یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۱۴ دی ۱۳۹۵
2833

مراسم بزرگداشت شهید ستاری و 11 همرزم شهیدش برگزار شد

مراسم بزرگداشت بیست و دومین سالگرد شهادت شهید منصور ستاری فرمانده فقید نیروی هوایی ارتش و 11 همرزم شهیدش، صبح امروز در گلزار شهدای بهشت زهرای تهران برگزار گردید. به گزارش یاشهید ، صبح امروز 14 دی ماه و به مناسبت فرا رسیدن بیست و دومین سالروز شهادت سردار سرتیپ شهید منصور ستاری فرمانده اسبق […]

مراسم بزرگداشت بیست و دومین سالگرد شهادت شهید منصور ستاری فرمانده فقید نیروی هوایی ارتش و 11 همرزم شهیدش، صبح امروز در گلزار شهدای بهشت زهرای تهران برگزار گردید.

به گزارش یاشهید ، صبح امروز 14 دی ماه و به مناسبت فرا رسیدن بیست و دومین سالروز شهادت سردار سرتیپ شهید منصور ستاری فرمانده اسبق نیروی هوایی به همراه 11 تن از یارانش مراسم بزرگداشتی با قرائت زیارت عاشورا توسط مداحان اهل بیت و با حضور مسئولین لشگری و کشوری و خانواده های معظم شهدا و ایثارگران بر سر مزارشان در قطعه 29 گلزار شهدای تهران برگزار گردید.

این گزارش حاکیست : در ادامه مزار شهدای نیروی هوایی توسط خانواده های معظم شهدا و ایثارگران عطرافشانی و گلباران شد.

سرلشكر شهيد ، منصور ستاري در سال 1327 در روستاي ولي آباد ورامين ديده به جهان گشود . پدرش ، مرحوم « حاج حسن » شاعري فاضل بود كه ديواني از او به نام «ماتمكده عشاق » به يادگار مانده است .

منصور ستاري دوران ابتدايي را در مدرسه ولي آباد ورامين و دوران متوسطه را در قريه « پوينك » باقر آباد به پايان رسانيد . وي در طول دوران تحصيل همواره يكي از شاگردان ممتاز كلاس به شمار مي‌رفت .

ستاری، این چهره پر از امید كه با نگاه به رخسارش، خستگی از تن آدمی در می‌آمد و او كه آسمان را به رنگ دیگری می‌دید، در پانزدهم دی ۱۳۷۳ به همراه چند تن از مسئولان نیروی هوایی ارتش در راه برگشت از جزیره كیش بندرعباس به تهران، بر آن شدند در جشن دانش‌آموختگی گروهی از دانشجویان دوره خلبانی پایگاه هوایی شهید بابایی اصفهان شركت كنند. به‌دنبال آن جشن و در راه بازگشت به تهران در جاده نایین-یزد، هواپیمای آن‌ها دچار نارسایی فنی شد و متلاشی گردید. در این پیشامد ناگوار، شش تن از امیران نیروی هوایی ارتش به همراه شهید ستاری و شش تن از خدمه پروازی به درجه بلند شهادت رسیدند.پیكر پاك شهید ستاری در آرامستان بهشت زهرا تهران رخ در نقاب خاك كشید.

1 2 3 4 5 6 7 8

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: