یـا شـهـیـد
۰۷ بهمن ۱۳۹۸
1419

زیارت کاروان کشور ترکیه از مزار مطهر شهدای بهشت زهرای تهران

کاروان زیارتی کشور ترکیه با حضور در گلزار شهدای بهشت زهرای تهران با شهدا و امام شهدا تجدید میثاق نمودند.

به گزارش یاشهید ، کاروان زیارتی کشور ترکیه با حضور در گلزار شهدای بهشت زهرای تهران با شهدا و امام شهدا تجدید میثاق نمودند.

این گزارش حاکیست : این گروه زیارتی اهل کشور ترکیه با حضور بر سر مزار شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای انقلاب اسلامی ضمن ادای احترام همواره یاد و خاطره شان را گرامی داشتند. در ادامه یکی از افراد کاروان زیارتی که پسرعموی او در قطعه 27 گلزار شهدای بهشت زهرای تهران آرمیده است بیان کرد : شهید کمال قزل کایا عاشق امام خمینی (ره) بود و همین باعث شد به ایران بیاید و در قم به تحصیلات علوم دینی بپردازد.

شهید کمال قزل کایا فرزند ضیاءالدین در ژانویه 1965 مطابق با 1343/5/13 در شهرتاشلیچای استان آغری واقع در کشور ترکیه در خانواده ای مذهبی و شیعه به دنیا آمد. او از ملی گرایی و کمونیسمو بی دینی نفرت داشته و معتقد بود که مسلمانان نباید خود را درون مرزهای جغرافیایی که کفار، وضع و تعیین نموده اند محبوس و زندانی نمایند.

او به عشق انقلاب و امام خمینی و به خاطر علاقه زیادی که به شناخت اسلام ناب محمدی داشت در دی ماه سال 1359 به همراه پسرخاله خود آقای بحری اکیول وارد ایران شدند. از اوایل سال 1360 در حوزه علمیه حجتیه پذیرفته شدند و تحصیل علوم دینی را در شهر مقدس قم و در  جوار آستانه مقدس کریمه اهل بیت شروع نمودند.

جوانی اهل تقوی بود که به خواندن نماز شب بسیار اهتمام می ورزید. پس از مدتی با توجه به اوامر حضرت امام خمینی(ره) قصد عزیمت به جبهه حق و باطل را نمودند. لیکن چون تبعه ایران محسوب نمی شدند برای اعزام به جبهه پذیرش نمی شدند. برای رفتن به جبهه خیلی تلاش کرد تا اینکه بالاخره در سال 1363 با عضویت در کمیته انقلاب اسلامی و به صورت داوطلب به جبهه اعزام گردید و کمتر از  دو ماه بعد از اعزام در منطقه قصر شیرین براثر ترکش خمپاره به مقام والای شهادت رسید.

طبق وصیت نامه ایشان در گلزار شهدای بهشت زهرا به خاک سپرده شد. قطعه 27- ردیف 60- شماره 3

بخشی از وصیت نامه شهید:

امروز می بینیم به خاطر حفظ اسلام و منافع مسلمانان در ایران چقدر شهید و اسیر و زخمی داده می شود ما هم به حکم اینکه مسلمان هستیم مکلف به ادامه این راه می باشیم.

پدر عزیزم اگر من شهید شدم برادرم عبدالله را به ایران بفرستید که جای خالی مرا پر کند و برای رهایی مسلمانان فراگیری علوم اسلامی را شروع کند و در ادامه از مادرم ، خواهران و برادرانم حلالیت می طلبم نسبت به آنچه از آنها بر گردن دارم ای خواهران عزیزم مثل حضرت زینب (س) باشید و در کشورم (ترکیه) که راه کفر را در پیش گرفته بر اساس عمل اسلامی تلاش کنید . مخصوصا حجاب اسلامی را رعایت کنید و تلاوت قران را بیاموزید.

ای پدر عزیزم از نزدیکان و دوستان برای من حلالیت بطلبید.

ای جمال الدین برادرم برای فراگیری علوم اسلامی از هر کسی بیشتر تلاش نشان بده چون ملت محروم ما به شما و امثال شما نیاز دارد .

ای دوستان برای زمینه سازی اسلامی در کشورهای خود علوم اسلامی را سریعتر فرابگیرید.

اگر شهید شدم مرا در بهشت زهرا (س) دفن کنید و برای اینکه خداوند مرا بیامرزد دعای شما را انتظار می کشم.

 

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: