یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۰۷ آذر ۱۳۹۳
1637

دریادار سیاری: نیروی دریایی توانمندی ایران را در آب های آزاد به نمایش می گذارد

به گزارش یاشهید ، امیردریادار ‘حبیب الله سیاری’ روز پنجشنبه در جمع فرماندهان و کارکنان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در حرم مطهر امام خمینی (ره) افزود: نیروی دریایی در دفاع از دستاوردهای ارزشمند نظام اسلامی آماده خلق حماسه های ماندگار است. وی ادامه داد: با توجه به برنامه های راهبردی نیروی دریایی، ماموریت این […]

به گزارش یاشهید ، امیردریادار ‘حبیب الله سیاری’ روز پنجشنبه در جمع فرماندهان و کارکنان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در حرم مطهر امام خمینی (ره) افزود: نیروی دریایی در دفاع از دستاوردهای ارزشمند نظام اسلامی آماده خلق حماسه های ماندگار است.

وی ادامه داد: با توجه به برنامه های راهبردی نیروی دریایی، ماموریت این نیرو صرفا نظامی نبوده و ضمن کنترل و حفاظت از مرزهای آبی کشور، با حضور در دریاها و آب های آزاد جهان در انتقال پیام انقلاب اسلامی به سایر کشورها در عرصه های سیاسی، اقتصادی، علمی و فرهنگی نقش بسزایی ایفا می کند.

وی با اشاره به عملیات مروارید یکی از بزرگ ترین حماسه های نیروی دریایی در هشت سال دفاع مقدس، اظهارکرد: هفتم آذر ماه یادآورعملیات پیروزمندانه ای است که در آن، نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ضمن انهدام اسکله نفتی البکر و الامیه، چندین ناو جنگی و هواپیمای دشمن را به قعر دریا فرستاد.

وی تاکید کرد: رمز خلق حماسه های ماندگار توسط رزمندگان دریادل تبعیت از ولایت فقیه و اعتقاد عملی به فرماندهی کل قوا بود.

وی گفت: در آن زمان، امام راحل درباره رزم سلحشوران جان برکف نیروی دریایی درهفتم آذر فرمودند ‘رویارویی نیروی دریایی ارتش با دشمن و آن همه افتخارات رزم، رشادت، شهامت و شهادت، نشانه ای از اقتدار و اعتبار این نیروی بزرگ و سرافراز است’.

** در آستانه هفتم آذرماه روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ، فرمانده و کارکنان این نیرو صبح پنجشنبه در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی به مقام شامخ امام راحل ادای احترام کردند.

امیر دریادار ‘حبیب الله سیاری’ فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به همراه حجت الاسلام والمسلمین ‘محمدباقر روشندل’ رییس اداره عقیدتی سیاسی و جمعی از فرماندهان، معاونان و کادر این نیرو در حرم مطهر با آرمان های والای امام خمینی (ره) میثاق دوباره بستند.

شرکت کنندگان در این آیین ضمن قرائت فاتحه و اهدای تاج گل، یاد معمار کبیر انقلاب اسلامی را گرامی داشتند و همچنین بار دیگر با رهبر معظم انقلاب تجدید بیعت کردند.

فرمانده و کارکنان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی امروز با حضور در گلزار شهدای بهشت زهرا به مقام شهیدان نیز ادای احترام کردند.

هفتم آذرماه سال 59 دریا دلان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی درعملیاتی موسوم به عملیات ‘مروارید’ با انهدام شناور رزمی عراق و سکوی نفتی ‘البکر و الامیه’ ، بنادر بصره، فاو و ام القصر را به محاصره کامل خود درآوردند.

منبع : ایرنا

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: