یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۲۷ آذر ۱۳۹۳
700

2۸آذرماه؛ بزرگداشت سومین سالگرد عروج شهید «محمود مهاجر»

به مناسبت سومین سالگرد عروج شهید «محمود مهاجر» مراسم دعای ندبه روز جمعه در مهدیه شهدا برگزار می‌شود، همچنین مراسم دیگری بر سر مزار شهید در قطعه ۲۶ برقرار خواهد بود. پس از آن مزار این شهید عطرافشانی و گلباران می‌شود. به گزارش یاشهید، به مناسبت سومین سالگرد عروج «شهید محمود مهاجر» دعای ندبه روز […]

به مناسبت سومین سالگرد عروج شهید «محمود مهاجر» مراسم دعای ندبه روز جمعه در مهدیه شهدا برگزار می‌شود، همچنین مراسم دیگری بر سر مزار شهید در قطعه ۲۶ برقرار خواهد بود. پس از آن مزار این شهید عطرافشانی و گلباران می‌شود.

به گزارش یاشهید، به مناسبت سومین سالگرد عروج «شهید محمود مهاجر» دعای ندبه روز جمعه 28 آذرماه در گلزار شهدا زمزمه می‌شود.

این مراسم که با مداحی و قرائت حجت‌الاسلام مرتضی صادقی همراه خواهد بود ساعت 7:15 با حضور خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران در مهدیه شهدای بهشت زهرا برقرار خواهد بود.

139111090002174

پس از برنامه دعای ندبه در مهدیه شهدا، مراسم دیگری بر سر مزار این شهید بزرگوار ساعت 8:30 برگزار خواهد شد که زیارت عاشورا نیز در آن قرائت شده و عزاداری اهل بیت(علیه‌السلام) برپا خواهد بود. این مراسم که با حضور خانواده شهید و دیگر خانواده شهدا و جانبازان و ایثارگران همراه خواهد بود در قطعه 26 گلزار شهدای تهران برقرار است.

پس از پایان مراسم مزار شهید «محمود مهاجر» توسط خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران غبارروبی، عطر افشانی و گلباران می‌شود.

شهید «محمود مهاجر» یکی از چند شهیدی است که پیکر او سال گذشته بعد از 25 سال همراه کاروان 80 نفره شهدای تازه تفحص شده به دامان ملت ایران بازگشت. محمود مهاجر متولد 1350 استان تهران است. وی در سن 15 سالگی و در عملیات کربلای 8 سال 66 به شهادت رسیده است.

محمود بلافاصله پس از آنکه برادرش از جبهه‌های جنگ به علت عارضه شیمیایی برمی‌گردد علاقه‌مند اعزام به جبهه می‌شود. او به سبب سن کم خود اجازه ورود به جبهه‌های جنگ را نداشت. از پدرش اجازه می‌گیرد و در نهایت با جعل عنوان شناسنامه برادر خود احمد، راهی پایگاه اعزامی ابوذر و از آنجا راهی جنوب می‌شود. وی در عملیات کربلای 8 درحالی‌که فرمانده یک دسته 22 نفره بوده است، به شهادت می‌رسد.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: