یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۲۷ بهمن ۱۳۹۵
2062

چهارمین سالگرد شهید «حسن شاطری» برگزار می شود

چهارمین سالگرد شهادت سردار شهید مدافع حرم «حسن شاطری» پنجشنبه ۲۸ بهمن ماه برگزار خواهد شد.

چهارمین سالگرد شهادت سردار شهید مدافع حرم «حسن شاطری» پنجشنبه ۲۸ بهمن ماه برگزار خواهد شد.

به گزارش یاشهید , مراسم چهارمین سالگرد شهادت سردار مدافع حرم شهید«حسن شاطری»  پنجشنبه 28 بهمن بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد امیرالمؤمنین واقع در فاز سوم شهرک شهید محلاتی برگزار خواهد شد.

در این مراسم که با حضور خانواده شهدا, رزمندگان, جانبازان و عموم مردم برگزار خواهد شد, سردار سرلشکر «مصطفی ایزدی» معاون امور راهبردی و اشراف فرماندهی معظم کل قوا به سخنرانی خواهد پرداخت.مداحی و مرثیه سرایی «حسین ابراهیمی» و «حبیب عبدالهی» از جانبازان مدافع حرم از دیگر برنامه‌های این مراسم خواهد بود.

 

بر پایه این گزارش, شهید حسن شاطری در تیرماه سال 1341 در خانواده‌ای مذهبی در سمنان به دنیا آمد.چند ماهی از انقلاب نگذشته بود که با فرمان تشکیل بسیج مستضعفین، به بسیج پیوست. در سال 59 که سردشت به دست عناصر ضدانقلاب افتاد،فرصت را غنیمت شمرد به سردشت رفت. او پس از مدتی با توجه به توانایی‌ها، مسئول تدارکات سپاه سردشت شد.

فرماندهی گردان در سال 60، مسئول تدارکات و عملیات قرارگاه حمزه سیدالشهدا در سال 62، مسئول تدارکات، عملیات و رئیس ستاد لشکر استقراری سردشت در سال 63، مسئول عملیات سردشت در سال 64 تا 66، مسئول فنی مهندسی قرارگاه حمزه سیدالشهدا در سال 67، معاونت مهندسی قرارگاه حمزه سیدالشهدا سال 69 و همچنین فرمانده مهندسی سپاه اصفهان از جمله مسئولیت‌هایی بود که با توجه به توانایی‌هایش به عهده او گذارد.

مهندس حسن شاطری معروف به «حسام خوشنویس»، در آخرین مسئولیت خود عهده دار معاونت مهندسی سپاه قدس بود. پس از جنگ سی و سه روزه و آسیب به جنوب لبنان و مناطق شیعه نشین، وی رئیس ستاد بازسازی لبنان شد. او در این بازسازی نه تنها به بازسازی اماکن متعلق به شیعیان همت داشت بلکه ابتدا کلیساها و مساجد اهل سنت را بازسازی کرد. بازسازی و تعمیر پل ها و جاده های آسیب دیده در جنگ و ساخت اماکن فرهنگی و مذهبی برای شیعیان و مردم لبنان از اقدامات با برکت این شهید بزرگوار است. ساخت بوستان ها  برای کودکان جنگ زده لبنان، بذر محبت انقلاب اسلامی در دل کسانی بود که باغبان آن شهید شاطری است.گفتنی است شهید شاطری قبل از لبنان نیز عهده دار پروژه های عمرانی در افغانستان جنگ زده بود.

سرانجام نیز این سردار رشید اسلام 24 بهمن ماه 1391 و در مسیر دمشق به بیروت به منظور انجام کارهای ستاد بازسازی، به دست حامیان و مزدوران رژیم صهیونیستی به شهادت رسید و مزد صرف عمر خود در عرصه جهاد را با نوشیدن شربت شهادت گرفت.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: