یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۲۱ فروردین ۱۳۹۴
664

همایش عطر بهشت در جوار 30 هزار شهیدانقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد

همایش عطر بهشت ویژه بزرگداشت بانوان شهیده و ایثارگر کشور در گلزار شهدای بهشت زهرا (س) برگزار شد. به گزارش یاشهید ، مراسم اولین یادواره ۷۲۰۰ بانوی شهیده در سالروز میلاد حضرت زهرا(س) در مهدیه شهدای بهشت زهرا(س) برگزار گردید. این گزارش حاکیست : دکتر صمیمی مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ  […]

همایش عطر بهشت ویژه بزرگداشت بانوان شهیده و ایثارگر کشور در گلزار شهدای بهشت زهرا (س) برگزار شد.

به گزارش یاشهید ، مراسم اولین یادواره ۷۲۰۰ بانوی شهیده در سالروز میلاد حضرت زهرا(س) در مهدیه شهدای بهشت زهرا(س) برگزار گردید.

این گزارش حاکیست : دکتر صمیمی مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ  افزود: مردم در نظام جمهوری اسلامی که برگرفته از مکتب امام حسین (ع) است، سرنوشت خود را آزادانه تعیین می کنند.

وی با بیان اینکه جنگ سخت امروز به جنگ نرم تغییر ماهیت یافته گفت: همان گونه که رزمندگان دلاور و شجاع این مرزوبوم، مردانه در جنگ سخت، جنگیده و پیروز شدند، امروز در دفاع نرم نیز باید حماسه آفرینی کنیم.

وی با تجلیل از مقام مادران و همسران شهدا، ایثارگران و جانبازان افزود: بانوان در طول هشت سال دفاع مقدس با پشتیبانی معنوی از مردان از هیچ کوششی دریغ نکرده و شایسته تجلیل هستند.

صمیمی ادامه داد: امروز بیان زندگی زنان شهیده دوران دفاع مقدس برای بیمه کردن نظام جمهوری اسلامی ایران، ضروری است.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ با بیان اینکه نقش زنان در دوران دفاع مقدس بیشتر از مردان بوده تاکید کرد: زنان در دوران شکوهند انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در نقش مادر ، همسر ، خواهر و فرزند همواره از رزمندگان حمایت و پشتیبانی کردند.

وی ادامه داد: زنان به عنوان امدادگر ، پرستار ، پزشک و یا رزمنده نیز با دشمن جنگیدند و با حضور خود در صحنه های نبرد به عنوان نمونه ای برای تقویت روحیه جنگاوری و ایثارگری رزمندگان مطرح شدند.

صمیمی گفت: برخی مادران چند فرزند خود را در هشت سال دفاع مقدس، تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کردند و برخی نیز تنها فرزند خود را به جبهه ها اعزام کردند.

وی با بیان این که حق مطلب درباره زنان شهیده ادا نشده، خاطرنشان کرد: اگرچه صدا و سیما، مطبوعات و خبرگزاری ها تلاش هایی در راستای ترویج و تبیین نقش زنان در دوران دفاع مقدس انجام داده اند اما این فعالیت ها با توجه به نقش بزرگ زنان در دوران مختلف کم بوده است.

بر اساس این گزارش حجت الاسلام میثم امرودی معاون فرهنگی – اجتماعی شهرداری تهران نیز در این مراسم با اشاره به نقش حضرت فاطمه (س) و الگو گیری زنان ایران اسلامی از این بانوی بزرگ گفت: زنان ایران اسلامی در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران خوش درخشیدند.

وی بانوان در خانواده های شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان را سند زنده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: مردان ایران اسلامی در صحنه های جنگ تنها نبوده و زنان با نثار خون خود و بعد از جنگ با تحمل سختی ها دوشادوش مردان حضور داشتند.

امرودی امنیت کشور را مرهون خون شهدا عنوان و بیان کرد: اگر امروز شش کشور بزرگ دنیا با ایران اسلامی پای میز مذاکره می نشینند به سبب خون جوانانی است که پای این نظام ریخته شده است.

بر اساس این گزارش، در جنگ تحمیلی هفت هزار و ۲۰۰ زن شهیده تقدیم ایران اسلامی شده که ۷۰۰ نفر از آنان در بهشت زهرا(س) به خاک سپرده شده اند.

همایش عطر بهشت ویژه بزرگداشت بانوان شهیده و ایثارگر کشور با مشارکت و همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ، سازمان بهشت زهرا(س) و بسیج دانشجویی دانشگاه تهران برگزار و تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای شهر تهران، فرماندهان دفاع مقدس و خانواده های شهدا حضور داشتند.

رونمایی از تمر یاد بود عطر سیب، عطرافشانی و غبارروبی مزار بانوان شهیده و تجلیل از خانواده های آنان، از بخش های این مراسم بود.

همچنین در این مراسم مزار شهیده ناهد فاتحی کرجو به عنوان یکی از شهدای شاخص زن که در قطعه ۲۸ گلزار شهدا قرار دارد نیزی بطور ویژه عطرافشانی و غبارروبی شد.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: