یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۱۴ آذر ۱۳۹۳
938

سعید قاسمی: بازگشت استخوان‌های شهدا رمز و رازی است که خدا برای ما رقم زده است

سعید قاسمی معتقد است همانطور که سناریوی ۸ سال دفاع مقدس را خداوند برای رزمندگان ما رقم زد داستان تفحص شهدا هم با رمز و رازی نوشته شده است. به گزارش یاشهید ، پنجمین یادواره شهدای تفحص لشگر ۲۷ محمدرسول‌الله با عنوان “جستجوگران نور” عصر امروز ۱۲ آذرماه ۹۳ در حسینیه فاطمه‌الزهرا(س) برگزار شد. این […]

سعید قاسمی معتقد است همانطور که سناریوی ۸ سال دفاع مقدس را خداوند برای رزمندگان ما رقم زد داستان تفحص شهدا هم با رمز و رازی نوشته شده است.

به گزارش یاشهید ، پنجمین یادواره شهدای تفحص لشگر ۲۷ محمدرسول‌الله با عنوان “جستجوگران نور” عصر امروز ۱۲ آذرماه ۹۳ در حسینیه فاطمه‌الزهرا(س) برگزار شد. این مراسم با حضور سردار سیدمحمد باقرزاده فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح، سردار محسن کاظمینی فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص)، سردار محمد کوثری، سردار سعید قاسمی، سردار همدانی، گلعلی بابایی، کوچک زاده و نمایندگان کمیته بین المللی صلیب سرخ و خانواده شهدای تفحص برگزار شد.

سعید قاسمی در این مراسم با اشاره به موضوع تفحص شهدا گفت: همانطور که سناریوی ۸ سال دفاع مقدس را خداوند برای رزمندگان ما رقم زد داستان تفحص شهدا هم با رمز و رازی نوشته شده است.می‌توانست که مقدر باشد در همان مقطعی که ما عملیات کردیم شهدا را بیاورند و ماجرا ختم شود. می‌توانست این اتفاق بیفتد اما رمز و راز این قصه در چیست که باید هر از گاهی استخوان‌های شهدا را بیاورند و به خاک بسپارند.

وی افزود: اولین باری که در قتلگاه فکه به همراه سیدمرتضی آوینی رفته بودم و او صحنه تفحص شهدا را می‌دید، می‌گفت شما خیلی بی‌انصافید که این شهدا را در این گونی‌ها می‌ریزد و با خود می‌‌برید. ای کاش می‌شد از پدر و مادر این شهدا اجازه گرفت و آنها را در همین صحنه قتلگاه در اتاقک شیشه‌ای نگه می‌داشت آن وقت دیگر در روز عاشورا با زیارت این‌ها نیازی به مرثیه خوانی نداشتیم.

سعید قاسمی در ادامه تصریح کرد: تفحص شهدا هم مثل سایر پدیده‌های انقلاب اسلامی باید هر از گاهی اتفاق بیفتد چیزی که ما نام آن را “تریلی‌های مقدس” می‌نامیم. اولین سری این شهدا چیزی حدود ۳هزار شهید بود که در تریلی در تهران تشییع کردیم. به نظر من استارت کار تفحص شهدا از سال ۷۰ زده شد. دو سال بود که جنگ تمام شده بود ما به هیئت سینه زنی خانه شهید محمد راحت رفتیم خانواده‌اش می‌گفتند اگر نمی‌گویید محمد در زمین خودمان شهید شده پس کجا به شهادت رسیده است. مشورتی کردیم و دیدیم راست می‌گویند ما اطلاعی از پیکر این شهید نداریم.

وی با اشاره به آغاز تفحص در مناطقی در خط شرهانی گفت: صحنه‌های بسیاری از آثار به جامانده از جنگ و پیکرهای شهدا در طلاییه و خط شرهانی دیدیم و از همانجا کار آغاز شد. امروز باید بگوییم به پدر و مادر شهدای مفقودالاثر کسانی که سه دهه چشم انتظار فرزندشان بوده‌اند باید بدانند بچه‌هایی هستند که برای پیدا کردن شهیدشان حاضرند شهید شوند. این را بدانید وقتی امروز می‌گویند حاج قاسم سلیمانی توانسته بدون جلیقه ضد گلوله در آمرلی قدم بزند نتیجه هیبتی است که شما با جهادتان در سالهای دفاع مقدس بدست آورده‌اید.

منبع : تسنیم

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: