یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۱۹ آبان ۱۳۹۵
1782

بزرگداشت سردار شهید طهرانی مقدم و شهدای اقتدار در گلزار شهدای تهران برگزار میگردد

صبح روز جمعه 21 آبان ماه مراسم بزرگداشت شهدای اقتدار در گلزار شهدای بهشت زهرای تهران برگزار میگردد. به گزارش یاشهید ، صبح روز جمعه 21 آبان ماه ساعت 10/30 صبح مراسم بزرگداشت پدر موشکی ایران سردار شهید طهرانی مقدم و جمعی از یاران شهیدش با قرائت زیارت عاشورا و با حضور خانواده های معظم […]

صبح روز جمعه 21 آبان ماه مراسم بزرگداشت شهدای اقتدار در گلزار شهدای بهشت زهرای تهران برگزار میگردد.

به گزارش یاشهید ، صبح روز جمعه 21 آبان ماه ساعت 10/30 صبح مراسم بزرگداشت پدر موشکی ایران سردار شهید طهرانی مقدم و جمعی از یاران شهیدش با قرائت زیارت عاشورا و با حضور خانواده های معظم شهدا و ایثارگران بر سر مزارش در قطعه 24 گلزار شهدای بهشت زهرای تهران برگزار میگردد.

این گزارش حاکیست : در پایان این مراسم مزار شهید حسن طهرانی مقدم و یاران شهیدش توسط خانواده های معظم شهدا و ایثارگران گلباران میگردد.

حسن طهرانی مقدم ۶ آبان ماه ۱۳۳۸ در محله سرچشمه تهران متولد شد. به علت شغل پدرش (محمود طهرانی مقدم)، که به پیشه خیاطی مشغول بود، به محله شکوفه و سپس به محله بهارستان نقل مکان کرد و مقاطع ابتدایی و دبیرستان را در همین مناطق گذراند. او در روزهای منجر به پیروزی انفلاب به اتفاق دوستانش در فعالیت‌های زیرزمینی، نارنجک‌های دستی می‌‌ساخت که با استفاده از سه راهی لوله آب تولید می‌شد. شب 22 بهمن در میدان امام حسین(فوزیه سابق) با پرتاب نارنجک دستی یک خودروی نظامی ارتش را مصادره و سرهنگ سوار بر خودرو را به اسارت درآورد.

طهرانی مقدم در 21 سالگی و در ابتدای شکل‌گیری رسمی سپاه پاسداران، به عنوان مسئول اطلاعات منطقه‌ی 3 سپاه شمال، مشغول به فعالیت شد و تا 59/7/31 در این سمت باقی ماند. در زمان بروز ناآرامی‌ها در نقاط مرزی که مهم‌ترین آنها حوادث تجزیه‌طلبانه در کردستان بود، سپاه را در 15 ماه اول عمر خود متوجه ضرورت تقویت صبغه نظامی کرد.

با این رویکرد تا شهریور 1359 که کشور در آستانه هجوم رژیم بعث عراق قرار گرفت، حداکثر توان رزمی سپاه، تعداد معدودی گردان‌های رزمی بود که با روش‌های چریکی و غیر کلاسیک، درگیر مبارزه با اشرار وضد انقلابیون مسلح در کردستان شدند.

سنگین‌ترین سلاحی که در آن دوران در اختیار سپاه بود، تعدادی خمپاره‌انداز و آرپی‌جی و تیربار بود، در حالی که در همین وضعیت، ضد انقلابیون در کردستان، حتی به توپخانه نیز مجهز بودند.

شهید طهرانی مقدم در تاریخ 1384/7/1 به عنوان جانشین سردار علی زاهدی در نیروی هوافضا سپاه پاسداران منصوب شد.

25 آذرماه 1385 بود که حاج حسن مقدم به عنوان مشاور فرمانده کل سپاه در امور موشکی و رئیس سازمان خودکفایی سپاه انتخاب شد.

سردار حسن طهرانی‌مقدم تا روز آخر عمر نیز به عنوان مسئول این سازمان در ایجاد یک توان علمی و دانشی پایه و زیر بنایی مشغول کارهای علمی و تحقیقاتی بود و در روز شهادتش (21 آبان 1390) در پادگان امیرالمومنین(ع) شهرستان ملارد در حالی که برای آزمایش موشکی، آماده می‌شد، بر اثر انفجار زاغه مهمات، به یاران شهیدش (احمد کاظمی، حسن شفیع زاده، حسن غازی،‌ غلامرضا یزدانی، علیرضا ناهیدی، مصطفی تقی‌خواه و …) پیوست.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: