یـا شـهـیـد
۲۶ بهمن ۱۳۹۶
2666

بزرگداشت شهید مدافع حرم محمدهادی ذوالفقاری برگزار گردید

مراسم بزرگداشت یاد و خاطره شهید مدافع حرم محمد هادی ذوالفقاری باحضور پرشکوه خانواده های معظم شهدا و ایثارگران در گلزار شهدای تهران برگزار گردید.

به گزارش یاشهید ، عصر امروز پنج شنبه 26 بهمن ماه مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم محمدهادی ذوالفقاری با حضور خانواده های معظم شهدا و ایثارگران و نیز با سخنرانی سردار نقدی و با مداحی حاج امیر عباسی درکنار مزار یادبودش در قطعه 26 گلزار شهدای تهران برگزار گردید.

این گزارش حاکیست : سردار نقدی در این مراسم ضمن گرامیداشت این شهید والامقام بیان نمود :پیروزی جبهه مقاومت نشان از فرماندهی صحیح و حضور جوانان مومن و مسلمان ایران در مبارزه و دفاع از حرمین حضرت امام حسین (ع) و حضرت زینب (س) در عراق و سوریه میباشد که امروز نابودی این شجره خبیث با رشادتهای مدافعان حرم و شهدایی که جانشان را با تمام وجود تقدیم اهل بیت نمودند بوجود آمده است.

معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این مراسم افزودند : امروز میبینم آمریکا باز هم خودش را به جهانیان در خصوص مذاکرات هسته ای نشان داد و ما با متعهد بودن در توافق مذاکرات هسته ای به جهانیان خود را اثبات نمودیم ولی آنها هر روز با تحریم های جدید این توافق نامه را نقض مینمایند که ما از روز اول میدانستیم اینگونه میشود چون بارها مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در فرمایشاتشان گوشزد نموده بودند.

وی افزود: اگر امروز دشمن جرات حمله به ایران را ندارد ناشی از روحیه شهادت طلبی در جامعه اسلامی است .

شهید “محمد هادی ذوالفقاری” از نیروهای داوطلب ایرانی بود که به عضویت سپاه بدر عراق درآمد. وی متولد سال 1368 و ساکن میدان خراسان تهران بود که برای یادگیری دروس حوزوی به نجف اشرف مهاجرت کرده بود. با آغاز حملات گروه‌های تروریستی به شهرهای عراق شهید ذوالفقاری با فتوای آیت الله سیستانی مبنی بر دفاع از حرم‌های آل الله به صف مدافعان حرم در سامرا پیوست.

محمد هادی ذوالفقاری سرانجام در بهمن ماه سال 93 به دست نیروهای تکفیری در عراق به شهادت رسید. وی در بخش اول وصیت نامه‌اش آورده است: «اینجانب محمدهادی ذوالفقاری وصیت می‌کنم که من را در ایران دفن نکنند و اگر شد ببرند حرم امام رضا علیه السلام طواف بدهند و برگردانند و همینطور در نجف و سامرا و کربلا و کاظمین طواف بدهند و در وادی‌السلام دفن کنند و دوست دارم نزدیک امام باشم و تمام مستحبات انجام شود و در داخل دور قبر من پارچه سیاهی بزنند و دستمال گریه مشکی و غیره مانند تربت داخل قبرم بگذارند تا مثل حسینیه شود و اگر شد جایی که سرم می‌خورد به سنگ لحد یک اسم حضرت زهرا(س)بگذارند که به آن سنگ آخ نگویم و بگویم یا زهرا(س).»

طبق وصیت شهید، پیکر وی بر گرد بارگاه‌های منور 5 امام طواف شد و در وادی السلام آرام گرفت.

مزار یادبود این شهید والامقام در قطعه 26 گلزار شهدای تهران قرار دارد.

 

 

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: