یـا شـهـیـد
۰۷ شهریور ۱۳۹۹
687

وحدت کلمه و انسجام تنها راه عبور از مشکلات کشور است

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه هم اکنون کشور و ملت ایران شرایط سختی را سپری می کنند، گفت: وحدت کلمه، انسجام و اتکا به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب تنها راه عبور از مشکلات کشور است.

به گزارش یاشهید ، حجت الاسلام سید حسن ابوترابی عصر پنجشنبه در مراسم بزرگداشت شهدای شهریور ماه در بهشت زهرا(س)، اظهار داشت: استفاده از عقلانیت و علم نیز راه های دیگر خروج از برون رفت مشکلات کشور می باشد که باید تمامی آحاد ملت و مسئولان برای عزت کشور از آنها بهره بجویند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ملت بزرگ ایران در در میانه راه رسیدن به اهداف بلند انقلاب و نظام اسلامی قرار دارند، خاطرنشان کرد: عدم استقامت و ایستادگی در میانه راه موجب شکست است از همین جهت باید با درایت و بصیرت مسیر انقلاب، رهبری و شهدا را به خوبی ادامه دهیم تا به قله برسیم.

ابوترابی فرد ادامه داد: ملت بزرگ ایران باید بدانند که امروز دغدغه اصلی رهبر معظم انقلاب ایستادگی و مقاومت در راه آرمان های انقلاب و شهدا است، با رصد دقیق راه و اهداف شهدا باید راه عزت مردم را فراهم کنیم.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه سراسر آیات قرآن صبر ‌و استقامت است، اضافه کرد: تمامی ملت ها در کشورهای مختلف برای رسیدن به عزت صبر و استقامت داشته اند و باید امروز با عملگرایی همراه با عقلگرایی، درایت و تبعیت از رهبری به اهداف بلند نظام اسلامی دست یابیم.

ابوترابی فرد ادامه داد: عاشورا نماد استقامت و اسارت اسرای این واقعه عظیم تاریخ نماد صبر است باید با الگوبرداری از این حادثه در جهت اهداف بلند انقلاب که همانا عزت و سربلندی ملت ایران است گام برداریم.

وی با تاکید براینکه جهان آینده را شهدا، اهل ایمان و افراد با استقامت خلق می کنند، یادآور شد: شهدا انقلاب، ترور، هشت سال جنگ تحمیلی و مدافعان حرم نماد استقامت ملت ایران هستند و امروز ایرانیان افتخار می کنند که کوچه و محلاتشان به نام شهدا مزین شده است.

امام موقت تهران در ادامه به شخصیت والای شهیدان باهنر و رجایی اشاره کرد و افزود: این شهیدان که در مکتب اسلام و امام خمینی(ره) رشد کردند شاخص و نماد یک مسئول انقلابی و مکتبی هستند که باید الگوی تمامی مسئولان نظم باشند.

ابوترابی فرد اضافه کرد: با نگاهی گذرا به زندگی شهیدان باهنر و رجایی به راحتی می توان درک کرد که این شهدای بلند مرتبه جزو مجاهدان فی سبیل الله، انسان کامل و مومن بودند اگر توفیق خدمت می یافتد امروز شاهد ثمرات گسترده خدمات آنان در جامعه می شدیم.

وی با بیان اینکه همیشه دستان استکبار و مزدوران داخلی در تحولان ایران اسلامی وجود دارد، گفت: این شهیدان نیز قربانی توطئه های استکبار جهانی و مزدوران داخلی شدند.

مراسم بزرگداشت شهدای شهریور ماه و ادای احترام به مقام شامخ شهیدان هفته دولت رجایی، باهنر و شهید بهشتی عصر پنجشنبه با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید حسن ابوترابی امام جمعه موقت تهران، دکتر صمیمی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ و سعید خال مدیرعامل سازمان بهشت زهرا و جمعی از مردم خداجو و ولایت مدار در قطعه شهدای ۷۲ تن در بهشت زهرا(س) برگزار شد.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: