یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۱۸ مرداد ۱۳۹۳
711

اصحاب رسانه فرهنگ ایثار و شهادت را پررنگ کنند

به گزارش “یاشهید” حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی صبح امروز شنبه 18 مرداد در نخستین همایش ملی تجلیل از خبرنگاران برتر حوزه ایثار و شهادت ضمن تبریک روز خبرنگار، گفت: این جلسه برای تجلیل از خبرنگارانی است که در عرصه فرهنگ ایثار و شهادت قلم‌زنی و این فرهنگ را تقویت کرده‌اند و بخش دیگری از این جلسه نیز […]

به گزارش “یاشهید” حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی صبح امروز شنبه 18 مرداد در نخستین همایش ملی تجلیل از خبرنگاران برتر حوزه ایثار و شهادت ضمن تبریک روز خبرنگار، گفت: این جلسه برای تجلیل از خبرنگارانی است که در عرصه فرهنگ ایثار و شهادت قلم‌زنی و این فرهنگ را تقویت کرده‌اند و بخش دیگری از این جلسه نیز به همایش مدیران روابط عمومی بنیاد در سراسر کشور اختصاص دارد.

وی با تجلیل از شهید صارمی که با خون خود، روز خبرنگار را ثبت کرد این روز را به خانواده ایشان تبریک و تسلیت گفت و افزود: در بین مردم جهان، کلماتی وجود دارد که همه برای آن احترام قائل هستند و واژه شهید و شهادت از آن واژگانی است که در بین مسلمانان، بسیار پرارزش است زیرا اسلام نسبت به شهید، احترام خاصی قائل است و شهادت نشأت‌گرفته از قرآن است که مقام بسیار بالایی برای آن در نظر گرفته شده به‌طوری‌که شهدا به هدف آفرینش که کمال است رسیده‌اند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی با اشاره به آیه ” وَلا تَحسَبَنَّ الَّذينَ قُتِلوا في سَبيلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحياءٌ عِندَ رَبِّهِم يُرزَقونَ …( ای پیامبر! هرگز گمان مبر کسانی که در راه خدا کشته شدند، مردگانند! بلکه آنان زنده‌اند، و نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند. ) گفت:  واژه شهید برای ما بسیار پرارزش است و در روایات آمده است که یکی از 8 در بهشت باب الجهاد است که پیش از همه برای شهداست و شهید حق بزرگی بر گردن ما دارد و همه مدیون آن‌ها هستیم.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: اگر امروز استقلال و آسودگی داریم و اگر مسئولان نظام با قدرت صحبت می‌کنند به دلیل عزتی است که شهدا و ایثارگران ایجاد کرده‌اند؛ بسیاری از افراد دنیا خدمات بسیار انجام داده‌اند اما فراموش نکنیم که این خدمات نیاز به امنیت و آسایشی داشته که شهدا بستر آن را ایجاد کرده‌اند.

وی ادامه داد: جمله‌ای را در جایی خواندم و برای شما نقل می‌کنم:” منطق شهید منطق سوختن و روشن کردن است، دمیدن روح به اندام مرده ارزش‌های انسانی و حماسه‌آفرینی است و باید گفت، شهید شهید است” همه در برابر این شهدا وظیفه‌داریم و باید برای ادای دین خود به آنان تلاش کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در روز اعطای حکم نمایندگی ولی‌فقیه در بنیاد به ایشان، گفت: ایشان فرمودند ” هیچ خدمتی جبران کاری را که ایثارگران انجام دادند نمی‌کند لذا نگویید خدمت می‌کنیم بلکه بگویید تنها سپاسگزار کار بزرگ شهدا و ایثارگران هستیم.”. پس فراموش نکنیم که ما تنها سپاسگزاری می‌کنیم و کاری جز این از عهده ما ساخته نیست.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی خطاب به آن‌ها که در دنیا برای مسلمانان خط‌ ونشان می‌کشند، گفت: آن‌ها فراموش کرده‌اند که ما فرهنگ ایثار و شهادت داریم زیرا آنان درکی از این فرهنگ ندارند، مردم غزه امروز تحت حمله و بمباران هستند اما می‌بینیم همچنان باقدرت مقاومت می‌کنند و این مقاومت به دلیل وجود همین فرهنگ ایثار و شهادت است و پیروز نهایی مسلمانان هستند.

وی خطاب به خبرنگاران، گفت: شما باید بکوشید این فرهنگ عزیز و مقدس را زنده نگاه دارید زیرا این فرهنگ است که ما را زنده نگاه داشته و اصحاب رسانه نقش بسیار مهمی در این زمینه دارند و می‌توانند فرهنگ شهادت را پررنگ کنند.

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد ادامه داد: خبرنگاری شغل شریف و پرارزشی است که ارزش آن وامدار ایثار و شهادت است پس خبرنگاران نیز همانند همگان مدیون شهدا هستند و باید رسالت خود را انجام دهند. کار یک خبرنگار تنویر افکار است و باید جامعه اسلامی را رشد دهد که انبیا هم می‌خواستند جامعه را رشد دهند و خبرنگاران هم در همین مسیر حرکت می‌کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی از خبرنگاران خواست: فارغ از مسائل سیاسی و جناحی کار کنید و اخبار را باصداقت و درستی انتقال دهید که اگر در این مسیر حرکت کنید اعتماد مردم و مسئولان جلب می‌شود. باید امانت‌دار اخبار باشید و آنچه مطرح شده را انتقال دهید. اخلاق عامل موفقیت خبرنگاران است و مهم‌ترین وظیفه آن‌ها ایجاد آرمش در جامعه است زیرا نظام نیاز به آرامش دارد و باید از مطرح کردن اخبار متشنج کننده در جامعه پرهیز کنید.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری به من تأکید کردند برای پیشگیری از سیاسی شدن بنیاد تلاش کنیم و ما هم بر مبنای فرمایش ایشان تا امروز همین روش را پیشه کرده‌ایم چراکه جانبازان و آزادگان ما نیاز به آرامش دارند و من استدعا دارم این آرامش و آسایش را برای آنان ایجاد کنید و این درخواست من از اصحاب رسانه است.

معاون رییس جمهور در انتها گفت: آخرین مورد درخواست من از شما داشتن ارتباط مناسب با تمام مردم و داشتن ارتباط صمیمانه با آن‌ها است چراکه حاصل این ارتباط رشد فرهنگ اسلامی و فرهنگ ایثار و شهادت است.

 

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: