یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۲۷ آبان ۱۳۹۳
1761

مردم سوسنگرد در اوج مظلومیت این شهر را حفظ کردند

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: گروهک تروریستی داعش قصد دارد که با توطئه مشترک همراه با آمریکا و اسرائیل به اسلام ضربه بزند. آنها این روزها می‌خواهند نشان دهند که نیروهایی مقابل یکدیگر هستند. درحالی که این حرف آنها یک دورغ بزرگ است. به گزارش یاشهید،  تجمع بزرگ عاشوراییان حماسه ساز جبهه سوسنگرد، عصر امروز […]

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: گروهک تروریستی داعش قصد دارد که با توطئه مشترک همراه با آمریکا و اسرائیل به اسلام ضربه بزند. آنها این روزها می‌خواهند نشان دهند که نیروهایی مقابل یکدیگر هستند. درحالی که این حرف آنها یک دورغ بزرگ است.

به گزارش یاشهید،  تجمع بزرگ عاشوراییان حماسه ساز جبهه سوسنگرد، عصر امروز 26 آبان در ورزشگاه مرکزی شهر سوسنگرد با حضور آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری نماینده مقام معظم رهبری در خوزستان و امام جمعه اهواز و محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد.

محسن رضایی در بخشی از این برنامه گفت: دشت آزادگان و سوسنگرد را با نام شهر شهادت می‌شناسند. پس معلوم است که در این شهر حادثه بزرگی رخ داده است. باید اعتراف کنیم تاکنون به مسئله شهر سوسنگرد در واقعه دفاع مقدس کمتر توجهی شده است. جا دارد که در سراسر کشور و در جایی از شهرهای کشور خیابان یا میدانی را به نام حماسه سوسنگرد نامگذاری کنند تا بتوانیم بخشی از زحمات مردم آن را جبران کنیم.

وی ادامه داد: اگر انقلاب اسلامی شکل نمی‌گرفت قطعا این جنگ به نظام جمهوری اسلامی تحمیل نمی‌شد. انقلاب اسلامی ملت‌های منطقه را از خواب بیدار کرد چرا که اسرائیل و آمریکا فضایی را تشکیل داده بودند که مقابل جریان اصیل اسلامی ایستاده بود. اما انقلاب ما این مسئله را بهم زد و ملت‌ها را به مقابله با این نیروهای پلید کشاند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: آمریکا و اسرائیل فرد گوش به فرمانی مانند صدام را پیدا کردند که جنگ علیه انقلاب این کشور را آغاز کند. آنها از تبلیغات، تفرقه و استبداد برای مقابله با دریای ملت استفاده کردند اما امام(ره) این مسئله را درست شناخت و تمام این سدها را شکست تا اینکه امواج دریای ملت‌های مسلمان منطقه‌های اطراف را فرا گرفت.

رضایی افزود: صدام فکر می‌کرد که با پرچم عربیت می‌تواند به مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران بیاید اما برخی مانند علی هاشمی نشان دادند که این اقدام کارساز نیست و آنها پوزه صدام را به خاک مالیدند و نشان دادند که ملت ما متحد است و برای خدا قیام کرده است.

وی با اشاره به نحوه آزادسازی شهر سوسنگرد و مقاومت سربازان انقلاب اسلامی در روزهای 24 تا 26 آبان ماه سال 69 گفت: شهید تجلایی به همراه فرماندهانی مانند حیدرخانی و اندلیب در داخل شهر سوسنگرد به مقابله با دشمن پرداخت و از بیرون شهر نیز شهید چمران به همراه مقام معظم رهبری و نیروهای سپاه و ارتش حمله‌ای را علیه دشمن بعثی شکل دادند و به صدام این مسئله را نشان دادند که اگر می‌خواهد به پیروزی دست یابد باید متر به متر از روی خون مردم ایران عبور کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به فتنه داعش که در چند سال گذشته در برخی از کشورهای منطقه شکل گرفته است، گفت: امروز توطئه مشخصی در جهان اسلامی شکل گرفته است  و آن  فتنه تکفیری‌ها است. داعش و آمریکا با یکدیگر همدست هستند اما این روزها می‌خواهند نشان دهند که نیروهایی مقابل یکدیگر هستند. درحالی که این حرف آنها یک دورغ بزرگ است. از علمای اسلامی می‌خواهم که این دورغ بزرگ آمریکا، اسرائیل و گروهک تروریستی داعش را افشا کنند. داعش به اسرائیل می‌گوید که شما راحت بخوابید چرا که ما در یک تفرقه بزرگ هستیم و علیه شما کاری را نمی‌توانیم انجام دهیم.

رضایی در پایان گفت: در کجای اسلام آمده است که سر اسیر را ببرند. این گروهک تروریستی اگر شجاعت داشته باشد باید وارد میدان شده و در میدان جنگ به مقابله با رزمندگان ما بپردازد. بهتر است که آنها سرعقل بیایند و این مسیر را ادامه ندهند.

آیت‌الله جزایری، نماینده مقام معظم رهبری در استان اهواز در جمع خبرنگاران خطاب به داعش گفت: به گروهک داعش اعلام می‌کنیم که توانایی ماندن در سوریه را ندارند و با تدابیری که اندیشیده شده است به زودی نابود می‌شوند.

محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در جمع خبرنگاران با اشاره به مقاومت مردم سوسنگرد گفت: زمانی که من وارد این شهر شدم مقاومت بی نظیری را از طرف زنان و مردان بسیاری شاهد بودم که در اوج مظلومیت این شهر را حفظ کردند.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: