یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۱۸ شهریور ۱۳۹۳
1773

دومین کنگره شهدای ترور سال آینده بین المللی برگزار می شود

 جانشین رییس ستاد کنگره شهدای ترور از برگزاری دومین دوره این کنگره در شهریور سال آینده(1394) به صورت بین المللی خبر داد. به گزارش یا شهید، «سعید پوررضا» روز دوشنبه در نشست خبری گفت: با توجه به بازتاب کشوری و جهانی و نگاه دولت های دیگر به برگزاری نخستین کنگره شهدای ترور، در نظر داریم تا […]

 جانشین رییس ستاد کنگره شهدای ترور از برگزاری دومین دوره این کنگره در شهریور سال آینده(1394) به صورت بین المللی خبر داد.

به گزارش یا شهید، «سعید پوررضا» روز دوشنبه در نشست خبری گفت: با توجه به بازتاب کشوری و جهانی و نگاه دولت های دیگر به برگزاری نخستین کنگره شهدای ترور، در نظر داریم تا کنگره دوم بهتر از قبل با همکاری و همفکری رسانه های مختلف برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، در نظر است تا یکی از شخصیت های مطرح رسانه ای که در ارتباط با تروریست فعالیت هایی داشته، در این کنگره سخنرانی کند.

پوررضا گفت: بر اساس آمارهای موجود، گروه های تروریستی در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون 17 هزار و 150 نفر را به شهادت رساندند.

وی با اشاره به همکاری نزدیک حدود 40 سازمان مردم نهاد در برگزاری کنگره نخست شهدای ترور خاطر نشان کرد: برگزاری کنگره اول ضمن خنثی کردن برخی ادعاهای کشورهای غربی، نشان داد که ایران خود یکی از قربانیان ترور و تروریسم است و در نظر داریم تا در سال آینده به کنگره مزبور بعد جهانی و بین المللی بدهیم.

پوررضا با اشاره به قرائت پیام مقام معظم رهبری در کنگره دوم شهدای ترور تاکید کرد: در این کنگره قصد داریم تا از برخی شخصیت های بین المللی برای حضور در آن دعوت کنیم.

وی ادامه داد: قرار است به همین منظور فراخوانی برای پذیرش مقاله به صورت بین المللی صورت گیرد تا دیگر شخصیت های جهانی در آن حضور داشته باشند.

جانشین رییس ستاد کنگره شهدای ترور خاطرنشان کرد: علاوه بر برنامه های معمول در این کنگره قرار است تا ضمن تجلیل از خانواده های شهدای اقدامات تروریستی در داخل، از خانواده های قربانیان ترور در خارج از کشور نیز تجلیل شود.

پوررضا تاکید کرد: برخی اقدامات صورت گرفته در ارتباط با افشاگری های گروه های تروریستی موجب شده تا اکنون سیاست برخی کشورهای اروپایی نسبت به این گروه ها تغییر کند و مانع از برخی فعالیت های آنها شوند.

وی گفت: تلاش داریم تا برای گسترش بیش از پیش فعالیت ها، یک کمیسیون تخصصی برای شهدای ترور در معاونت حقوقی قوه قضاییه تشکیل شود و موافقت هایی نیز برای تشکیل این کمیسیون تاکنون کسب شده است.

پوررضا ایجاد یادمان شهدای ترور را از دیگر برنامه های کنگره دوم شهدای ترور خواند و گفت: علاوه بر این، هماهنگی هایی نیز با برخی ارگان ها برای تشکیل موزه شهدای ترور انجام شده زیرا برخی از ارگان ها اسناد و مدارک خوبی از شهدای ترور در اختیار دارند.

کنگره های شهدای ترور زیر نظر بنیاد مردم نهاد «هابیلیان» برگزار می شود.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: