یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۲۴ شهریور ۱۳۹۳
1581

وظیفه اصلی بسیج حفظ جایگاه عظیم افتخار آفرینان دفاع مقدس است

فرمانده مرکز مقاومت بسیج بنیاد شهید و امور ایثارگران در جلسه اعضای شورای فرماندهی مرکز مقاومت بسیج بنیاد، گفت: یکی از وظایف اصلی بسیج حفظ جایگاه عظیم و رفیع افتخار آفرینان دفاع مقدس و حفظ حاکمیت افکار و فرهنگ بسیج در جامعه است. به گزارش  یاشهید ، جلسه اعضای شورای فرماندهی مرکز مقاومت بسیج بنیاد […]

فرمانده مرکز مقاومت بسیج بنیاد شهید و امور ایثارگران در جلسه اعضای شورای فرماندهی مرکز مقاومت بسیج بنیاد، گفت: یکی از وظایف اصلی بسیج حفظ جایگاه عظیم و رفیع افتخار آفرینان دفاع مقدس و حفظ حاکمیت افکار و فرهنگ بسیج در جامعه است.

به گزارش  یاشهید ، جلسه اعضای شورای فرماندهی مرکز مقاومت بسیج بنیاد شهید و امور ایثارگران صبح امروز، 24 شهریور  93 با حضور اعضای این شورا در سالن همایش های گلزار شهدای بهشت زهرا (س) برگزار شد.

سرهنگ فریبرز خزایی، فرمانده مرکز مقاومت بسیج بنیاد شهید و امور ایثارگران در این جلسه با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: عزت، اقتدار، آبرو و هر آنچه که امروز داریم به برکت خون شهیدان است.

وی با اشاره به تحرکات گروه داعش در منطقه و در کشور عراق، گفت: در اینکه حرکات گروه داعش، حرکاتی هدفمند و ادراه شده توسط استکبار است، شکی نیست، امروز هم امریکا و استکبار جهانی به دنبال مدیریت بر این گروه هستند، نه حذف آن.

فرمانده مرکز مقاومت بسیج بنیاد شکل گیری سپاه ملی عراق مشابه با سازمان بسیج در ایران را اقدامی بسیار موثر در مبارزه با اقدامات گروه تروریستی داعش خواند و گفت: انسجام، اقتدار نیروهای مسلح، حاکمیت منویات و تفکرات مقام معظم رهبری در جامعه از عوامل موثر در امنیت پایدار ایران اسلامی به شمار می آیند.

وی یکی از ویژگی های مهم و بارز بسیجیان را صداقت و راستگویی دانست و گفت: بسیجیان باید داشتن ویژگی های اخلاقی مثبت و انجام اعمال حسنه و پسندیده را مد نظر قرار دهند.

سرهنگ خزایی گفت: اگر بسیج در سازمان ها تحرک و حضور لازم و کافی را نداشته باشد، کاری پیش نخواهد رفت؛ فرماندهان بسیج پایگاه ها در هفته دفاع مقدس باید با فضا سازی تبلیغی، کاری کنند که نسل جوان و نسل آینده بیش از پیش با فرهنگ والای ایثار و شهادت آشنا شوند.

فرمانده مرکز مقاومت بسیج بنیاد یکی از وظایف اصلی بسیج را حفظ جایگاه عظیم و رفیع افتخار آفرینان دفاع مقدس عنوان کرد و افزود: حاکمیت افکار و فرهنگ بسیج در جامعه بسیار با ارزش است که حفظ این فرهنگ در بنیاد شهید و امور ایثارگران به عنوان یک فضای ارزشی و معنوی باید بیشتر از سایر مکان ها مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: بسیج یک مجموعه منتشر شده در بین تمام اقشار جامعه است که توسط امام خمینی (ره) ایجاد شده است، این سازمان هیچ گاه رو به زوال نبوده و حتی می توان گفت که روز به روز در حال کسب اقتدار و ارزش بیشتر و نشر این ارزش در سایر کشور های اسلامی است.

سرهنگ خزایی از برگزاری مسابقات ورزشی در رشته های فوتسال، تنیس روی میز و دارت در 2 گروه خواهران و برادران، برگزاری همایش حجاب و عفاف و همچنین برگزاری برنامه کوهپیمایی ویژه خواهران به عنوان برنامه های بسیج بنیاد شهید و امور ایثارگران برای بزرگداشت هفته دفاع مقدس نام برد.

وی با تاکید بر افزایش فضای نشاط در بسیج، ادامه داد: به منظور جذب نیروی بیشتر در بسیج بنیاد شهید و امور ایثارگران و حضور بیش از پیش سایر همکاران در برنامه های بسیج، باید بررسی ها و آسیب شناسی های دقیقی بر روی علل سستی و رخوت در مجموعه های سازمانی انجام شود.

فرمانده مرکز مقاومت بسیج بنیاد افزود: حضور بسیج بنیاد شهید و امور ایثارگران در 6 هزار برنامه طرح سپاس و دیدار با خانواده های معظم شهدا و جانبازان، شرکت در طرح نشاط و تعالی و برگزاری همایش در حوزه های حجاب و عفاف نشانگر فعال بودن و سطح عملکرد بالای بسیجان بنیاد است.

در ادامه این جلسه، اکبری، رییس مرکز فرهنگی گلزار شهدای بهشت زهرا (س) وابسته به بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ با اشاره به ارائه خدمات فرهنگی این مرکز به خانواده های معظم شهدا و ایثارگران، گفت: گلزار شهدای بهشت زهرا در مجموع 30 هزار شهید را که چهار هزار نفر آنان شهدای گمنام هستند در خود جای داده است.

وی از سنگفرش کردن قطعات گلزار شهدا، ایجاد مبلمان شهری قطعات شهدا، ایجاد قطعه صابرین ویژه پدران و مادران شهدا، ایجاد فضای سبز در قطعات شهدا، ترمیم سیستم آب رسانی در قطعات شهدا و ایجاد فضای بهداری با حضور متخصصانی از بیمارستان خاتم الانبیا (ص) را از جمله کارهای انجام شده در گلزار شهدای بهشت زهرا (س) عنوان کرد.

اکبری با اشاره به برگزاری برنامه های فرهنگی در مرکز فرهنگی گلزار شهدای بهشت زهرا (س)، افزود: برگزاری ویزه برنامه های تحویل سال نو، برگزاری مراسم شب های احیا، برگزاری دعای عرفه و دعای ندبه، غبار روبی مزار مطهر شهدا، میزبانی از میهمانان خارجی و هماهنگی برگزاری اردوهای یک روزه دانش آموزان در گلزار شهدا در این مرکز انجام می شود.

 

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: