یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۱۴ آذر ۱۳۹۳
1679

بزرگداشت سی و چهارمین سالگرد خلبان شهید احمد کشوری برگزار گردید

به گزارش یاشهید ، صبح امروز جمعه 14 آذرماه به مناسبت فرا رسیدن سی و چهارمین سالگرد شهادت خلبان شهید احمد کشوری مراسمی با قرائت زیارت عاشورا توسط مداحان اهل بیت و با حضور خانواده های معظم شهدا و ایثارگران بر سر مزارش در قطعه 24 گلزار شهدای بهشت زهرا(س) برگزار گردید. این گزارش حاکیست […]

به گزارش یاشهید ، صبح امروز جمعه 14 آذرماه به مناسبت فرا رسیدن سی و چهارمین سالگرد شهادت خلبان شهید احمد کشوری مراسمی با قرائت زیارت عاشورا توسط مداحان اهل بیت و با حضور خانواده های معظم شهدا و ایثارگران بر سر مزارش در قطعه 24 گلزار شهدای بهشت زهرا(س) برگزار گردید.

این گزارش حاکیست : در ادامه این مراسم خانواده های معظم شهدا و ایثارگران با نثار گل و قرائت فاتحه با این شهید والامقام تجدید میثاق نمودند.

پ‍‍انزد‌ه‍م‌ ‌آذر م‍‍اه‌ م‍ص‍‍ادف‌ ‌اس‍ت‌ ب‍‍ا س‍‍ال‍روز ش‍‍ه‍‍ادت‌ ش‍‍ه‍ی‍د س‍رل‍ش‍گ‍ر خ‍ل‍ب‍‍ان‌ “‌اح‍م‍د ک‍ش‍ور‌ی‌” ک‍ه‌ به دل‍ی‍ل‌ دلاور‌ی‌ ‌ه‍‍ای‍ش‌ ب‍ه‌ “‌ع‍ق‍‍اب‌ ت‍ی‍ز پ‍رو‌از ج‍ب‍‍ه‍ه‌ ‌ه‍‍ا‌ی‌ ج‍ن‍گ”‌ ل‍ق‍ب‌ گ‍رف‍ت‌.

احمد، نامی است که شجاعت و پایداری را در یاد مردم این سرزمین زنده می کند. احمد، کشوری بود که در قلب ملتی جای باز کرد.۱۳۳۲، فیروزکوه شاهد طلوع فرزندی بود که شعاع نورش در فرداهای دور، آسمان ایران را پرتو افشانی کرد از همان آغاز از جبین این مولود، همت را می شد خواند. چیزی که گذر زمان نمودش را هر چه بیشتر هویدا ساخت. پدرش با اینکه در ژاندارمری مشغول به خدمت بود و چیزی کم نداشت، ظلم و زور دستگاه جبار را تاب نمی آورد و به شکل های مختلف می کوشید حقوق از دست رفته ی مردم را ایفا کند. سرانجام نیز که فضا را برای خدمت به مردم مناسب نمی دید؛ استعفا داد و به کشاورزی روی آورد. و به نان رنج و عرق جبین بسنده کرد.

احمد فرماندهی تیم آتش هوا نیروز دراستان ایلام را به عهده داشت و بارها در هوای ابری و بارانی پرواز می کرد سرانجام عشق به ولایت او را تا ملکوت راهی کرد در پانزدهم آذر ۵۹ بعد از یک عملیات موفق، در تنگه بنیا میمک ایلام هلی کوپترش مورد اصابت راکت های دو میگ قرار گرفت. با اینکه هلی کوپترش داشت در آتش می سوخت، توانست آن را به خاک خودی برساند، اما دیگر مجالی نمانده بود، کشوری هم رفت.

1 2 3 4 5 6

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: