یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۱۸ دی ۱۳۹۸
1816

پیکر مطهر شهید هادی طارمی در بهشت زهرا(س) آرام گرفت

مراسم تشییع و تدفین پیکر پاسدار شهید هادی طارمی محافظ سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده جبهه مقاومت با حضور گسترده مردم عزادار در محله شاد آباد واقع در جنوب غربی تهران و بهشت زهرا(س) برگزار شد.

به گزارش یاشهید ،  مراسم تشییع پیکر شهید طارمی از میدان جانبازان محله شادآباد در منطقه ۱۸ تهران  با حضور خیل عظیم عزاداران برگزار شد.

حضور گسترده اقشار مختلف مردم به اندازه ای بود که تمامی بلوار الغدیر  از جمعیت سیاهپوش شده بود. این وضعیت باعث شد  خودروی حامل پیکر شهید با کندی به میدان الغدیر برسد.

همه بلوار الغدیر جنوبی در محله شاد آباد پر بود از مردم عزادار، برخی گلاب می پاشیدند و دیگران صلوات می فرستادند و شعار می دادند. فضا بوی گلاب گرفته بود. عده ای نیز شاخه های گل در دست داشتند و آن را به طرف خودروی حامل پیکر مطهر شهید می انداختند.

اما همه این عزاداری و حضور گسترده فقط به این خیابان و بلوار الغدیر خلاصه نشد.

بسیاری از شرکت کنندگان در این مراسم، پیکر شهید و خانواده او را تنها نگذاشتند و با استفاده از دهها دستگاه خودرو و اتوبوس، در مراسم تدفین شهید در قطعه ۵۰ گلزار شهدا در بهشت زهرا (س) نیز آنها را همراهی کردند.

بهشت زهرا(س) هم مملو از جمعیت بود. مردم در این مراسم، نوحه می خواندند و شعار مرگ بر آمریکا سر می دادند. صدای سنج و دمامه اینجا هم می آمد.

وقتی پیکر شهید هادی طارمی به محل دفن نزدیک شد، بسیاری از شرکت کنندگان تلاش می کردند با رساندن دست خود به پیکر شهید، برای همیشه با او وداع کنند.

می شد در میان جمعیت همسر و مادر شهید را نیز مشاهده کرد، آرام و متین، بی آنکه مویه و ضجه ای سر بدهند. مادرش استوار قدم بر می داشت، چون می دانست که فرزندش سربلند و زنده است  و رسالت خود از مادر بودن را نیز تربیت پسرانی برای شهادت می دانست.

برادر بزرگتر هادی، یعنی جواد نیز سالها پیش در خط مقدم هشت سال دفاع مقدس و در راه دفاع از انقلاب و اسلام شهید شده و در همین قطعه از بهشت زهرا (س) آرمیده است.

مادر که حالا در مراسم خاکسپاری پسر کوچکترش، هادی شرکت کرده بود، بدون آنکه خم به آبرو بیاورد و به جای آنکه مانند مادرانی باشد که وقتی فرزندشان را روزگار به یغما می برد، مویه کنان فریاد «مادرت بمیرد پسرم» را بلند می کنند، آرام بود و دعا می خواند.

همسر و دو فرزند دخترش ۴ و ۱۱ ساله هم در مراسم بودند.

همه جمعیت برای تسلی آمده بودند، برای تعزیت اما خواهان انتقام هم بودند. هادی پسر آرام و بسیجی محل امروز در میان آنان آنچنان با وقار و شکوه خداحافظی کرد که همه در عزای رفتنش فراوان گریه می کردند.

سروان پاسدار هادی طارمی سال ها در رکاب سردار قاسم سلیمانی می جنگید و محافظ فرمانده بود و سرانجام، بامداد جمعه در حمله تروریستی امریکا در کنار فرمانده شهیدش به ملکوت اعلی پرکشید.

مادرش در این مراسم می گفت: «هادی جان خسته نباشی عزیزم، شهادتت مبارک، دعا می کنم خودت، انقلابت و امام زمانت همیشه سربلند باشید.»

هادی طارمی، ۴۰ ساله،  روز جمعه ۱۳ دی ماه به همراه شهید سردار قاسم سلیمانی، ابوالمهدی  المهندس معاون حشدالشعبی (نیروهای مردمی عراق)  و چندتن از یارانش در عملیات تروریستی نیروهای نظامی آمریکا در بغداد به شهادت رسید.

پیکر این شهیدان پس از تشییع باشکوه مردم در شهرهای مختلف عراق، روز یکشنبه وارد ایران شد. مراسم تشییع با حضور گسترده و تاریخی مردم ابتدا در شهرهای اهواز و مشهد برگزار شد و میلیونها نفر در تهران و قم پیکرهای مطهر آنان را مشایعت کردند.

پیکر سردار سلیمانی و دستیارش، سردار جعفری نیا امروز در زادگاهشان، کرمان به خاک سپرده شد، شهید وحید زمانی نیا دیگر محافظ سردار سلیمانی در حرم عبدالعظیم حسنی (ع) در شهر ری و شهید هادی طارمی در بهشت زهرا (س) آرام گرفتند.

پیکر شهید مظفری نیا از دیگر همراهان سردار سلیمانی  در  زادگاهش قم و در حرم حضرت معصومه (س) دفن شده و پیکر ابومهدی مهندس معاون حشدالشعبی به کشورش عراق باز گشته است.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: