گیرند و به دروغ می‌گویند که مزار فرزندتان تخریب شده و با نیت دستیابی به اهدافشان این بندگان خدا را مورد اذیت و آزار روحی قرار می‌دهند؟

این فعال فرهنگی در پایان اظهار داشت: « طبق حکم قاضی و اخلاق انسانی ما اجازه نداریم حتی یک سنگ مزار را بدون رضایت خانواده ها دست بزنیم و برای اجرای طرح هم‌سطح سازی و نه همسان‌سازی از طُرق مختلف رضایت این عزیزان را جلب کرده ایم.

13950520000646_PhotoL 13950520000647_PhotoL 13950520000648_PhotoL 13950520000649_PhotoL 13950520000651_PhotoL 13950520000652_PhotoL 13950520000653_PhotoL

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: