یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۱۲ بهمن ۱۳۹۷
1315

جایگاه جلوس امام خمینی (ره) در گلزار شهدای بهشت زهرا (س) گلباران شد

جایگاه جلوس امام خمینی (ره) در سخنرانی 12 بهمن سال 1357 در بهشت زهرا (س) همزمان با سالروز ورود تاریخی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به میهن و آغاز جشن های دهه فجر، با حضور گسترده و باشکوه مردم و مسئولان گلباران شد.

به گزارش یاشهید ، در این مراسم باشکوه که امروز جمعه با حضور خانواده های معظم شهدا، ایثارگران، آزادگان، جانبازان و اقشار مختلف مردم برگزار شد، ضمن گلباران قطعه 17 بهشت زهرا(س) به عنوان جایگاه جلوس امام راحل، آغاز دهه پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران گرامی داشته شد.
شرکت کنندگان در این مراسم معنوی با سردادن بانگ «الله اکبر» و گلباران محل جلوس بنیانگذار جمهوری اسلامی ضمن تجدید بیعت با آرمان های والای امام راحل، شهدا و رهبر معظم انقلاب یاد و خاطره ورود تاریخی معمار کبیر انقلاب به میهن را گرامی داشتند.
اقامه نماز شکر در یادمان شهدای 72 تن محل ، اجرای سرودهای مذهبی و ملی از جمله «خمینی ای امام» و «الله اکبر خمینی رهبر» توسط گروه جمع خوانی دانش آموزان و گروه موزیک ارتش جمهوری اسلامی ایران و همچنین آزاد سازی 1357 کبوتر به یاد سال پیروزی انقلاب اسلامی از جمله برنامه های این مراسم بود.
براساس این گزارش ایستگاه فرهنگی و صلواتی در کنار جایگاه جلوس بر پا شد که بسته های فرهنگی و شاخه های گل به میهمانان اهدا می کردند.
گفتنی است که آیین ویژه آغاز جشن های سی و نهمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی صبح امروز(جمعه) با سخنرانی آیت الله جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری و با حضور اقشار مختلف مردم و جمعی از مسئولان در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی برگزار شد.
امام خمینی(ره) بعد از 15 سال تبعید ظالمانه دیکتاتور پهلوی در یوم الله 12 بهمن 1357 به میهن اسلامی بازگشت و بلافاصله پس از استقبال تاریخی ملت ایران به سمت بهشت زهرا(س) حرکت کرد.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: