یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۲۶ آبان ۱۳۹۳
1644

تجليل از برگزيدگان دومين دوره آموزشي تكميلي پيام آوران ايثار

نماينده ولي فقيه، معاون رييس جمهور و رييس بنياد شهيد و امور ايثارگران، با حضور در مراسم تجليل از منتخبين دومين دوره آموزشي پيام آوران ايثار، اعضاي اين تشكل را سفيران ايثار و شهادت و سفيران بنياد خواند و گفت: فرهنگ ايثار و شهادت با اخلاق ترويج مي شود. به گزارش یا شهید، حجت الاسلام والمسلمين […]

نماينده ولي فقيه، معاون رييس جمهور و رييس بنياد شهيد و امور ايثارگران، با حضور در مراسم تجليل از منتخبين دومين دوره آموزشي پيام آوران ايثار، اعضاي اين تشكل را سفيران ايثار و شهادت و سفيران بنياد خواند و گفت: فرهنگ ايثار و شهادت با اخلاق ترويج مي شود.

به گزارش یا شهید، حجت الاسلام والمسلمين شهيدي صبح دیروز 25 آبان ماه 93 در مراسم تجليل از منتخبين دومين دوره آموزشي پيام آوران ايثار كه با حضور جمعي از مقامات لشكري، جانبازان و ايثارگران و مسئولان بنياد برگزار شد، گفت: بخش قابل توجهي از نسل دوم و سوم انقلاب تا حدود زيادي با دفاع مقدس بيگانه هستند و به فرموده مقام معظم رهبري بايد بكوشيم اين فرهنگ را در ميان نسل هاي جوان تر پررنگ كنيم.

وي ضمن تأكيد بر اين مطلب كه جانبازان و ايثارگران ولي نعمت ما هستند و بايد در انتقال مفاهيم ايثارگرانه بكوشيم، افزود: ايثارگران با فداكاري هاي خود در كشورمان ثبات ايجاد كرده و زمينه هرگونه رشد و پيشرفت را فراهم كردند به طوري كه تمام موفقيت هايي كه در عرصه هاي مختلف در كشورمان به دست مي آيد، مديون ايثارگري ها است.

رييس بنياد شهيد و امور ايثارگران خطاب به پيام آوران ايثار و شهادت، اضافه كرد: وظيفه سنگين و بزرگي به دوش شماست. كار شما همچون رسالت انبياي الهي در راستاي تنوير افكار و دعوت به حق است. وظيفه شما انتقال پيام ايثار و شهادت تربيت يافتگان مكتب عاشورا به جامعه و مردم است.

معاون رييس جمهور اظهار داشت: اگر بتوانيد كار خود را صحيح انجام دهيد، ثوابِ رسالت پيامبر (ص) در پرونده اعمال شما نيز ثبت مي شود. همان طور كه امام حسين (ع) و ياران صديقش فرهنگ عاشورا را خلق كردند، شما هم در همين مسير و در راستاي ترويج همين فرهنگ گام برمي داريد.

نماينده ولي فقيه در بنياد شهيد و امور ايثارگران در ادامه به آيه 125 سوره نحل اشاره كرد و گفت: خداوند در اين آيه، سه عامل را عامل موفقيت برشمرده است. نخستين عامل، «حكمت» است و اين عبارت به معناي علم، دانش، بينش، منطق و استقلال و استدلال است.

وي توضيح داد: شما قصد داريد با كارتان مانع از فساد و باعث هدايت كساني شويد كه شايد قصدشان كم رنگ شدن فرهنگ ايثار و شهادت باشد. طبيعتاً براي چنين كاري نياز به آگاهي از وقايع دفاع مقدس و فرهنگ ايثار و شهادت داريد.

حجت الاسلام والمسلمين شهيدي خاطرنشان كرد: عامل دوم، “موعظه حسنه” به معناي اندرزهاي نيكو است و اين رويكرد جز با عاطفه و مهرباني حاصل نمي شود چرا كه با تندي و خشونت نمي شود كاري از پيش برد. براي موفقيت بايد صبر حوصله پيشه كرد همان طور كه پيامبر اكرم (ص) و ائمه اطهار (ع) حتي با دشمنان خود با مهرباني و صبر رفتار مي كردند.

نماينده ولي فقيه در بنياد ضمن بيان اين مطلب كه غرور مانع از انجام فعاليت درست مي شود، اضافه كرد: فرهنگ ايثار و شهادت با اخلاق و نه با تندي و خشونت ترويج مي شود. به عقيده من 50 درصد از موفقيت در تمام حوزه هاي اجتماعي، با اخلاق ميسر مي شود همان طور كه يكي از مهم ترين عوامل موفقيت پيامبر (ص)، اخلاق و خلق عظيم ايشان بود.

رييس بنياد شهيد و امور ايثارگران گفت: عامل سوم “احترام” به ديگران در هنگام بحث و مجادله است. مخاطبان خود را تحقير نكنيد زيرا اين كار باعث موفقيت شما نمي شود. بنابراين شما بايد مباني اخلاقي را در هنگام صحبت با مخاطبان خود رعايت كنيد.

معاون رييس جمهور همچنين در توصيه به پيام آوران ايثار و شهادت، گفت: براي اعزام ها به مناطق مختلف برنامه ريزي داشته باشيد زيرا اگر بدون برنامه ريزي اقدام به فعاليت كنيد، هرگز موفق نخواهيد بود. به عنوان مثال اگر قرار است پيام آوري در مسجدي برنامه داشته باشد حتماً پيش از برنامه با امام جماعت آن مسجد هماهنگي هاي لازم انجام شود.
وي افزود: نكته ديگر اين است كه پيام آوران هرگز نبايد در مقابل برنامه هاي خود، هديه دريافت كنند بلكه نياز آنان بايد از طريق بودجه هاي موجود تأمين شود. همچنين توصيه مي كنم مطابق با سفارشات مقام معظم رهبري با وصاياي شهدا كه به صورت موضوعي در بنياد وجود دارد، استفاده كنيد و در برنامه ها و سخنراني هاي خود از آن ها بهره ببريد.

حجت الاسلام والمسلمين شهيدي در پايان خطاب به مسئولان اين تشكل، اظهار داشت: ما در بنياد مي كوشيم تا امكانات لازم را در اختيار شما قرار دهيم و از شما حمايت كنيم و اميدواريم با همكاري تمام ارگان ها، خواسته هاي مقام معظم رهبري و رييس جمهور در خصوص ترويج فرهنگ ايثار و شهادت آن گونه كه شايسته است جامه عمل پوشند.

گفتني است، نماينده ولي فقيه در بخش ديگري از سخنانش، ضمن تشكر از سپاه پاسداران انقلاب اسلامي به دليل ارسال پيام تشكر به بنياد شهيد و امور ايثارگران، خدمات انجام شده را حاصل تلاش تمامي دست اندركاران و مسئولان بنياد خواند و به ارائه جزئياتي در رابطه با واريز معوقات ايثارگران تا سال 1390 پرداخت.

در اين مراسم، حميد اعتماد رييس تشكل پيام آوران ايثار و شهادت، گزارشي كوتاه در رابطه با پشت سر گذاشتن سطح دو مراحل آموزشي توسط 500 پيام آور و برنامه هاي اين تشكل در خصوص جذب نخبگان، آموزش و اعزام آن ها ارائه كرد.

همچنين در بخش ديگري از اين مراسم سردار شريفي، ضمن اشاره به رويكرد سپاه پاسداران در خصوص جانبازان و ايثارگران اين ارگان نظامي به نمايندگي از سردار جعفري فرمانده سپاه پاسداران، لوح تقدير و تشكر ايشان را به حجت الاسلام والمسلمين شهيدي اعطا كرد.

در پايان اين مراسم نيز چهار نفر از منتخبان پيام آوران ايثار و شهادت به نمايندگي از پيام آوران 32 استان، تقدير شدند.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: