یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۱۵ شهریور ۱۳۹۴
1140

فعالیت 1700 عضو هیئت‌علمی از خانواده ایثارگران

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به جایگاه رفیع خانواده‌های ایثارگران در عرصه‌های علمی و پژوهشی کشور گفت: در حال حاضر حدود 8 هزار نخبه و حدود یک هزار و 700 عضو هیئت‌علمی از خانواده ایثارگران مشغول به فعالیت هستند. به گزارش یاشهید، حجت الاسلام و المسلمین “سیدمحمدعلی شهیدی” در دیدار با هیئت […]

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به جایگاه رفیع خانواده‌های ایثارگران در عرصه‌های علمی و پژوهشی کشور گفت: در حال حاضر حدود 8 هزار نخبه و حدود یک هزار و 700 عضو هیئت‌علمی از خانواده ایثارگران مشغول به فعالیت هستند.

به گزارش یاشهید، حجت الاسلام و المسلمین “سیدمحمدعلی شهیدی” در دیدار با هیئت اجرایی انجمن دانش‌آموختگان دانشگاه شاهد ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، گفت: به عقیده من، تشکل‌ها فرصت و توان کافی برای انجام کار را دارند و نخبه، تحصیل کرده و با تجربه هستند ضمن اینکه تشکل‌ها از نظر مادی ذی‌نفع نیستند و ما اگر افق کار را از نگاه تشکل‌ها ببینیم، آینده خوبی برای فعالیت‌ها پدیدار می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد با تأکید بر نقش تشکل‌ها و نخبگان در تصمیم سازی‌های مسئولان و تحلیل مسائل، افزود: ما معتقد هستیم که شما به‌عنوان قشر دانشگاهی می‌توانید بازو و اتاق فکر ما باشید و در رابطه با مسائل موجود نظر دهید. همچنین می‌توانید مسائل مفید در اداره دانشگاه را به ما منتقل کنید.

معاون رییس‌جمهور خطاب به اعضای این تشکل افزود: ویژگی شما این است که هم از جامعه ایثارگری هستید و هم در دانشگاهی تحصیل کرده‌اید که مؤسس آن حضرت امام خمینی(ره) است. دانشگاه شاهد یادگار امام(ره) است و معیارهایی که در تأسیس و اداره این دانشگاه در نظر گرفته شده، معیارهایی است که انقلاب اسلامی، امام(ره) و مقام معظم رهبری تعیین و مشخص کرده‌اند. بنابراین جوانانی که از دانشگاهی با این ویژگی‌ها فارغ‌التحصیل شده‌اند، می‌توانند مسئولیت‌های مهم جامعه را بر عهده بگیرند و کارها را به‌خوبی پیش ببرند؛ پس انجمن دانش‌آموختگان دانشگاه شاهد باید برای فارغ التحصیل‌های این دانشگاه کار و برنامه ریزی جدی داشته باشد.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه جلسه با تبیین ویژگی‌های دانش‌آموختگان دانشگاه شاهد، گفت: فارغ‌التحصیل دانشگاه شاهد از همه جهات دارای صلاحیت است چراکه با فضل و متقی است، نسبت به ولایت مطلقه فقیه یقیناً معتقد بوده و به ارزش‌های انقلاب اسلامی پایبند است بنابراین از پذیرش مسئولیت‌های مهم توسط کسی که با این ویژگی‌ها فارغ‌التحصیل شده باشد با طیب و آرامش خاطر استقبال می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی افزود: درست است که شما فارغ‌التحصیل شده‌اید و دیگر در دانشگاه شاهد حضور ندارید، اما ارتباط شما نباید با محیط دانشگاه، دانشجویان، اساتید و رئیس دانشگاه قطع شود. شما در این زمینه باید اتاق فکر بنیاد باشید و مسائلی که در دانشگاه می‌بینید را به‌خوبی رصد کرده و به ما منتقل کنید و نقش شما در این مسئله بسیار مهم است.

وی ادامه داد: در خصوص مسئله رسیدگی به خانواده معظم شهدا و ایثارگران باید گفت که ایثارگری و زحمات این عزیزان با هیچ‌چیزی قابل جبران نیست و قطعاً ما نتوانسته‌ایم حتی گوشه‌ای از ایثارگری خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران را جبران کنیم.

وی با اشاره به دیدارهای رییس‌جمهور با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و تأکید ایشان بر ادامه این دیدارها، گفت: تعبیر رییس‌جمهور در زمینه دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران این است که وقتی ما به خانه شهدا و ایثارگران می‌رویم، هم احساس مسئولیت بیشتری می‌کنیم و هم برای کار بیشتر تشویق می‌شویم.

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران خطاب به اعضای انجمن دانش‌آموختگان دانشگاه شاهد، گفت: رسالت شما، یک رسالت فرهنگی است. خودتان را وارد کارهای کم‌اهمیت نکنید، چراکه آنچه مهم است کار فرهنگی است، به‌خصوص برای شما که دانشجو هستید و می‌توانید این کار را انجام دهید.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به شکل‌گیری دبیرخانه ماده 63 قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران، گفت: این دبیرخانه نهادی مستقل و متولی اصلی توسعه و ترویج فرهنگ و ایثار و شهادت است که رییس‌جمهور، ریاست این شورا و رییس بنیاد نیز دبیری آن را بر عهده دارد و این شورا آماده دریافت طرح‌های فرهنگی تشکل‌های ایثارگران است.

وی با اشاره به جایگاه رفیع خانواده‌های ایثارگران در عرصه‌های علمی و پژوهشی کشور و اینکه در حال حاضر حدود 8 هزار نخبه و حدود یک هزار و 700 عضو هیئت‌علمی از خانواده ایثارگران مشغول به فعالیت هستند به ظرفیت‌های فراوان فارغ‌التحصیلان دانشگاه شاهد اشاره کرد و افزود: هدف شما در انجمن دانش‌آموختگان باید نشر فرهنگ اسلام، انقلاب و شهادت که خواسته مقام معظم رهبری است باشد، ما نیز در این زمینه شما را کمک و پشتیبانی می‌کنیم.

در ابتدای این جلسه، مهدی بلوکات، دبیر انجمن دانش آموختگان دانشگاه شاهد ضمن ارائه گزارشی از روند شکل‌گیری و تأسیس این انجمن، به ظرفیت بالای جامعه فارغ التحصیلان دانشگاه شاهد اشاره کرد و گفت: دانشگاه شاهد مولود فرهنگ ایثار و شهادت است که نهال آن توسط حضرت امام (ره) کاشته شد و امروز به تعبیر مقام معظم رهبری گلخانه‌ای عطرآگین است لذا دانش‌آموختگان این دانشگاه از جهات مختلف جزو بهترین نیروهای کشور محسوب می‌شوند که هم به استناد آمار و ارقام و هم به لحاظ علمی، تخصصی، فرهنگی و اعتقادی از سرمایه‌های بی‌بدیل جمهوری اسلامی به شمار می‌روند.

بلوکات ضمن تقدیر از رویکرد دولت و بنیاد شهید و امور ایثارگران در تجلیل از مقام شامخ شهدا و ایثارگران و ترویج فرهنگ مقاومت، افزود: بحمدالله با بنیه قوی علمی و اجرایی که اعضای هیئت علمی دانشگاه شاهد دارند، اکنون دانشگاه در مسیر رشد و پیشرفت قرار دارد که وضعیت مطلوب امروز دانشگاه در حوزه‌های مختلف علمی و فرهنگی، نتیجه  اعتماد به بدنه  اعضای هیئت‌علمی در عرصه مدیریتی است.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: