یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۱۲ آذر ۱۳۹۵
1736

مراسم گرامیداشت یازدهمین سالگرد شهادت شهدای رسانه برگزار شد

مراسم گرامیداشت یازدهمین سالگرد شهادت شهدای رسانه رزمایش عاشقان ولایت عصر پنجشنبه با حضور خانواده معظم شهدا و اصحاب رسانه در قطعه 50 گلزار شهدای بهشت زهرا (س) برگزار شد. به گزارش یاشهید ، جمعی از مسئولان از جمله امیرحبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش، امیر شاهین تقی خانی سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران، […]

مراسم گرامیداشت یازدهمین سالگرد شهادت شهدای رسانه رزمایش عاشقان ولایت عصر پنجشنبه با حضور خانواده معظم شهدا و اصحاب رسانه در قطعه 50 گلزار شهدای بهشت زهرا (س) برگزار شد.

به گزارش یاشهید ، جمعی از مسئولان از جمله امیرحبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش، امیر شاهین تقی خانی سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران، حجت الاسلام محمد باقر روشندل رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی دریایی ارتش، حجت الاسلام حمید حسن زاده معاون فرهنگی و روابط عمومی نیروی دریایی ارتش و جمعی از مسئولان رسانه های کشور در این مراسم باشکوه حضور داشتند.
حضور پرشور خانواده های معظم شهدای اصحاب رسانه و ارتش جمهوری اسلامی ایران در این مراسم و در کنار مزار شهدای گرانقدر این سانحه چشمگیر و پرشور بود.
پانزدهم آذرماه سال 1384 هواپیمای باری نظامی از نوع سی 130 که کارکنان ارتش و خبرنگاران را برای پوشش خبری رزمایش عاشقان ولایت در چابهار به بندرعباس منتقل می‌کرد در شهرک توحید سقوط کرد و تمام سرنشینان آن به شهادت رسیدند.
در این حادثه غم انگیز 128 نفرشهید و 132 تن زخمی شدند که 67 تن از شهدا خبرنگاران، عکاسان و تصویربرداران رسانه های کشور بودند.
قرائت قرآن، زیارت عاشورا، مداحی توسط مداحان اهل بیت(ع) و اجرای گروه همخوانی معراج از جمله بخش های این مراسم باشکوه بود.
خانواده های شهدای سقوط هواپیمایی سی 130 با اهدای گل و قرائت فاتحه یاد و خاطره شهدای عزیز خود را گرامی داشته و همچنین خیرات و نذورات خود از جمله شربت، خرما، حلوا، چای، میوه و آب میوه را میان حاضران توزیع می کردند.
خانواده، بستگان و اقوام هر یک از شهدا در کنار قبر شهید خود مستقر شده و ضمن قرائت قرآن و ادعیه مختلف از مهمانان خود پذیرایی می کردند.
فرمانده نیروی دریایی ارتش سخنران ویژه این مراسم بود که در سخنانی گفت: اصحاب رسانه نقش موثر و ارزشمندی در معرفی توان نظامی و دستاوردهای ارزشمند کشور در این حوزه داشته اند.
امیر حبیب الله سیاری همچنین با بیان اینکه اصحاب رسانه همواره در کنار نیروهای نظامی کشور در جهت اعتلا و عزت کشور تلاش کرده اند افزود: رزمایش ها، تعالی کشور در زمینه ادوات نظامی و آموزش های نظامی توسط رسانه ها به جهانیان منعکس شده و آنان متوجه قدرت و اقتدار نظامی کشور می شوند.
در ورودی جایگاه برگزاری این مراسم که در قطعه 50 بهشت زهرا(س) برگزار شد یادمانی از شهدا با قرار دادن عکس های شهدای این سانحه قرار گرفته بود که شرکت کنندگان در مراسم ضمن ادای احترام به آنان وارد مراسم می شدند.
این مراسم با شکوه با همکاری سازمان بسیج رسانه، سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، سازمان بهشت زهرا(س)، بنیاد شهیدوامور ایثارگران تهران بزرگ و ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: