یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۰۷ بهمن ۱۳۹۳
1471

شناسایی بیش از 800 شهید سادات در فارس

رئیس کنگره سرداران و 15هزار شهید استان فارس گفت: بیش از 800 شهید سادات در فارس شناسایی شده‌اند.  سردار مجتبی مینایی‌فرد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بحث روز استان فارس، جایگاه سومین حرم اهل بیت(ع) بودن است لذا ایده‌ای به ذهنمان آمد تا ساداتی که در استان فارس مدفون و بخش اعظمی از آن‌ها شهید […]

رئیس کنگره سرداران و 15هزار شهید استان فارس گفت: بیش از 800 شهید سادات در فارس شناسایی شده‌اند.

 سردار مجتبی مینایی‌فرد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بحث روز استان فارس، جایگاه سومین حرم اهل بیت(ع) بودن است لذا ایده‌ای به ذهنمان آمد تا ساداتی که در استان فارس مدفون و بخش اعظمی از آن‌ها شهید هستند را تکریم کنیم.

به گزارش یاشهید، رئیس کنگره سرداران و 15 هزار شهید استان فارس با اشاره به این که بیش از یک هزار بقعه متبرکه امامزادگان در استان فارس وجود دارد که  بیش از 800 نفر از آنان شهید هستند و در همان کاروان ورود اهل بیت(ع) در زمان ولایتعهدی امام رضا(ع) از دو محور وارد ایران می‌شوندکه دریک محور به سمت شیراز می‌روند که توسط حاکم وقت شیراز به شهادت می‌رسند و ای شهادت سادات در فارس ادامه می یابد و با طلوع طلوع انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی که از 15 هزار شهید استان فارس در بعد از انقلاب، نزدیک به 800 نفر از آنان شهید سادات هستند.

وی تصریح کرد: تلاش داریم تا در مقابل تلاش‌های رژیم طاغوت که تلاش داشت به وسیله برگزاری جشن‌های فرهنگ و هنر نام شیراز را بدنام کند، ثابت کنیم که مردم شیراز و فارس، مردمی فوق‌العاده دیندار و از سلاله خاندان نبی و نبوت هستند که یکی از مصادیق آن وجود  بیش از 800 شهید سادات در استان فارس است.

سردار مینایی فرد افزود: ستاد اجرایی این یادواره نیز به دبیری جواد قناعتی، فرمانده سپاه ناحیه بقیةالله(عج) شیراز تشکیل شد که برای آن کمیته‌ها ی مختلفی در نظر گرفته شده است و ناظر عالی این یادواره هم آیت‌الله سیدعلی اصغر دستغیب، تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) است.

رییس کنگره سرداران و 15هزار شهید استان فارس ادامه داد: جهت برگزاری این یادواره جلسات مختلفی با سازمان‌های مختلف خواهیم داشت تا بتوانیم در اسفندماه سال جاری و همزمان با شهادت حضرت زهرا(س) این یادواره را برگزار کنیم.

وی با بیان این که در جاشیه این یادواره از ماکت کتاب شهدای سادات فارس رونمایی خواهد شد افزود: احتمالاً نوشتن این کتاب یک الی دو سال به طول بیانجامد.

مینایی فرد به اقدامات جانبی یادواره شهدای سادات فارس اشاره و بیان کرد: افتتاح باشگاه و سالن ورزشی، برگزاری مسابقات ورزشی با نام شهدای سادات، رونمایی از تمبر شهدای سادات، فضاسازی شهری متناسب با جایگاه این شهدا با توجه به اینکه در زمان برگزاری این یادواره در آستانه نوروز و حضور مسافران قرار خواهیم داشت، ازاین هستند.

رئیس کنگره سرداران و 15 هزار شهید استان فارس تصریح کرد: تاکنون  در شهرستان‌هایی که دارای تعداد شهدای سادات بیشتری بودند،نزدیک به 10 پیش یادواره شهدای سادات فارس برگزار شده است.

در پایان وی با اشاره به این که این یادواره با محوریت شهید آیت‌الله سیدعبدالحسین دستغیب که به عنوان سیدالشهدای فارس لقب گرفته‌ا است، برگزار می‌شود تاید کرد: تعدادی از شهدای سادات فارس از شهدای شاخص جنگ هستند و باید تمام تلاش خود را برای معرفی هر چه بهتر و بیشتر این شهدا به اقشار مختلف مردم به کار گیریم.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: