یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۰۱ مهر ۱۳۹۳
1530

زنگ دانش آموز شهید در گلزار شهدا بصدا در آمد

بمناسبت آغاز سال تحصیلی زنگ دانش آموز شهید برای سومین سال متوالی با شعار دانش آموزان دیروز، آموزگاران امروز درگلزار شهدا بصدا در آمد به گزارش  یا شهید ، زنگ دانش آموز شهید روز سه شنبه در اولین روز سال تحصیلی 93-94 با حضور مسوولین لشگری و کشوری، خانواده شهید فهمیده و جمعی از دانش […]

بمناسبت آغاز سال تحصیلی زنگ دانش آموز شهید برای سومین سال متوالی با شعار دانش آموزان دیروز، آموزگاران امروز درگلزار شهدا بصدا در آمد

به گزارش  یا شهید ، زنگ دانش آموز شهید روز سه شنبه در اولین روز سال تحصیلی 93-94 با حضور مسوولین لشگری و کشوری، خانواده شهید فهمیده و جمعی از دانش آموزان شهر تهران و خانواده معظم شهدا و ایثارگران در جوار شهدای دانش آموز دفاع مقدس در گلزار شهدای تهران نواخته شد.

صبح امروزهمزمان با هفته دفاع مقدس و به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید برای سومین سال متوالی با هدف پاسداشت یاد و خاطره ایثارگری 650 شهید دانش آموز آرمیده در بهشت زهرا (س) و در حاشیه برپایی مراسم ‘ دانش آموزان دیروز، آموزگاران امروز’ در گلزار شهدای بهشت زهرا (س) زنگ دانش آموز شهید به صدا درآمد.

مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران تهران بزرگ طی سخنانی در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدا گفت: هفته دفاع مقدس نمودار مجموعه ای از برجسته ترین افتخارات ملت ایران در دفاع از مرزهای میهن اسلامی و جانفشانی دلاورانه در پای پرچم برافراشته اسلام و قرآن است و در این مجموعه درخشنده ترین و نفیس ترین نگین گرانبها یاد و خاطره شهیدان است، آنها جوانان و جوانمردان رشید و پاک سرشتی بودند که با آگاهی و درک والای خود موقعیت حساس کشور را تشخیص دادند و وظیفه بزرگ جهاد در راه خدا را مشتاقانه پذیرا شدند.

‘حمید علی صمیمی’ با بیان اینکه هرملتی که چنین دلاوران آگاه و شجاعی را در دامان خود پرورده باشد حق دارد به آنان ببالد و آنان را الگوی تربیت جوانان خود در همه دوران ها بداند، افزود: هشت سال دفاع جانانه ملت در برابر تجاوز وحشیانه دشمن منشا غرور ملی پایان ناپذیری برای مردم سلحشور ایران شد.

وی تصریح کرد: هفته دفاع مقدس یادآور خون های مقدسی است که در پای شجره طوبای انقلاب اسلامی ریخته شد، فرزندان جبهه و شهادت، اطاعت را عبادت می بینند و مردم ایران با برخورداری از رهبری توانا و آگاه، هوشمندانه و با انگیزه های دینی و ملی در مقابل دشمن متجاوز بپا خاست و صحنه های زیبایی از وفاق ملی را به نمایش گذاشت.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران عنوان کرد: دانش آموزان در طول هشت سال دفاع مقدس نقش مهم و اساسی در جنگ ایفا کردند به گونه ای که آنان برای حضور در جبهه و نبرد با باطل شناسنامه و تاریخ تولد خود را دست کاری می کردند و سرانجام با تقدیم 36 هزار شهید، سربلندی و عزت و پیروزی را برای ما به ارمغان آورند.

‘علی اکبر توکلی نیا’ بیان کرد: امروز نواختن این زنگ بر مزار این عزیزان تلنگری به نسل حاضر به ویژه نسل سوم و چهارم انقلاب است که ادامه دهنده راه راست قامتان شهید باشند.

وی گفت: کاشت 650 اصله سرو به یاد دانش آموزان شهید، تجلیل از 100 دانش آموز شاهد، تجلیل از والدین شهدا، راه اندازی وب کیوسک های اطلاع رسانی قطعات شهدا، آزادسازی 100 کبوتر در قطعات شهدا وغبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدای دانش آموز از دیگر برنامه هایی است که در این طرح برگزار می شود.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) در تشریح این مراسم عنوان کرد: در نخستین روز از آغاز سال تحصیلی و برای نخستین بار زنگ دانش آموز شهید در جوار آرامگاه 650 شهید دانش آموز آرمیده در قطعات شهدای بهشت زهرا (س) توسط شهردار تهران، مسئولان بنیاد شهید و جمعی از والدین شهدای دانش آموز و تعداد کثیری از دانش آموزان مدارس شاهد طنین انداز شد.

توکلی نیا افزود: این مراسم برای نخستین بار و با هدف گرامیداشت یاد و خاطره جانفشانی های 650 دانش آموز شهید تهران در قالب طرح دانش آموزان دیروز، آموزگاران فردا در قطعات شهدای بهشت زهرا (س) بر سر مزار این گل های پرپر شده برگزار شد.

در حاشیه این مراسم 650 بسته فرهنگی به تعداد دانش آموزان شهید تهران شامل نوشت افزار و اقلام مورد نیاز دانش آموزان به خانواده های نیازمند اهدا شد و غبارروبی وعطرافشانی مزار شهدای دانش آموز، قرائت فاتحه و روایت جانفشانی ها و ایثارگری های سربازان کوچک امام (ره) نیز از دیگر برنامه های مراسم دانش آموزان دیروز، آموزگاران امروز بود.

در پایان این مراسم، خانواده شهدا و ایثارگران با غبار روبی و عطر افشانی مزار شهدای دانش آموز، یاد و خاطره این شهیدان را گرامی داشته و به زیارت آن ها می روند.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: