یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۰۵ مهر ۱۳۹۳
1990

افزون بر19هزار گلزار شهدا در کشور به زیارتگاه تبدیل خواهد شد

نماینده ولی فقیه ، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در سراسر کشور بالغ بر 19 هزار و 613 گلزار شهدا وجود دارد که با طرح مناسب سازی این اماکن مقدس به زیارتگاه تبدیل خواهد شد. به گزارش یاشهید ،  حجت الاسلام والمسلمین ‘سید محمدعلی شهیدی’ شامگاه روز پنجشنبه در […]

نماینده ولی فقیه ، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در سراسر کشور بالغ بر 19 هزار و 613 گلزار شهدا وجود دارد که با طرح مناسب سازی این اماکن مقدس به زیارتگاه تبدیل خواهد شد.

به گزارش یاشهید ،  حجت الاسلام والمسلمین ‘سید محمدعلی شهیدی’ شامگاه روز پنجشنبه در چهارمین روز از هفته دفاع مقدس و در آیین گرامیداشت شهدا و تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران که در محل سالن مهدیه گلزار بهشت زهرا برگزار شد ، افزود: از این تعداد ، بالغ بر 1126 گلزار مناسب سازی شده ، 582 گلزار در دست اقدام و بیش از هشت هزار گلزار باقی مانده است.

وی افزود: همانطور که شهدا زنده هستند و بر اعمال ما ناظرند،طرح مناسب سازی و زیباسازی گلزار شهدا با هدف زنده نگهداشتن این مکانهای مقدس برای حضور بیشتر مردم قدرشناس و شهید پرور و زیارتگاهی برای آیندگان در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام شهیدی گفت: انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برای کشور هزینه بسیاری داشت و یکی از آثار آن وجود 164 هزار خانواده با داشتن پنج شهید و تعداد 184هزار خانواده با تقدیم چهارشهید به انقلاب اسلامی ، می باشد.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهارداشت: شهدا نزد خداوند مقامی والا دارند و ایثارگری و فداکاری خانواده های آنان نیز کمتر از راه شهدای گرانقدرشان نمی باشد و لذا کسب پیروزی در هشت سال دفاع مقدس مرهون جان گذشتگی و ایثار شهدا و خانواده های آنان خواهد بود.

وی گفت: هرآنچه داریم از شهداست و رهبر معظم انقلاب بارها فرموده اند که ما مدیون ایثارگری شهدا و خانواده آنان هستیم و باید از آنان سپاسگزار بود و لذا از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران طرح سپاس از خانواده شهدا برای سپاسگزاری از این ایثارگران تدوین شده و مراسم تجلیل از خانواده شهدا و غبار روبی و گل افشانی امروز مزار شهدا در راستای این طرح می باشد.

نماینده ولی فقیه ، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان داشت: امروز به زیارت شهدا آمده ایم و عطرافشانی و غبارروبی با گل به منزله رعایت اخلاق اسلامی و اظهار ادب به قبور مطهر آنان است و از این طریق به آنان که ناظر ما هستند بگوییم که یاد و خاطر شان را گرامی می داریم و راه آنان را ادامه خواهیم داد.

در پایان این مراسم که با همخوانی فرزندان نمونه شهدا و جانبازان همراه بود،شرکت کنندگان در این آیین با حضور بر سر مزار شهدا ضمن غبار روبی مزار آنان را گلباران کردند.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: