یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۲۲ آبان ۱۳۹۳
1797

سی‌امین سالگرد شهادت فرمانده قرارگاه نجف اشرف برگزار می‌شود

سی‌امین سالگرد شهادت سردار شهید، هاشم ساجدی با حضور شهردار تهران در مسجد امام صادق(ع) برگزار می‌شود. به گزارش یاشهید ، سی‌امین سالگرد شهادت سردار شهید، هاشم ساجدی و همچنین بزرگداشت شهدای جهاد سازندگی، روز پنجشنبه، 22 آبان در مسجد امام صادق(ع) واقع در میدان فلسطین برگزار می‌شود در این مراسم، ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های […]

سی‌امین سالگرد شهادت سردار شهید، هاشم ساجدی با حضور شهردار تهران در مسجد امام صادق(ع) برگزار می‌شود.

به گزارش یاشهید ، سی‌امین سالگرد شهادت سردار شهید، هاشم ساجدی و همچنین بزرگداشت شهدای جهاد سازندگی، روز پنجشنبه، 22 آبان در مسجد امام صادق(ع) واقع در میدان فلسطین برگزار می‌شود

در این مراسم، ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های مقدس امام راحل(ره) و سنگرسازان بی‌سنگر، یاد و خاطره سرداران شهید ساجدی، رضوی، طرحچی، ناجیان، شوریده، فارسی، پرویزی و پورشریف گرامی داشته خواهد شد.
این مراسم روز پنجشنبه، 22 آبان بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد امام صادق(ع)، واقع در میدان فلسطین با حضور جمعی از خانواده‌های شهدا و ایثارگران و همچنین محمدباقر قالیباف، شهردار تهران برگزار می‌شود.
جهادگر شهید، هاشم ساجدی که عمری را در خدمت به اسلام و مسلمین گذراند، در تیرماه 1326 در خانواده‌ای مذهبی و روستایی در کلاته دامغان چشم به جهان گشود. در شش ماهگی از نعمت وجود پدر محروم شد و به کمک گذشت و فداکاری مادر، مراحل رشد و فراگیری علم را طی کرد.
سال 1355 فعالیت‌های وی شکل گسترده‌تری پیدا کرد. خانه او کانون فعالیت انقلابیون شده بود تا جایی که ساواک خانه وی را تحت نظر گرفت و قصد دستگیری او را داشت.
پس از اینکه امام دستور تشکیل کمیته را دادند، ساجدی به همراه سایر افراد حزب‌الله جزء مؤسسین کمیته انقلاب اسلامی در گنبد بود، با فرمان امام(ره) مبنی بر تشکیل جهاد سازندگی در 27 خرداد 1358، شهید ساجدی جزء اولین کسانی بود که در تاسیس و تثبیت جهاد سازندگی گنبد کاووس نقش بسزایی داشت و به عنوان مسئول جهاد به سازماندهی و ارائه خدمات پرداخت. این شهید بزرگوار در ادامه طی سال 1359 به مشهد مقدس هجرت کرد و همزمان به تحصیل علوم اسلامی در دانشگاه علوم اسلامی مشهد مشغول شد و سال 1360 مجدداً به ادامه فعالیت در جهاد سازندگی خراسان پرداختند.
با شروع جنگ به جبهه رفت. در اکثر عملیات‌هایی که منجر به آزادسازی بخش‌هایی از میهن اسلامی شد شرکت داشت؛ در سال 1361 پس از تشکیل قرارگاه‌های چهارگانه جهاد درجنگ، مسئولیت قرارگاه نجف به شهید ساجدی واگذار شد که امور مهندسی عملیات‌هایی که در غرب کشور صورت می‌گرفت، به عهده این قرارگاه بود. سرانجام در پنجم آبان‌ماه 1363 در حین سرکشی از محورهای عملیاتی در غرب کشور و انجام دادن مسئولیت‌های پشتیبانی- مهندسی جنگ جهاد سازندگی توسط چند نفر از مزدوران که کمین کرده بودند از ناحیه شکم و‌ سینه مورد اصابت قرار گرفت و به شهادت رسید.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: