یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۲۷ فروردین ۱۳۹۸
954

سرلشکر موسوی: شهید صیاد شیرازی الگوی فرماندهان ارتشی است

فرمانده کل ارتش گفت‌: در حال‌ حاضر فرماندهان ما در ارتش کسانی هستند که یا مستقیم در کلاس های درس و فرماندهی شهید صیاد حضور داشته‌اند و یا این که الگوی فرماندهی آنها شهید “صیاد شیرازی” است.

فرمانده کل ارتش گفت‌: در حال‌ حاضر فرماندهان ما در ارتش کسانی هستند که یا مستقیم در کلاس های درس و فرماندهی شهید صیاد حضور داشته‌اند و یا این که الگوی فرماندهی آنها شهید “صیاد شیرازی” است.

به گزارش یاشهید، امیر سرتیپ سید عبدالرحیم موسوی در مراسم “هشتمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت” همراه با انتشار تقریظ مقام معظم رهبری “در کمین گل سرخ” سخن می‌گفت، بیان کرد: کتاب “در کمین گل سرخ” ترجمه شده است، تا آن جا که اطلاع دارم این کتاب در ۳۰ کشور دنیا علاقه‌مند دارد.

وی ادامه داد: هنگامی که تاریخ را مطالعه می‌کنیم، در می‌یابیم که شخصیت‌هایی حضور داشته‌اند که نه تنها در زمان حیاتشان، بلکه بعد از آن نیز تأثیرگذار بوده‌اند. شهید صیاد شیرازی یکی از شخصیت‌های انگشت شمار است که پس از شهادتش همچنان بر نسل‌های آینده اثر دارد. شهید صیاد شیرازی یکی از شخصیت‌های برجسته و از جهاتی ممتاز نسبت به دیگران است. لقمه حلال، شیر پاک، تربیت صحیح، تأثیرات محیطی و تلاش شخصی بخشی از عواملی هستند که در شکل گیری شخصیت شهید صیاد شیرازی تأثیر داشته است.

فرمانده کل ارتش در بخش دیگری از صحبت‌های خود، خاطرنشان کرد: در شکل‌گیری شخصیت شهید صیاد شیرازی خلوص در بندگی خدا عامل اصلی رسیدن به جایگاه رفیع برای او بوده است چرا که این خلوص عزت، شجاعت، وظیفه شناسی، زمان شناسی و دشمن شناسی را برایش رقم زده است. همچنین قدرت و توان اقدام به موقع از دیگر برکات خلوص در بندگی خدا است.

سرلشکر موسوی با اشاره به این که اکنون ۲۰ سال از لحظه شهادت ایشان می‌گذرد، گفت‌: ذکر و یاد شهید صیاد شیرازی همواره انگیزه بخش بوده است. توجه به زندگی ایشان ما را به اهداف خدایی و درست هدایت می‌کند. ماجرای سیل اخیر پیش آمده در کشور یکی از عواملی بود که یگان‌های ارتشی از صیاد شیرازی الگو گرفتند. یگان‌های ما در بسیاری از مناطق جزو نفرات اولی بودند که حضور داشتند و به سیل زدگان کمک کردند و یک جا وجود ندارد که بگوییم اگر زودتر می‌رسیدیم بهتر بود. اقدام به موقع و مؤثر درسی بود که شهید صیاد شیرازی به ما داده است.

فرمانده کل ارتش در ادامه صحبت‌های خود، اضافه کرد: در حال حاضر اکثر فرماندهان ما کسانی هستند که مستقیم در کلاس درس و فرماندهی شهید صیاد شیرازی حضور داشته‌اند یا این که اغلب آنها الگویشان شهید صیاد شیرازی است. فرماندهان ما تکلیف شناسی را از او یاد گرفته‌اند. به عنوان مثال در عملیات مرصاد هنگامی که شهید صیاد شیرازی عملاً مسئولیت و فرماندهی را برعهده نداشت. بند پوتین خود را می‌بندد و فرمانده یکی از عملیات پیروز دوران دفاع مقدس و ۴۰ ساله انقلاب اسلامی می‌شود.

سرلشگر موسوی یادآور شد: فرماندهان ما از شهید صیاد شیرازی آموخته اند که در رکاب فرماندهی معظم کل قوا باشند تا این حکومت به منجی موعد برسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تصمیمات اخیر آمریکا پیرامون “تروریست نامیدن سپاه پاسداران” گفت‌: آمریکا تصمیمی مذبوهانه و غیر عقلانی و جاهلانه در رابطه با تروریست اعلام کردن سپاه گرفته است، اما باید بدانیم که این تصمیم هیچ خللی نمی‌تواند در راه انقلاب اسلامی، مردم و پاسداران عزیز ما ایجاد کند.

فرمانده کل ارتش گفت‌: به جز سیاهی، تباهی و خباثت در پرونده سرمداران کاخ سفید چیزی به چشم نمی‌خورد.

این گزارش حاکیست : در پایان این مراسم تقریظ مقام معظم رهبری در کتاب “در کمین گل سرخ” بر سر مزار سپهبد شهید علی صیاد شیرازی با حضور امیر سرلشکرموسوی، فرمانده کل ارتش، محسن مؤمنی شریف، علیرضا مختارپور و سردار شیرازی به محسن مؤمنی شریف اهدا شد.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: