یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۱۹ شهریور ۱۳۹۳
1839

سخنراني سردار انصاري در رونمايي از كتاب نفيس “طلايه داري بيداري”

سردار انصاري در آئين رونمايي از تازه ترين اثر نشر شاهد گفت: كمتر كسي در دهه 20 و 30 براي آزادي فلسطين مبارزه مي كرد اما آيت الله طالقاني از همان زمان براي اين مسئله تلاش كرد؛ ايشان سرمايه انقلاب اسلامي است و بنياد موظف است اين سرمايه ها را به نسل هاي امروز و […]

سردار انصاري در آئين رونمايي از تازه ترين اثر نشر شاهد گفت: كمتر كسي در دهه 20 و 30 براي آزادي فلسطين مبارزه مي كرد اما آيت الله طالقاني از همان زمان براي اين مسئله تلاش كرد؛ ايشان سرمايه انقلاب اسلامي است و بنياد موظف است اين سرمايه ها را به نسل هاي امروز و فردا معرفي كند.

به گزارش یا شهید : سردار محسن انصاري عصر دیروز سه شنبه 18 شهريور در مراسم رونمايي از كتاب “طلايه دار بيداري” با گراميداشت ياد و خاطره شهداي هفدهم شهريور و سي و پنجمين سال درگذشت آيت الله طالقاني گفت: ايشان همواره با القابي چون مبارز نستوه و ابوذر زمان شناخته مي شوند. بنده دوبار ايشان را از نزديك ديدم؛ يك بار در آبان 57 كه ايشان تازه از زندان آزاد شده بودند و من با تعدادي ديگر به استقبالشان رفتيم. بار ديگر ديداري بود كه در منزل ايشان انجام شد اما عكس هايي كه با آيت الله طالقاني در آن ديدار گرفتيم هيچ وقت ديده نشدند زيرا در بيرون از منزل ايشان دوربين توسط عوامل امنيتي شاه از ما گرفته شد.

قائم مقام بنياد شهيد و امور ايثارگران در رابطه با تبليغاتي كه زماني درباره آيت الله طالقاني انجام مي شد، گفت: علي رغم تلاش ها و تبليغات، ايشان در خط رهبري امام و ولايت بودند. در زماني كه انقلاب شدت گرفت آيت الله طالقاني عده اي را براي راهبري انقلاب جمع كردند، اما زماني كه متوجه شدند امام خميني (ره) شورايي را براي انقلاب تعيين كرده است، آن جمع را منحل كردند كه اين مسئله نشان از حركت و اعتقاد ايشان به مسير امام بوده است.

وي مورد ديگر نشانه اعتقاد آيت الله طالقاني به امام و رهبر را مسائل مرتبط با سوءاستفاده هاي منافقان از نام و اعتبار ايشان عنوان كرد و گفت: منافقان مي خواستند با سوءاستفاده از ايشان در برابر امام يك رهبر ديگر ايجاد كنند، اما به تعبير مقام معظم رهبري، مرحوم طالقاني درد دين داشت و نگذاشت از شخصيت ايشان براي تضعيف انقلاب سوءاستفاده شود. ايشان در نماز جمعه آن خطبه زيبا و معروف را خواند و امام را به عنوان محور انقلاب معرفي كرد.

سردار انصاري با بيان اينكه مرحوم طالقاني و ديگر بزرگان انقلاب سرمايه هاي اجتماعي ما هستند، گفت: بنياد شهيد و امور ايثارگران وظيفه دارد كه از اين سرمايه ها نگهداري كند. كمتر كسي در دهه 20 و 30 براي آزادي فلسطين مبارزه مي كرد اما آيت الله طالقاني از همان زمان براي اين مسئله تلاش كرد؛ ايشان سرمايه انقلاب اسلامي است و بنياد موظف است اين سرمايه ها را به نسل هاي امروز و فردا معرفي كند.

قائم مقام بنياد در پايان از برگزاري نمايشگاه كتاب ايثار و شهادت توسط بنياد شهيد و امور ايثارگران در آينده خبر داد و گفت: همان طور كه اخيراً بهترين فيلم و بهترين خبرنگاران حوزه ايثار و شهادت معرفي شدند، در سومين حركت در آينده با برگزاري اين نمايشگاه بهترين كتاب هاي حوزه ايثار و شهادت نيز معرفي خواهند شد.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: