یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۰۵ بهمن ۱۳۹۳
1863

پیکرهای ۱۲۱ شهید تازه تفحص شده در «ایام فاطمیه» به خاک سپرده می‌شود

فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: پیکرهای ۱۲۱ شهید تازه تفحص شده در «ایام فاطمیه» به خاک سپرده می‌شود.  سردار باقر‌زاده با بیان اینکه پیکرهای 121 شهید دوران دفاع مقدس در جستجوهایی که در یک ماه گذشته در مناطق عملیاتی فاو، ابوفلوس، نهر کتیبان، مجنون، شرق دجله، العماره و زبیدات عراق انجام شد, کشف […]

فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: پیکرهای ۱۲۱ شهید تازه تفحص شده در «ایام فاطمیه» به خاک سپرده می‌شود.

 سردار باقر‌زاده با بیان اینکه پیکرهای 121 شهید دوران دفاع مقدس در جستجوهایی که در یک ماه گذشته در مناطق عملیاتی فاو، ابوفلوس، نهر کتیبان، مجنون، شرق دجله، العماره و زبیدات عراق انجام شد, کشف شده‌است، گفت: در برابر 121 پیکر شهیدی که پیدا کردیم 731 جسد عراقی در این مناطق کشف شد. همچنین 16 جسد عراقی در کشور کشف که به عراق تحویل داده شد.

به گزارش یاشهید، فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به جلسه برگزار شده با محمد بیاتی وزیر حقوق انسان عراق گفت: برای توسعه عملیات تفحص مناطق جدیدی از جمله‌ام الرصاص و زبیدات به طرح اضافه شدند.
وی بیان کرد: عملیات توسعه در کردستان عراق هم گسترش پیدا کرده و در مناطق کلار، کفری و جبل مروارید در حال فعالیت هستیم.
سردار باقر‌زاده با بیان اینکه هنوز به اطلاعات نقطه‌ای رزمندگان از محل شهادت شهدای مفقود الاثر دست نیافته‌ایم عنوان کرد: اگر فرماندهان و رزمندگان دفاع مقدس درباره محل شهادت هم رزمان خود اطلاع دارند با مراجعه به کمیته جستجوی مفقودین در استان‌های خود، بنیاد حفظ آثار و یا امور ایثارگران نیروی انتظامی و
سپاه پاسداران این اطلاعات را در اختیار ما بگذارند تا جست‌و‌جو به صورت دقیق‌تر ادامه پیدا کند.
وی درباره زمان تشییع و شناسایی پیکرهای مطهر شهدا اظهار داشت: پس از انتقال پیکرهای مطهر به تهران کار شناسایی انجام می‌شود و امیدواریم قبل از فرا رسیدن ایام فاطمیه اول, پیکرهای مطهر شناسایی و به خاک سپرده شود.
فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در پاسخ به این پرسش که وجود اشرار گروهک تروریستی داعش در عراق خللی در روند تفحص ایجاده کرده است یا خیر، تصریح کرد: با حضور ارتش عراق و آمادگی نیروهای مسلح کشور مرزهای ما در امنیت کامل به سر می‌برند و خللی در روند تفحص ایجاد نشده است.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: