یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۲۵ شهریور ۱۳۹۳
2372

نخستین گردهمایی رزمندگان تخریبچی استان تهران برگزار می‌شود

رئیس مجمع پیشکسوتان تخریبچی کشور از برگزاری نخستین گردهمایی رزمندگان تخریبچی استان تهران با محوریت مهندس شهید «مصطفی ابراهیمی مجد» در مهدیه گلزار شهدای بهشت زهرا (س) و رونمایی از کتاب زندگی‌نامه 30 فرمانده شهید از این واحد خبر داد. به گزارش یاشهید ، نشست خبری گردهمایی رزمندگان تخریبچی استان تهران به مناسبت هفته دفاع […]

رئیس مجمع پیشکسوتان تخریبچی کشور از برگزاری نخستین گردهمایی رزمندگان تخریبچی استان تهران با محوریت مهندس شهید «مصطفی ابراهیمی مجد» در مهدیه گلزار شهدای بهشت زهرا (س) و رونمایی از کتاب زندگی‌نامه 30 فرمانده شهید از این واحد خبر داد.

به گزارش یاشهید ، نشست خبری گردهمایی رزمندگان تخریبچی استان تهران به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد.

در این نشست علی ولی‌زاده رئیس مجمع پیشکسوتان تخریبچی کشور در سخنانی گفت: این مراسم روز جمعه چهارم مهرماه در مهدیه گلزار شهدای بهشت زهرا (س) از ساعت 15 برگزار خواهد شد و در آن خانواده‌های شهدا و پیشکسوتان تخریبچی دوران دفاع مقدس حضور خواهند داشت. این گردهمایی با محوریت مهندس شهید «مصطفی ابراهیمی مجد» مسئول تخریب ستاد جنگ‌های نامنظم شهید چمران و بنیان‌گزار واحد تخریب در دوران دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

وی افزود: گردان‌های واحد تخریب استان تهران در دوران دفاع مقدس حدود 500 شهید را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کردند که از جمله آن‌ها می‌توان به شهیدان حاج محسن دین شعاری جانشین گردان تخریب لشکر 27 محمد رسول‌الله (ص)، علی عاصمی فرمانده تخریب قرارگاه کربلا، قرارگاه نجف و تیپ 6 ویژه شهدا، احمد جوانبخش فرمانده لشکر 42 قدر، حسین کربلایی فرمانده تخریب قرارگاه ثارالله، غلامرضا صادق‌زاده از فرماندهان تخریب قرارگاه کربلا و مرتضی اقبالی جانشین گردان تخریب لشکر 41 ثارالله اشاره کرد.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به برنامه‌های آینده مجمع پیشکسوتان تخریبچی کشور گفت: امسال قرار است با محوریت شهید «علی خیاط ویس» برنامه یک روزه‌ای را در خوزستان برای شهدای تخریب برگزار کنیم. همچنین سال آینده همایش بزرگی در همین رابطه در تهران برگزار خواهد شد. از جمله اهداف ما برای برگزاری این گونه مراسم‌ها می‌توان به معرفی شهدای تخریبچی دوران دفاع مقدس، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، معرفی ابتکار عمل و دانشی که اعضای یگان تخریب در دوران جنگ تحمیلی داشته‌اند و بیان پیچیدگی‌ها و تکنیک‌هایی که برای خنثی‌سازی بمب و مین استفاده شده است، اشاره کرد. همچنین در همین راستا قرار است در هفته دفاع مقدس کتاب «فرماندهان،عبور ممنوع»‌ که زندگی‌نامه 30 فرمانده شهید تخریبچی است، رونمایی شود.

وی همچنین با اشاره به ایثار و ابتکارهای این واحد در دوران جنگ تحمیلی گفت: تصور بیشتر مردم جامعه این است که رزمندگان تخریبچی خودشان را روی مین می‌انداختند تا دیگران از روی آن‌ها عبور کنند اما این مسئله فقط در شرایط خاصی و آن هم بسیار کم در دوران جنگ تحمیلی پیش آمده است. آنچه که در همین رابطه باید به آن تأکید کرد این است که عناصر تخریبچی بسیار دقیق و با ظرافت خاصی کار خود را انجام داده‌اند و توانستند پیشرفته‌ترین تجهیزات نظامی عراق را خنثی کنند.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: