یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۰۵ مهر ۱۳۹۵
1255

تجدید میثاق یادگاران هشت سال دفاع مقدس با شهدا

صبح امروز مراسم بزرگداشت شهدا به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس در مهدیه شهدای بهشت زهرای تهران برگزار گردید. به گزارش یاشهید ، صبح امروز 5 مهرماه مراسم بزرگداشت شهدا به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس به همت خانه شهید بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ و آماد و پشتیبانی سپاه پاسداران […]

صبح امروز مراسم بزرگداشت شهدا به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس در مهدیه شهدای بهشت زهرای تهران برگزار گردید.

به گزارش یاشهید ، صبح امروز 5 مهرماه مراسم بزرگداشت شهدا به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس به همت خانه شهید بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ و آماد و پشتیبانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و با حضور خانواده های معظم شهدا و ایثارگران و جمعی از یادگاران و پیشکسوتان هشت سال دفاع مقدس در مهدیه شهدای بهشت زهرای تهران برگزار گردید.

این گزارش حاکیست : در این مراسم حاج محمداسماعیل کوثری فرمانده اسبق لشگر 27 محمد رسول الله (ص) ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس یاد و خاطره شهدای عملیات ثامن الائمه در شکست حصر آبادان را گرامی داشتند و افزودند : عملیات ثامن‌الائمه(ع) با هدف انهدام نیروهای دشمن در شرق کارون و تصرف و این منطقه، در ساعت یک بامداد پنجم مهرماه سال 1360 با رمز مقدس ” نصرمن‌الله و فتح قریب ” شروع شد.این عملیات با همکاری ارتش، سپاه، بسیج و نیروهای ژاندارمری انجام شد و نیروهای عمل کننده در این عملیات بزرگ از «لشگر 77 خراسان» شامل سه تیپ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی،16 گردان نیروی پیاده در سازمان سه قرارگاه تیپی، «تیپ 37 زرهی شیراز»، «گردان 251 تانک» از «لشگر 16 زرهی»، «گردان 107 ژاندارمری»، «گروه رزمی 291 تانک» بودند و جهادسازندگی علاوه بر احداث جاده ” وحدت ” در فروردین 1360، امور مقدماتی عملیات را انجام دادند.

کوثری در ادامه بیان کرد: نیروهای سپاه اسلام با عبور از میدان‌های مین و تله‌های انفجاری و موانع ایذائی در حالی که به شدت با آتشبارهای خطوط پشتیبانی حمایت می‌شدند به مواضع دشمن یورش برده و دشمن را سخت غافلگیر کردند. همچنین به سرعت خاکریزهای مقدماتی دشمن تسخیر شد و نیروهای دشمن مورد تعقیب قرار گرفتند.لشکر زرهی عراق با قدرت تمام درهم کوبیده شده و نیروهای آن تحت تعقیب قرار گرفتند. با فرار دشمن به غرب کارون، بهترین موضع پدافندی و ضدپاتک نصیب نیروهای ایران شد. پس از دو روز نبرد بی‌امان رزمندگان اسلام، پس‌مانده‌های ارتش بعثی به غرب کارون فرار کرده و در آنجا زمین‌گیر شدند.با پیروزی درخشان سپاه اسلام در شکستن حصر آبادان، روحیه امید در سرتاسر جبهه‌ها و در میان مردم دمیده شد و سیل خروشان ملت با شادی و شور، بیش از پیش به سوی جبهه‌ها روانه شدند.

در ادامه این مراسم جمعی از خانواده های معظم شهدای مدافع حرم تیپ فاطمیون تجلیل شدند. لازم به ذکر می باشد درپایان این مراسم خانواده های معظم شهدا و ایثارگران به همراه رزمندگان و یادگاران هشت سال دفاع مقدس با حضور بر سر مزار شهدا با نثار گل و قرائت فاتحه یاد و خاطره تمام شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: