یـا شـهـیـد
۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
723

سالروز تولد شهید ابراهیم هادی برگزار شد

همزمان با ایام شهادت امیرالمومنین علی (ع)، مراسم بزرگداشت و تجدید عهد رفاقت با شهید ابراهیم هادی و شهید سیدمرتضی رضا قدیری بیسیم‌چی تازه تفحص شده در کانال کمیل با حضور پرشور اقشار مختلف مردم در گلزار شهدای بهشت زهرای تهران برگزار شد.

به گزارش یاشهید ، همزمان با ایام شهادت امیرالمومنین علی (ع)، مراسم بزرگداشت و تجدید عهد رفاقت با شهید ابراهیم هادی و شهید سیدمرتضی رضا قدیری بیسیم‌چی تازه تفحص شده در کانال کمیل با حضور پرشور اقشار مختلف مردم در گلزار شهدای بهشت زهرای تهران برگزار شد.

این گزارش حاکیست : این مراسم همراه با روایتگری و خاطره گویی جمعی از همرزمان این شهید والامقام برگزار شد.
در این مراسم محمدحسین پویانفر از ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت به مرثیه‌سرایی پرداخت.
همه ساله در اولین روز اردیبهشت‌ماه، هزاران دلداده راه شهدا در سراسر کشور، مراسم تجدید عهد و بزرگداشتی برای شهید ابراهیم هادی برگزار می‌کردند که در ۲ سال قبل این مراسم تنها به صورت مجازی برگزار شده بود.
درباره این شهیدان بیش‌تر بدانید
شهید ابراهیم هادی از بنیانگذاران گروه چریکی شهید اندرزگو در جبهه گیلانغرب است. او در اول اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۳۶ در محله شهید سعیدی حوالی میدان خراسان به دنیا آمد. یکی از کارهای شهید ابراهیم هادی در جبهه انتقال مجروحان و شهدا از منطقه به عقب جبهه بود. گاهی اوقات پیکرهای مطهر شهدا در ارتفاعات بازی‌دراز بر شانه‌های او می‌نشست تا به دست خانواده‌هایشان برسد. سرانجام ابراهیم، در والفجر مقدماتی پنج روز به همراه بچه‌های گردان کمیل و حنظله در کانال‌های فکه مقاومت کرد، اما تسلیم نشد و در ۲۲ بهمن سال ۱۳۶۱ به فیض شهادت نائل آمد.  پیکر مطهرش در منطقه ماند، اما مزار یادبود او در قطعه ۲۶ بهشت زهرا قرار دارد.
شهید سیدمرتضی رضا قدیری ۱۹ مرداد‌ماه سال ۱۳۳۴ در تهران دیده به جهان گشود، تا پایان دوره متوسطه در رشته ریاضی درس خواند و کارمند مخابرات بود. سال ۱۳۵۸ ازدواج کرد و صاحب یک پسر و یک دختر شد. این شهید والامقام به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و ۱۹ بهمن‌ماه سال ۱۳۶۱  که بیسیمچی گردان کمیل بود، در فکه توسط نیرو‌های عراقی به شهادت رسید. پیکر مطهرش در دی ماه سال ۱۴۰۰ تفحص شد و در بهشت زهرای تهران آرام گرفت.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: