یـا شـهـیـد
۱۹ دی ۱۴۰۰
569

مراسم دومین سالگرد شهید هادی طارمی از همرزمان سردار سلیمانی برگزار شد

مراسم دومین سالگرد شهادت سرگرد پاسدار هادی طارمی از همرزمان و محافظان شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی عصر امروز (۱۶ دی‌ماه) همزمان با سالروز شهادت دخت نبی مکرم اسلام(ص) در قطعه ۵۰ بهشت زهرا (س) تهران برگزار شد.

به گزارش یاشهید ، خانواده های معظم شهدای دفاع مقدس، مدافعان حرم، جانبازان، ایثارگران و جمعی از مردم شهید پرور تهران در این مراسم معنوی حضور پررنگ داشتند.

دومین سالگرد شهید هادی طارمی با تلاوت قرآن کریم، مرثیه سرایی مداحان اهل بیت(ع) در وصف مظلومیت مادر شهیدان صدیقه زهرا (س) و رشادت های شهدای جبهه مقاومت به ویژه شهید سپهبد قاسم سلیمانی، اجرای گروه های سرود دختران و پسران نوجوان، دمام زنی هیات مذهبی و روایتگری حاج علی خلعتبری سرتیم حفاظت شهید حاج قاسم سلیمانی ادامه پیدا کرد.

حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان از اساتید حوزه و دانشگاه در این مراسم معنوی اظهار داشت: سردا سلیمانی براساس اعلام مراکز نظرسنجی و خبرگزاری های کشور مقبول ترین چهره ایران در زمان حیات پربارش بود ولی این فرد همیشه دنبال شهادت بود.

وی با بیان اینکه بهترین زمان برای انسان لحظه دیدار با خداوند است، عنوان کرد: افرادی مانند شهید سلیمانی و یارانش که بسیاری از پرده های دنیای مادی برایشان برداشته شده بود به خوبی لذت لحظه دیدار با خدواند را درک کرده بودند و بخاطر همین همیشه دغدغه شهادت داشتند.

پناهیان اضافه کرد: لحظه دیدار با خدواند برای بسیاری از افراد هولناکترین لحظه است ولی برای شهدا و افرادی مانند شهید سلیمانی این لحظه یکی از مست کننده ترین لحظات است از همین جهت برای رسیدن به آن روز و شب تلاش می کنند.

وی با اشاره به اینکه شهدا قدرت اثرگذاری زیادی بر روح و روان افراد در جامعه دارند، بیان داشت: محبوبیت و شهرت شهید سلیمانی و یارانش در اثر تبلیغات صدا و سیما و یا سایر رسانه ها به وجود نیامده است چنانکه قبل از شهادت وی به هیچ عنوان حتی یک نماهنگ توسط رسانه ملی در راستای معرفی ایشان ساخته نشد.

پناهیان ادامه داد: شهدا به دلیل فداکاری، گذشت، ایثار و توجهی که خداوند به این افراد دارد ماندگار می شوند، همانگونه که شاهد هستیم امام حسین (ع) و یارانش پس از یک هزار و ۴۰۰ سال همچنان بدون اینکه دستگاه تبلیغاتی بزرگی در خدمتشان باشد محبوب هستند و در دل مردم جای دارند.

شهید سرگرد پاسدار هادی طارمی متولد سال ۱۳۵۸ در زمان شهادت ۴۰ سال سن داشت، وی متاهل و دارای ۲ فرزند دختر بود.

سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران و ابومهدی المهندس معاون سازمان الحشد الشعبی عراق به همراه ۸ نفر دیگر از جمله هادی طارمی بامداد جمعه ۱۳ دی ۹۸ در مسیر فرودگاه بغداد در اقدام تروریستی کاخ سفید و به دستور «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا و با شلیک از پهپادهای ارتش این کشور به شهادت رسیدند.

بر اساس اعلام نیروی قدس سپاه، در این حمله تروریستی که بامداد جمعه اتفاق افتاد در مجموع ۱۰ نفر شهید شدند، سردار سرتیپ پاسدار حسین جعفری‌نیا، سرهنگ پاسدار شهرود مظفری‌نیا، سرگرد پاسدار هادی طارمی و سروان پاسدار وحید زمانی‌نیا از شهدای همراه سردار سلیمانی بودند.

پنتاگون وزارت دفاع آمریکا نیز اعلام کرد که دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور صادر کرده بود.

در پی این اقدام تروریستی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه پایگاه آمریکایی «عین‌الاسد» در استان «الانبار» عراق را با چندین موشک هدف قرار داد.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: