یـا شـهـیـد
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
245

مراسم گرامیداشت هفتمین سالگرد شهادت فرمانده شهید مدافع حرم «جواد الله‌کرم» در بهشت زهرا(س) برگزار شد

مراسم گرامیداشت هفتمین سالگرد شهادت فرمانده شهید مدافع حرم «جواد الله‌کرم» باحضور باشکوه و هزاران نفری مردم در گلزار شهدای بهشت زهرا (س) برگزار شد.

به گزارش یاشهید ،مراسم گرامیداشت هفتمین سالگرد شهادت فرمانده شهید مدافع حرم «جواد الله‌کرم» با حضور باشکوه خانواده های معظم شهدا، همرزمان شهید، عموم مردم و به ویژه جوانان و دوستداران این شهید والامقام در قطعه ۵۰ بهشت زهرا (س) در جوار مزار این شهید جبهه مقاومت برگزار شد. در این مراسم که با روایتگری حجت الاسلام ماندگاری از راویان دفاع مقدس برگزار شد علاوه بر شعرخوانی احمد بابایی در وصف شهید، محمد حسین پویانفر و رضا هلالی از زاکرین اهل بیت ( س) نیز به ذکر مصیبت و مرثیه سرایی پرداختند. همچنین اجرای سرود “عزیزم حسین” توسط محمد حسین پویانفر و رضا هلالی با همخوانی شرکت کنندگان در این مراسم از دیگر بخش های مراسم هفتمین سالگرد شهادت شهید مدافع حرم جواد الله‌کرم بود.

در بخش دیگری از این مراسم نیز یکی از همرزمان شهید الله‌کرم نیز به بیان خاطراتی درباره این شهید والامقام پرداخت‌. حجت الاسلام ماندگاری، راوی دفاع مقدس در این مراسم باشکوه گفت: بیش از ۳۰ هزار شهید در بهشت زهرا (س) آرمیده اند که ۵ هزار تن از آنها از سلاله پاک پیغمبر (ص) هستند و در هیچ کجای دنیا چنین چیزی نمی بینیم. وی با بیان ما شرمنده شهدا هستیم، افزود: به گفته شهید سلیمانی برخی شهدای ذبیحه خاص هستند که یکی از آنها شهید الله کرم است. حجت‌الاسلام ماندگاری با اشاره به اینکه شهید الله‌کرم سه بار پشت سر هم مجروح شد اما هر بار به سوریه می رفت تا اینکه در سوریه به شهادت رسید، تصریح کرد: از قول مادران و پدران شهدا می گویم که تمام شهدا اعم از شهدای دفاع مقدس، امنیت و سلامت برای دفاع از اسلام، ارزش ها و ولایت به شهادت رسیدند. وی اظهار کرد: شهدا وقتی می توانند خاک را تطهیر کنند حتما می توانند ما را هم تطهیر کنند‌‌ پس باید به آنها تاسی کنیم. راوی دفاع مقدس گفت: شهدا اجازه ندادند که بعثی ها و داعشی ها خاک کشورمان را ناپاک کنند. مضاف بر این شهدای امنیت هم اخیرا اجازه ندادند که دامن جوانان به بی حجابی آلوده شود پس ما هم نباید امروز بگذاریم دامن جوانان به بی حجابی آلوده شود در غیر این صورت شهدا در روز قیامت از ما می پرسند که با چه توجیهی اجازه دادیم روح جوانان به ناپاکی آلوده شود. وی با بیان اینکه پارتی بازی و رشوه خواری و هر عمل ناپسندی خلاف مسیر شهدا است و ما هر چه از شهدا دم بزنیم ولی عکس آنها عمل کنیم فایده ای ندارد، اظهار کرد: امروز ما جمع شدیم تا در مراسم سالگرد شهادت شهید الله‌کرم بگوییم ما اهل توایم دست ما خالی است دست ما را بگیر. حجت‌الاسلام ماندگاری با اشاره به اینکه شهید الله‌کرم محصول دامن پاک بوده و لقمه پاک خورده است، اظهار کرد: ما مختاریم که در زندگی پاکی یا ناپاکی را انتخاب کنیم اما خداوند می فرماید اگر انسان ها ناپاکی را انتخاب کنند معنویات را درک نمی کنند.

وی با بیان اینکه در جریان حوادث اخیر برخی ها به حرف های دروغ دشمن گوش کردند و به بروز ناآرامی ها در کشور دامن زدند، افزود: دشمن می گوید مردم ایران دوست داشتنی هستند اما اگر مردم ایران دوست داشتنی هستند پس چرا اموال ملت ایران را بلوکه کردند‌. وی اظهار کرد: دشمن تلاش می کند تا ذائقه ما را در همه زمینه‌ها اعم از خوراک، خواب و ازدواج عوض کند.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: