یـا شـهـیـد
۱۲ بهمن ۱۳۹۹
816

جایگاه جلوس امام راحل در بهشت زهرا (س) گلباران شد

جایگاه جلوس امام خمینی (ره) در سخنرانی ۱۲ بهمن سال ۱۳۵۷ در بهشت زهرا (س) روز یکشنبه همزمان با سالروز ورود تاریخی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به میهن و آغاز جشن‌های دهه فجر با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی گلباران شد.

به گزارش یاشهید ، نصرت الله لطفی قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور، سعید خال مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س)، حجت الاسلام محمد حسن رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران، حمیدعلی صمیمی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ، خانواده های معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران و اقشار مختلف مردم ضمن گلباران قطعه ۱۷ بهشت زهرا(س) به عنوان جایگاه جلوس امام راحل، آغاز چهل و دومین دهه پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران گرامی داشته شد.

شرکت کنندگان در این مراسم معنوی با سردادن شعار الله اکبر و گلباران محل جلوس بنیانگذار جمهوری اسلامی ضمن تجدید بیعت با آرمان های والای امام راحل، شهدا و رهبر معظم انقلاب یاد و خاطره ورود تاریخی معمار کبیر انقلاب به میهن را گرامی داشتند.

اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در محل جلوس امام راحل، اجرای سرودهای مذهبی و ملی از جمله «خمینی ای امام» و «الله اکبر خمینی رهبر» توسط گروه جمع خوانی دانش آموزان و گروه موزیک ارتش جمهوری اسلامی ایران و همچنین آزاد سازی ۱۳۵۷ کبوتر به یاد سال پیروزی انقلاب اسلامی از جمله برنامه های این مراسم بود.

براساس این گزارش ایستگاه فرهنگی و صلواتی در کنار جایگاه جلوس بر پا شد که بسته های فرهنگی و شاخه های گل به میهمانان اهدا می کردند.

تولیت مسجد مقدس جمکران در ادامه این مراسم با اشاره به اینکه سخنرانی حضرت امام خمینی (ره) در ۱۲ بهمن سال ۵۷ اولین سخنرانی ایشان پس از ۱۴ سال و سه ماه تبعید از کشور بود، گفت: گلباران محل جلوس و بزرگداشت این روز کمترین کاری است که می توان در مقابل کار بزرگ امام راحل انجام داد.

حجت الاسلام محمد حسن رحیمیان، اظهار داشت: پیروزی نهضت اسلامی به وسیله امام راحل در شرایطی به وجود آمد که قدرت های شرق ‌و غرب جهان به رغم تمام رقابت و جنگ سرد با یکدیگر در خصوص جلوگیری از ایجاد انقلاب اسلامی اتفاق نظر داشتند.

وی با بیان اینکه برخلاف نظر مستکبران جهان نهضت اسلامی امام خمینی(ره) با حمایت و رشادت ملت ایران به پیروزی رسید، افزود: برپایی نظام اسلامی ایران علاوه بر ساقط کردن خاندان فاسد پهلوی در ایران بساط ۲ هزار و ۵۰۰ ساله شاهنشاهی را نیز از میان برد.

رحیمیان یادآور شد: نظام سلطه و استکبار جهانی طی چهار دهه گذشته انواع ترفندها و توطئه های مختلف از جمله ترور، جنگ تحمیلی، داعش و تحریم های اقتصادی را برای ساقط کردن نظام اسلامی به کار بست ولی هیچکدام نتوانست بر عزم و اراده مردم ایران اثری بگذارد.

وی با اشاره به اینکه هر مقدار از خون شهدا به زمین ریخته شد موجب اقتدار بیشتر نظام اسلامی ایران شد، اضافه کرد: امروز اقتدار و قدرت ایران تا کرانه های دریای مدیترانه رسیده است و به لطف خداوند جمهوری اسلامی به یک قدرت منطقه ای و قدرت اثر گذاری بین المللی تبدیل شده است.

رحیمیان با اشاره به اینکه طی چند سال گذشته برخی سران آمریکا فکر و بیان می کردند نظام جمهوری اسلامی ایران جشن چهل سالگی خود را نخواهد گرفت، خاطرنشان کرد: تاریخ نشان داده است که دشمنان ایران اسلامی مانند ترامپ با ذلت خواهند رفت ولی جمهوری اسلامی با قدرت باقی خواهد ماند.

وی تاکید کرد: ترور کور سردار سلیمانی و تشییع بی نظیر ایشان توسط امت اسلامی و همچنین خروج ذلت وار قاتلان این شهید از کاخ سیاه آمریکا این پیام را داشت که نهضت اسلامی ایران تا ظهور حضرت مهدی(عج) ادامه خواهد داشت ولی زمان سقوط مستکبران تاریخ فرا رسیده است.

امام خمینی (ره) بعد از ۱۵ سال تبعید ظالمانه دیکتاتور پهلوی در یوم الله ۱۲ بهمن ۱۳۵۷ به میهن اسلامی بازگشت و بلافاصله پس از استقبال تاریخی ملت ایران به سمت بهشت زهرا (س) حرکت کرد.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: