یـا شـهـیـد
۰۳ خرداد ۱۴۰۲
236

یادواره شهدای مقاومت، ایثار و پیروزی/فتح خرمشهر موجب سرور و شادمانی و وحدت ملت ایران شد

یادواره شهدای مقاومت، ایثار و پیروزی، سالروز فتح خرمشهر صبح روز چهارشنبه ۳ خرداد ماه با حضور مقامات کشوری، لشکری و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران در مهدیه گلزار شهدای بهشت زهرا (س) برگزار شد.

به گزارش یاشهید ، اصحاب کریمی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ در این مراسم ضمن گرامیداشت سالروز پیروزی فتح خرمشهر و خیر مقدم به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، گفت: زمان آزادسازی خرمشهر جنگ تن به تن صورت گرفت و تمام شهر منزل به منزل جنگیدند اما با تمام این سختی‌ها و آن نبرد تن به تن آن لحظه‌ای که از مسجد خرمشهر صدای اذان بلند شد زیباترین لحظاتی بود که حتی امام‌خمینی (ره) که در جماران بودند نیز قلبشان شاد شد.

وی افزود: در پیروزی بزرگ فتح خرمشهر بسیاری از رزمندگان حضور نداشتند چراکه آن‌ها در راه پیروزی و فتح خرمشهر عزیز به شهادت رسیدند‌‌ و این فتح خرمشهر بود که سال‌ها موجب سرور و شادمانی و وحدت ملت ایران شد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ ادامه داد: سقوط اصلی دشمن بعثی در آن جا بود که رزمندگان در مسجد جامع اولین نماز را به جا آوردند.
کریمی با اشاره به فراق مادر شهدای مفقودالاثر، تصریح کرد: اگر پیکر شهیدی برنگشته باید مطمئن بود که خواست خود شهید است که گمنام بماند.
گفتنی است؛ در پایان این مراسم از خانواده معظم شهید «محسن وزوایی»، شهید «محمد جهان‌آرا»، شهید «مجتبی گلشناس»، شهید «ابوالقاسم شرح‌دهی مقدم» و جانباز معزز عملیات بیت‌المقدس «عدنان مهرعلی» تقدیر و تجلیل شد.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: