یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۱۳ شهریور ۱۳۹۴
1363

مراسم بزرگداشت سردار شهید “داود کریمی” برگزار شد

مراسم بزرگداشت سردار شهید “داود کریمی” روز پنجشنبه بعد از ظهر باحضور همرزمان وی در قطعه 29 بهشت زهرا برگزار شد. به گزارش یاشهید ، مراسم سالگرد شهادت “داود کریمی” روز پنج شنبه باحضور همرزمان و دوستان  این شهید در قطعه 29 بهشت زهرا برگزار شد. جلالی همرزم این شهید در این مراسم به ماجرای شهادت […]

مراسم بزرگداشت سردار شهید “داود کریمی” روز پنجشنبه بعد از ظهر باحضور همرزمان وی در قطعه 29 بهشت زهرا برگزار شد.

به گزارش یاشهید ، مراسم سالگرد شهادت “داود کریمی” روز پنج شنبه باحضور همرزمان و دوستان  این شهید در قطعه 29 بهشت زهرا برگزار شد.

جلالی همرزم این شهید در این مراسم به ماجرای شهادت سردار شهید “حمید باکری” اشاره داشت و گفت: در عملیات خیبر وقتی اجساد شهیدان حمید باکری، مرتضی یاغچیان به همراه 63 شهید در منطقه جا ماندند، به مهدی باکری فرمانده لشکر عاشورا دستور دادند که پیکر برادرش را به عقب برگرداند اما او تمرد کرد و این اولین و آخرین تمرد وی از دستور فرمانده بود چرا که از نظر او تمامی آن شهدا برادرش بودند.

وی افزود: سال بعد در عملیات بدر شهید مهدی باکری پس از عبور از دجله وقتی با سر خونین به عقب برمی گشت آر پی جی زن عراقی، به سوی قایق حامل وی گلوله ای شلیک کرد و مهدی باکری که ذره ای از خورشید بود به خورشید پیوست.

جلالی در بخش دیگری از صحبت هایش بیان کرد: ما همرزمان شهدا که مقام شامخ شهدا را درک کرده ایم نباید بگذاریم از شهدا استفاده ابزاری شود و مصادره آنان کار غلطی است. لذا ما موظفیم در امتداد خون شهدا حرکت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: داود کریمی با سرفه هایی که ناشی از عارضه شیمیایی بود، تنهایی خود را سر کرد و وقتی حضرت آقا به مناسبت شهادت ایشان پیامی صادر کردند، عده ای یادشان افتاد تا از او یادی کنند.

جلالی گفت: شهید کریمی در بحران های ابتدای جنگ در غرب و جنوب حضور موثری داشت که نیروهای بسیاری که بعدها فرمانده شدند را از تهران به پادگان گلف و اهواز اعزام کرد و در آنجا در کنار آنان بود.

آیت الله امجد نیز در این مراسم بیان کرد: حاج داود به معنای یک کلمه از خطبه متقین بود. او فضیلت های بسیاری داشت و متاسفانه از خوبی های او تاکنون کم گفته شده است. آن وقتی که ایشان فرمانده منطقه 10 سپاه بود با ایشان انس داشتم.

وی با بیان اینکه او در دنیا هر چه جفا دید خوبی کرد، اظهار داشت: ایشان می گفت با ظلم مخالفت کنید اما با اشخاص مخالفت نکنید و او دستگیر همه بود و ان شاالله همه ی ما مانند او دستگیر دیگران باشیم.

همچنین در این مراسم رفیعا به بیان تفسیر آیات 24 تا 26 سوره سبا پرداخت و “رضا غزلی” چند دقیقه ای مصائب اهل بیت(ع) را ذکر کرد.

لازم به ذکر است در ابتدای این مراسم مزار این شهید بزرگوار گلباران و غبارروبی شد.

سردار شهید “داود کریمی” در سال 83 بر اثر جراحات ناشی از شیمیایی به شهادت رسید. رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز به همین مناسبتی پیامی صادر کردند که در آن پیام آمده است: “اینجانب آن مرد با ایمان و ایثارگر را در همه‌ دوران پس از انقلاب دارای صدق و صفا شناختم و آزمایش دشوار الهی در دوران ابتلا به عوارض دردناک آسیب شیمیایی را برای او هدیه‌ای معنوی برای رشد و اعتلای روحی آن شهید عزیز می دانم. خداوند او را با شهدای صدر اسلام محشور فرماید.”

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: