یـا شـهـیـد
۰۴ خرداد ۱۴۰۰
782

آیین عطرافشانی و گلباران مزار شهدای فتح خرمشهر برگزار شد

سردار کوثری: آزادسازی خرمشهر برگرفته از تفکر جهادی و انقلابی بود.

به گزارش یاشهید ، مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به کمبودهای رزمندگان اسلام در جریان جنگ تحمیلی و به خصوص آزادسازی خرمشهر، گفت: این پیروزی بزرگ برگرفته از تفکر جهادی و انقلابی بود.

سردار اسماعیل کوثری عصر دوشنبه در آیین عطر افشانی و گلباران گلزار شهدای فتح خرمشهر، اظهار داشت: خرمشهر در حالی از دست صدامیان آزاد شد که که رزمندگان ایرانی در آن مقطع حتی لباس و قمقمه آب به اندازه کافی نداشتند.

وی با بیان اینکه پیروزی در عملیات بیت المقدس و فتح خرمشهر موجب تعجب و شگفتی کارشناسان نظامی و سیاستمداران کشورهای استکباری شد، افزود: این پیروزی در اثر معامله رزمندگان با خداوند به ارمغان آمد.

کوثری اضافه کرد: همانگونه که خداوند در قرآن مجید می فرماید: «اگر شما در نیت خود ثابت قدم بمانید قطعا من یاری خواهم کرد» در عملیات بیت المقدس نیز رزمندگان اسلام در نیت خیر خود در راه خداوند ثابت قدم ماندند تا جایی که وعده الهی محقق شد.

وی با تاکید براینکه معامله با غیر خداوند موجب شکست می شود، خاطرنشان کرد: امروز نیز راه برون رفت از مشکلات کشور توکل و تکیه برخداوند است، نحوه آزادسازی خرمشهر و راه های پیروزی آن باید الگوی مسئولان باشد.

کوثری با اشاره به این سخن بنیانگذار کبیر انقلاب که فرمودند: شما می توانید کارهای بزرگی انجام دهید که دور از ذهن خیلی افراد باشد، ابراز کرد: اگر انسان دارای انگیزه الهی و بزرگ باشد با تحمل سختی ها می تواند کارهای بزرگی مانند فتح خرمشهر را به ارمغان آورد.

وی یادآور شد: تفکر رزمندگان اسلام در جریان پیروزی عملیات بیت المقدس به واسطه تفکر انقلابی و جهادی برخاسته از آیات ناب الهی حاصل شد.

کوثری در ادامه با اشاره به اینکه در شب دهم اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۱ قرارگاه های نصر و فتح با همکاری نیروهای ارتش، سپاه، جهاد سازندگی، بسیج، ژاندارمری و کمیته توانستند با عبور از رودخانه اروند کنار خود را به جاده اهواز – خرمشهر برسانند، افزود: گردان های نظامی ایرانی در این شب بین ۱۰ تا ۲۰ کیلومتر پیاده روی کردند و توانستند پست دشمن بعثی قرار بگیرند.

وی عنوان کرد: نیروهای بعثی و حتی تحلیلگران مسایل نظامی از این کار بزرگ رزمندگان ایرانی کاملا شگفت زده شدند به طوری که در جریان این عملیات ۲۰ هزار نیروی بعثی خود را تسلیم نیروهای ایرانی کردند.

کوثری با بیان اینکه صدام با ارتش مجهزی که داشت تصور می کرد سه روزه خوزستان را از ایران جدا خواهد کرد و یک هفته ای نیز به تهران خواهد رسید، گفت: پیروزی عملیات بیت المقدس و فتح خرمشهر کاملا معادلات جنگ را به نفع ایران تغییر داد.

این گزارش حاکیست ، آیین عطر افشانی و گلباران گلزار شهدای فتح خرمشهر عصر امروز دوشنبه با حضور سردار اسماعیل کوثری مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران، محمد غفوری سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ، سعید خال مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) و جمعی از خانواده های معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان، ایثارگران و بسیجیان در گلزار شهدای بهشت زهرا(س) برگزار شد.

لازم به ذکر است؛ شرکت کنندگان در پایان این مراسم معنوی با نثار گل به مقام شامخ شهدا ضمن زنده نگهداشتن یاد وخاطره آنان با باآرمانهای والای شهیدان و امام شهیدان تجدید پیمان کردند.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: