یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۰۹ تیر ۱۳۹۴
1326

گرامیداشت یاد شهدای هواپیمای مسافربری ایرباس

not found

مراسم گرامیداشت شهدای هواپیمای مسافربری ایران که سال ۱۳۶۷ توسط ناو جنگی آمریکا در خلیج فارس سقوط کرد با حضور خانواده‌های قربانیان در محل واقعه برگزار می‌شود. به گزارش یاشهید ، در جلسه‌ای که به همین منظور در سالن جلسات فرمانداری بندرعباس برگزار شد و جمعی از نمایندگان ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان هرمزگان در آن […]

مراسم گرامیداشت شهدای هواپیمای مسافربری ایران که سال ۱۳۶۷ توسط ناو جنگی آمریکا در خلیج فارس سقوط کرد با حضور خانواده‌های قربانیان در محل واقعه برگزار می‌شود.

به گزارش یاشهید ، در جلسه‌ای که به همین منظور در سالن جلسات فرمانداری بندرعباس برگزار شد و جمعی از نمایندگان ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان هرمزگان در آن حضور داشتند، پویافر فرماندار شهرستان بندرعباس با ابراز انزجار از استکبار جهانی در ساقط کردن هواپیمای مسافری ایران، گفت: با وجود ثابت شدن عمل عمدی نظامیان آمریکایی عامل این کار، در مراسم ویژه‌ای مدال شجاعت به فرمانده ناو «وینسنس» اهدا شد.آمریکا حتی هیچگاه حاضر به عذرخواهی و پوزش رسمی نشد و این نهایت شرارت و بدخواهی است.

دستگزین مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران هرمزگان هم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هواپیمایی ایرباس به بیان نکاتی در مورد واقعه پرداخت و گفت: با وجود اینکه هواپیمای مسافربری در مسیرپیش‌بینی شده و استاندارد در حال تردد بود این جنایت توسط ناو آمریکایی به وقوع پیوست و این کار در واقع نقض آشکار قوانین و تفاهمنامه‌های بین‌المللی از سوی کشوری بود که خود را مهد دموکراسی و آزادی می‌داند.

در پایان این جلسه مقرر شد که خانواده‌های قربانیان با شناور تدارک دیده محل حادثه را گلباران کنند و برنامه‌های فرهنگی در شناور مربوطه اجرا شود و در ادامه یک فروند چرخبال نیز محل حادثه را گلباران کند.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: