یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۰۱ شهریور ۱۳۹۴
1287

دیدار دکتر روحانی با خانواده های معظم 9 تن از شهدا و ایثارگران جامعه پزشکی کشور

not found

رییس جمهوری در آستانه روز پزشک، با خانواده معظم 5 تن از شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و همچنین 4 تن از جانبازان و آزادگان دفاع مقدس که همگی از جامعه پزشکی کشور هستند، دیدار و گفت و گو کرد. به گزارش یاشهید ، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی عصر شنبه و در آستانه روز […]

رییس جمهوری در آستانه روز پزشک، با خانواده معظم 5 تن از شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و همچنین 4 تن از جانبازان و آزادگان دفاع مقدس که همگی از جامعه پزشکی کشور هستند، دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش یاشهید ، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی عصر شنبه و در آستانه روز پزشک در دیدار خانواده‌های 9 تن از شهدا و ایثارگران جامعه پزشکی کشور، با بیان اینکه دیدار با شما به نیابت از همه پزشکان و فعالان جامعه پزشکی که در دوران، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برای انقلاب و کشور زحمت کشیده‌اند، انجام می‌شود، گفت: پزشکان نیز مانند سایر آحاد جامعه در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به خوبی از عهده انجام وظیفه و رسالت بزرگ خود برآمدند.

رییس جمهوری با اشاره به اینکه زحمات و تلاش‌های شما پزشکان و پرستاران در دوران دفاع مقدس جان رزمندگان زیادی را نجات داد، افزود: در جایی که نجات یک انسان یک عمل مقدس و بسیار بزرگ و با اهمیت است، کار پزشکان در نجات رزمندگانی که بهترین‌های این ملت بودند، بسیار قابل تقدیر و دارای اجری عظیم نزد پروردگار است.

دکتر روحانی اظهار داشت: پزشکانی بودند که در دوران دفاع مقدس در همه عملیات‌های بزرگ حضور داشتند و وقتی آنها عازم جبهه می‌شدند، خیلی‌ها متوجه می‌شدند که در آستانه انجام یک عملیات بزرگ هستیم.

رییس جمهوری با اشاره به اینکه در عملیات‌های بزرگ دوران دفاع مقدس در مقاطعی بیمارستان‌هایی بودند که بسیار نزدیک به خط مقدم احداث می‌شدند، تصریح کرد: با وجود همه خطراتی که فعالیت در بیمارستان‌های احداث شده در مناطق جنگی داشت، پزشکان با شهامت کار خود را انجام می‌دادند.

دکتر روحانی در ادامه با اشاره به اینکه پزشکان، امروز نیز در خدمت به کشور تلاش زیادی می‌کنند، خاطر نشان کرد: اجرای طرح تحول سلامت بدون همراهی، تلاش و یاری جامعه پزشکی مقدور نبود و خدا را شاکریم که با اجرای این طرح و با کمک پزشکان بخشی از بار سنگین هزینه‌های سلامت از دوش مردم برداشته شده است و امیدوارم این طرح همچنان که تا حال حاضر با موفقیت اجرا شده پس از این نیز با همت پزشکان و تلاشی که وزیر بهداشت و مجموعه ایشان داشتند با موفقیت ادامه پیدا کند.

رییس جمهوری گفت: مردم همواره قدردان خادمان خودشان هستند و امیدوارم اجرای این طرح ، خدمتی از طرف ما و همه تلاشگران عرصه پزشکی و سلامت کشور به مردم باشد.

در این دیدار دکتر روحانی با ذکر خاطراتی در دوران همراهی خود با شهید معیری و شهید فیاض‌بخش که از شهدای انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی بودند و خانواده انان در این دیدار حضور داشتند، یاد ایشان را گرامی داشت.

همچنین 4 تن از جانبازانی که افتخار آزادگی را نیز داشتند در این دیدار با رییس‌ جمهوری به طور صمیمی و رودررو گفتگو کردند.

همچنین خانواده سه تن از دانشجویان پزشکی که در دوران دفاع مقدس به فیض شهادت نایل شده بودند در این دیدار حضور داشند.

یکی از حاضران در این دیدار در سخنانی خطاب به دکتر روحانی، اظهار داشت: شما در دو مقطع امید را در جامعه احیاء کردید. اول زمانی که دلدادگان به انقلاب و نظام اسلامی از آینده ناامید شده بودند، انتخاب شما امید را در دل دوستداران جمهوری اسلامی زنده کرد و پس از آن تلاش دولت در به نتیجه رساندن مذاکرات هسته‌ای و حصول توافق توانست بار دیگر، مردم را خوشحال و بیش از پیش امیدوار کند و ما به این پیروزی که حاصل تلاش‌های دولت تدبیر و امید بود، افتخار می‌کنیم.

دکتر روحانی در واکنش به این سخنان گفت: دولت یازدهم همواره خود را متکی به پشتیبانی مردم و بخصوص خانواده‌های شهدا می‌داند و اگر هم توانسته قدمی در مسیر خدمت به کشور و ملت بردارد، آن را مرهون دعای خیر مردم و بویژه پدران و مادران و خانواده شهدا و ایثارگران می‌داند.

در پایان این دیدار که حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی، رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، دکتر هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و حسین فریدون دستیار ارشد رییس‌ جمهوری نیز در آن حضور داشتند، دکتر روحانی با اهداء لوح و هدایایی از خانواده شهدا و ایثارگران حاضر در این جلسه تقدیر کرد.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: