یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۰۱ مهر ۱۳۹۹
511

حناچی: قشر دانش آموزی بیشترین شهید را تقدیم دفاع مقدس کرده‌است

شهردار تهران گفت: قشر دانش آموزی با ۳۶ هزار شهید دوران دفاع مقدس بیشترین تعداد شهدای دوره جنگ تحمیلی را در اختیار دارد که ۳۹۵۰ نفر از این شهیدان در گلزار شهدای بهشت زهرای تهران آرمیده‌اند.

به گزارش یاشهید ،«پیروز حناچی» روز سه‌شنبه و در دومین روز هفته دفاع مقدس در سخنانی به صورت ویدئو کنفرانس در مراسم نواخته شدن دهمین زنگ دانش آموز شهید در بهشت زهرای تهران اظهار داشت: اگر امروز امنیتی داریم، مدیون اقتداری هستیم که این شهدا به ارمغان آوردند.

وی با گرامیداشت یاد 220 هزار شهید دوران دفاع مقدس افزود: شهدا قدرت واقعی مردم هستند و هرچه کشور امروز دارد نتیجه مقاومت و سربلندی آنهاست.

شهردار تهران با قدردانی از خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگرانی که برای نواخته شدن زنگ دانش آموز شهید در بهشت زهرا گرد هم آمدند، اظهار داشت: امروز اول مهر است و هرچند در شرایط کرونایی هستیم اما سازمان بهشت زهرا تلاش کرد تا این برنامه متوقف نشود و به سنت سال های گذشته برگزار شود.

حناچی اظهار داشت: امروز به یاد چهلمین سالگرد آغاز دفاع مقدس مزار شهدای انقلاب اسلامی به نیابت از والدین شهدا به پرچم های جدید ایران اسلامی مزین شده است.

وی یادآور شد: نواخته شدن زنگ دانش آموز شهید، هرچند خاطره دوران تحصیل را برای ما یادآوری می کند اما یادآور جای خالی دانش آموزان شهیدی است که کلاس های درس را رها کردند و در مدرسه عشق به ادامه تحصیل پرداختند.

در ادامه این مراسم دهمین زنگ دانش آموز شهید با حضور خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان در گلزار شهدای بهشت زهرا (س) نواخته شد.

پرواز کبوتران به تعداد شهدای آرمیده در بهشت زهرا (س)، غرس یک اصله درخت سرو به یاد دانش آموزان شهید، غباروبی و عطر افشانی قبور شهدا از دیگر برنامه های امروز در بهشت زهرا (س) بود.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: