یـا شـهـیـد
۱۷ شهریور ۱۳۹۶
1324

مراسم دعای پرفیض ندبه به یاد شهدای 17 شهریور 57 برگزار شد

صبح آدینه امروز 17 شهریور مراسم پرفیض دعای ندبه به مناسبت فرا رسیدن سالروز واقعه خونین 17 شهریور 1357 در یادمان شهدای هفتم تیر برگزار گردید.

به گزارش یاشهید ، صبح امروز مراسم پرفیض دعای ندبه به مناسبت فرا رسیدن سالروز واقعه خونین 17 شهریورماه 57 با حضور خانواده های معظم شهدا و ایثارگران توسط حاج سیدصادق و سیدهادی قندهاری در یادمان شهدای هفتم تیر قطعه 24 گلزار شهدای بهشت زهرای تهران ساعت 7/15 برگزار گردید.

این گزارش حاکیست : در پایان این مراسم خانواده های معظم شهدا و ایثارگران با نثار گل و قرائت فاتحه بر سر مزار شهدای 17 شهریور یاد و خاطره شان  را گرامی داشتند.

در صبح جمعه، ١٧ شهریور سال ١٣۵۷، مردم تهران پس از ادای فریضه صبح، برای چهارمین روز متوالی از خانه‌ها بیرون آمده و سیل‌آسا به سمت خیابان‌ها آمدند. مرکز تجمع آنان میدان ژاله (میدان شهدای کنونی) بود. همین که مردم به خیابان‌ها رسیدند، ناگهان با دیدن تانک‌ها و زره‌پوش‌های نظامی و مأموران مسلسل به دست حکومت، غافلگیر شدند، ولی بدون اعتنا به سربازان، به حرکت خود ادامه دادند.

از خیابان‌های اطراف، سیل انبوه جمعیت با سردادن شعارهای انقلابی، به سمت میدان ژاله در حرکت بود. مأموران مسلح پس از چند بار اخطار، از زمین و هوا جمعیت را ناجوانمردانه هدف رگبار مسلسل قراردادند.

در این روز،‌ جوانان بسیاری جان خویش را از دست دادند و به خاطر به ثمر رسیدن نهال انقلاب اسلامی، به قربانگاه عشق و شهادت شتافتند.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: