یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۱۹ آذر ۱۳۹۵
1250

بیست و نهمین یادواره شهدای سنگرساز بی سنگر برگزار گردید

بیست و نهمین یادواره شهدای سنگرسازان بی سنگر در مهدیه شهدای بهشت زهرای تهران برگزار گردید. به گزارش یاشهید ، بیست و نهمین یادواره شهدای سنگرسازان بی سنگر با حضور مسئولین لشکری و کشوری و جمعی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و خانواده های معظم شهدا و ایثارگران در مهدیه شهدای بهشت زهرای تهران […]

بیست و نهمین یادواره شهدای سنگرسازان بی سنگر در مهدیه شهدای بهشت زهرای تهران برگزار گردید.

به گزارش یاشهید ، بیست و نهمین یادواره شهدای سنگرسازان بی سنگر با حضور مسئولین لشکری و کشوری و جمعی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و خانواده های معظم شهدا و ایثارگران در مهدیه شهدای بهشت زهرای تهران برگزار گردید.

این گزارش حاکیست : در این مراسم سردار اسماعیل کوثری فرمانده اسبق لشگر 27 محمدرسول الله(ص) بیان نمود: شهدای جهادگر نقش به سزایی در اکثر عملیات های دوران هشت سال دفاع مقدس داشتند. ایشان در ادامه افزود : شب 18 بهمن 64 بود، همه فرماندهان و مهندسين جهاد و سپاه و فرمانده يگان ها جمع شدند و محسن رضايي فرمانده وقت سپاه در اين جمع گفت: فرض را بر اين بگيريم كه يگان ها به ساحل دشمن رفته و فاو را هم گرفتند، حالا نياز به پشتيباني دارند، چگونه بايد از آنها پشتيباني كنيم؟ در اينجا بعد از صحبت هاي فراوان و نظرات مختلف ارائه شده، شهيد مهندس پورشريف از جهاد سازندگي آذربايجان نظرات خوبي داد و ديگران هم نظر دادند.دو شب بعد از اين جلسه، عمليات والفجر 8 ، 20 بهمن ماه 1364 با رمز مبارك “يا فاطمة الزهرا (س)” آغاز شد. غواص ها به آب زدند، با وجود كمبود قايق، همه با هم همكاري مي كردند، دقيقاً شب عمليات و بعد از ورود نيروها به آب اروند، باران گرفت، باران مثل شلاق بر روي آب اروند و روي درختان اصابت مي كرد و همين امر باعث مي شد حدود دو هزار و 500 غواص داخل آب اگر خطايي هم داشتند، نگهبانان عراقي به دليل محدوديت ديد متوجه آنها نشوند، چون به هر حال بايد جايي قرار مي گرفتند كه حداقل خيس نشوند و بارش باران در اين موقعيت امداد غيبي محسوب مي شد.
بدين ترتيب با عبور غواصان و نيروها بدون درگيري، ساعت 10 شب كه براي آغاز درگيري پيش بيني شده بود، محقق شد. صبح همان شب، لشگر 25 كربلا و 17 علي بن ابيطالب(ع) درخواست كمك قايقي كردند و با وجود همه كمبودها، قايق ها آماده و ارسال شدند و لشگرهاي 27 محمد رسول ا…(ص)،” 8 نجف”، “14 امام حسين (ع)” و “تيپ 44 قمربني هاشم(ع)” هم در نوك پيكان درگيري قرار گرفتند تا پاتك هاي عراق را خنثي كنند.

در ادامه سردار کوثری با بیان خاطراتی از شهید جهادگر حجت اله ملاآقایی همواره یادوخاطره این شهید والامقام را گرامی داشتند.

در پایان این برنامه خانواده های معظم شهدا و ایثارگران باحضور بر سر مزار شهدای سنگرساز بی سنگر با نثارگل و قرائت فاتحه همواره یادوخاطره شان را گرامی داشتند.

1 2 3 4 5 6 7 8 10 11 12 99

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: