یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۲۶ آبان ۱۳۹۹
2301

شهادت «حمید ابراهیمی ورکیانی» پس از ۴۰ سال جانبازی دفاع مقدس

جانباز ۷۰ درصد دوران دفاع مقدس، «حمید ابراهیمی ورکیانی» پس از تحمل ۴۰ سال رنج و درد ناشی از جانبازی به شهادت رسید.

به گزارش یاشهید ،جانباز 70 درصد دوران دفاع مقدس، «حمید ابراهیمی ورکیانی» پس از تحمل 40 سال رنج و درد ناشی از جانبازی به شهادت رسید. این جانباز دفاع مقدس روز گذشته؛ یکشنبه 25 آبان ماه 1399 دار فانی را وداع گفته و به پدر و دو برادر شهیدش پیوست.

سردار حمید ابراهیمی ورکیانی در سال 1340 در خانواده ای مومن بدنیا آمد. پدرش نظامی بود و گاهی هم به شغل آهنگری می پرداخت. حمید در بدو تشکیل سپاه، جزء اولین نیروهایی بود که عضو سپاه شد و به فعالیت های مبارزاتی جبهه و جنگ و مقابله با عوامل نفاق پرداخت. در غائله کردستان و درگیری با کومله، اولین و سخت ترین مرحله مجروحیتش شروع شد. گلوله ای بر سرش اصابت نمود و نیمی از صورت و فک و قسمت انتهایی جمجمه اش را متلاشی کرد. شدت جراحات به حدی بود که او را سه روز در میان جنازه شهدا گذاشته بودند.

یکسال پس از اولین مجروحیت و انجام چندین عمل جراحی، حمید بار دیگر وارد عرصه نبرد شد و در خلال سال های 1359 تا 1363 بارها عازم لبنان شد.

برادرش مجید در عملیات آزادسازی خرمشهر به شهادت رسید. در عملیات کربلا ی5 برادر دیگرش وحید نیز به شهادت رسید. حدود 50 روز از شهادت وحید نگذشته بود که پدرش، حسن ابراهیمی ورکیانی از نیروهای ارتش در عملیات کربلای 8 به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

حمید ابراهیمی مشکلات عدیده ای داشت. ضایعات چشمی منجر به تخلیه آن شد. 17 مرتبه عمل جراحی منجر به ضعف شدید اعصاب او شد. این جانباز 70 درصد هفت مرتبه هم در آلمان عمل شد و سال ها با درد و رنج ناشی از این جراحات با روحیه ای بالا زندگی کرد و نهایتا پس از 40 سال جانبازی به شهادت رسید. شش فرزند، 2 دختر و 4 پسر از او به یادگار مانده است.

دست نوشته مقام معظم رهبری در دیدار خصوصی خانواده شهید ابراهیمی با ایشان صفحه اول قرآن هدیه ایشان به یادگار مانده است. این دیدار سوم دی ماه سال 1398 اتفاق افتاد.

لازم به ذکر می باشد پیکر مطهر این جانباز شهید روز سه شنبه 27 آبان از مقابل خانه شهید گلزار شهدای بهشت زهرای تهران به سمت قطعه 26 در جوار مزار پدر و برادران شهیدش تشییع و به خاک سپرده می شود.

 

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: