یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۱۹ مهر ۱۳۹۳
1425

تجدید میثاق قهرمانان پارالمپیک با آرمان های حضرت امام خمینی(س)

ورزشکاران اعزامی به بازی های پاراآسیایی 2014 اینچئون با حضور در مرقد مطهر امام خمینی(ره) با آرمان های حضرت امام تجدید میثاق کردند. به گزارش یاشهید، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی در آیین تجدید میثاق ورزشکاران جانباز، معلول و نابینا مسابقات پاراآسیایی اینچئونکه تحت عنوان کاروان فرهنگی ورزشی غدیر به این مسابقات اعزام می شوند، ضمن […]

ورزشکاران اعزامی به بازی های پاراآسیایی 2014 اینچئون با حضور در مرقد مطهر امام خمینی(ره) با آرمان های حضرت امام تجدید میثاق کردند.

به گزارش یاشهید، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی در آیین تجدید میثاق ورزشکاران جانباز، معلول و نابینا مسابقات پاراآسیایی اینچئونکه تحت عنوان کاروان فرهنگی ورزشی غدیر به این مسابقات اعزام می شوند، ضمن تبریک عید سعید غدیر و آرزوی موفقیت این ورزشکاران، اظهار کرد: این نشست از آن جلساتی است که خود راغب بودم در آن حضور داشته باشم و از نزدیک آرزوی توفیق وسلامتی ورزشکاران عزیز را بکنم. از آقایان خسروی وفا و قاسمی که فرصت دیدار با ورزشکاران را درحرم مطهر فراهم کردند تشکر می کنم.

 یادگار امام با اشاره به روایتی افزود: المومن بشره فی وجه و حزنه فی قلبه؛ خوشی انسان مومن در صورتش است و ناراحتی اش برای خودش. انسان های مومن غم هایش را با دیگران تقسیم نمی کند و مردم را در شادی هایش شریک می کند. برخی ها هستند که وقتی انسان نزدیک شان می شود، با یک مصیبت مسلم مواجه می شود و این در حالی است که برخی دیگر به قدری دل دریایی دارند که مشکلات شان برای خودشان است و سایرین از مجالست با آن ها احساس خوبی پیدا می کنند.

 حجت الاسلام سید حسن خمینی با بیان اینکه بیماری و معلولیت یکی از امتحانات الهی است، افزود: ورزشکاران و قهرمانان پارالمپیک، مصداق این روایت هستند، گفت: آنها شادی ها را برای مردم کشورشان هدیه می کنند و مردم با دیدن آنها نه تنها احساس دلسوزی نمی کنند بلکه به آنها افتخار نیز می کنند. این ورزشکاران را نه بلکه شادی را برای مردم به ارمغان می آورند. آن ها حتما کسانی هستند که در طول عمرشان با مشکلات معلولیت کنار آمده و پذیرفته اند که خداوند همه خوبی ها را یکجا به انسان نمی دهد.

 یادگار امام خطاب به ورزشکاران حاضر درحرم، گفت: گام اول شما این بود که نمایندگان ملت ایران شدید و گام دوم حضورتان درمسابقات ورزشی پاراآسیایی است. فارغ از هر نتیجه ای نفس این عمل ارزشمند و از مصادیق ایمان شماست. اینکه فردی که ممکن بود مشکل جامعه تلقی شود؛ علاوه بر اینکه مشکل جامعه تلقی نشد بلکه مایه فخر جامعه را فراهم کرد؛ این بسیار ارزشمند است.

 وی تأکید کرد: کار مهمی که فدراسیون جانبازان و معلولین علاوه بر دیگر فدراسیون ها انجام می دهد؛ این است که نشان می دهد کسانی که از منظر برخی می توانستند باعث تأثر جامعه شوند؛ می توانند تبدیل به کسانی شوند که باعث فخر جامعه شوند. وقتی جامعه و مردم می بینند معلولی فخر و افتخار جامعه شده است؛ آنگاه فرزندان ما او را نه به عنوان مایه حزن و دلسوزی بلکه به عنوان الگو و افتخار انتخاب می کنند. ورزشکاران معلول یک ضعف را به قوت تبدیل کرده اند. شیئی را تبدیل به ضد خودش کردند.

 وی افزود: همت شما بیشتر از ورزشکارانی است که در نقص عضو و کمبود شریک نشده اند واین همت بسیار والاتر و پراهمیت تر است. هر کسی که در بعدی ضعف دارد، اگر بتواند آن ضعف را به نقطه قوت تبدیل کند، مایه افتخار است.

 حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی در پایان افزود: همه آرزو داریم که انشاالله این مسابقات نیز مثل همه دوره ها که کشورمان در برخی از رشته ها فراتر از آسیا ظاهر شده است، یک کارنامه خوب در ورزش های گروهی و فردی کسب کنیم.

کاروان فرهنگی ورزشی غدیر اعزامی به مسابقات پاراآسیایی اینچئون متشکل از 16 رشته ورزشی است که عصر امروز (جمعه) با حضور در حرم مطهر امام خمینی (س) با آرمان های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران تجدید میثاق کرد.

در این مراسم علاوه بر حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی، محمود خسروی وفا رییس فدراسیون جانبازان و معلولین و همچنین کمیته پارالمپیک ایران و صمیمی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ حضور داشتند.

خسروی وفا در سخنان کوتاهی اظهار کرد: به خودمان می بالیم که گام نخست را بر مبنای گرایش های اعتقادی و معنوی برمی داریم. اثر معنوی نام حضرت امام همراه کاروان ما خواهد بود.

وی افزود: خدا را شاکر هستیم که امروز جمعه در شروع هفته پارالمپیک همزمان با روز میثاق با ولایت و رهبری، ورزشکاران جانباز و معلول در نماز جمعه های سراسر کشور حضور پیدا کرده اند.

رییس فدراسیون جانبازان و معلولین با اعلام آماری از ورزشکاران اعزامی به بازی های پاراآسیایی 2014 اینچئون، گفت: از کشور ما 204 ورزشکار در 16 رشته ورزشی که 60 نفر از آنها را بانوان تشکیل می دهند در بازی های آسیایی شرکت می کنند.

رییس کمیته پارالمپیک ایران با اعلام این که شعار کاروان غدیر، میثاق با ولایت و بیعت با رهبری است، گفت: هفته پیش با حضور در آستان قدس رضوی پرچم آستان را تحویل گرفتیم. سال گذشته سرپرست این کاروان فرزند شهید احمد کاظمی و امسال سرپرستی این کاروان بر عهده فرزند شهید صیاد شیرازی، دکتر محمد صیادشیرازی است.

منبع: سایت ایثار

 

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: