یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۱۷ مهر ۱۳۹۴
1106

اولین یادواره چهل شهید یگان حفاظت مجلس شورای اسلامی برگزار گردید

not found

یادواره شهدای یگان‌های حفاظت مجلس شورای اسلامی عصر روز پنج شنبه 16 مهرماه در گلزار شهدای بهشت زهرا (س) برگزار شد. به گزارش یاشهید ، یادواره شهدای یگان‌های حفاظت مجلس شورای اسلامی با حضور سردار اسماعیل کوثری، سردار خوش‌نواز، فرماندهان یگان‌های حفاظت مجلس و خانواده‌های معزز شهدا عصر دیروز در قطعه 26 گلزار شهدای  بهشت زهرا […]

یادواره شهدای یگان‌های حفاظت مجلس شورای اسلامی عصر روز پنج شنبه 16 مهرماه در گلزار شهدای بهشت زهرا (س) برگزار شد.

به گزارش یاشهید ، یادواره شهدای یگان‌های حفاظت مجلس شورای اسلامی با حضور سردار اسماعیل کوثری، سردار خوش‌نواز، فرماندهان یگان‌های حفاظت مجلس و خانواده‌های معزز شهدا عصر دیروز در قطعه 26 گلزار شهدای  بهشت زهرا (س) و در جوار مزار هفت شهید عملیات الی بیت المقدس برگزار شد.

سردار اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در این مراسم با اشاره به امنیتی که جمهوری اسلامی در منطقه دارد، گفت: امروز شاهد ناامنی‌هایی در منطقه هستیم ولی مردم کشورمان در امنیت و آسایش زندگی می‌کنند و این آسایش را مدیون رشادت های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس هستیم.

وی ادامه داد: شهدا باعث شدند که امروز ما سربلند باشیم و در دفاع از مظلومین در مقابل استکبار جهانی بایستم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که استکبار جهانی و صهیونیست تمام تلاش خود را برای مقابله با جمهوری اسلامی کردند، اظهار کرد: استکبار جهانی، صهیونیست و ابرقدرت های شرق و غرب تمام تلاش خود را برای مقابله با جمهوری اسلامی کردند حتی نمی‌خواستند عمر این نظام به یک سال برسد. در نهایت جنگ را بر ما تحمیل و تصور می‌کردند با تحت فشار قرار دادن نظام جمهوری اسلامی، از نظامی که امام راحل (ره) براساس آیات و احادیث مشخص کرده بودند، منحرف می‌شویم.

وی اضافه کرد: آنان با این تصور که نظام جمهوری اسلامی را در هم شکسته و هفت روزه به تهران خواهند رسید، ارتش بعث را تقویت کردند.

سردار کوثری با اشاره به دلیل شکست دشمن، ادامه داد: نخستین دلیل شکست دشمن، محاسبه دقیق نکردن در خصوص رهبر جمهوری اسلامی، امام خمینی (ره) بود. هر بار که تهاجمات بیش‌تر می‌شد امام با صلابت‌تر و مقاوم‌تر برخورد می‌کرد. امام(ره) با اتکا به قدرت الهی نه اتکا به ابرقدرت های مادی گفتند «آمریکا هیچ غلطی نمی‌کند» و امروز نیز شاهد ذلت آمریکا هستیم. دومین عاملی که باعث شکست محاسبات دشمن شد، ولایت مداری مردم بود. مردم با اطاعت از فرمایشات امام (ره) که فرمودند «هر که توانمند است به میدان نبرد بیاید و جبهه را تقویت کند»، با دست خالی و با انگیزه الهی و الگوگیری از ائمه معصومین به میدان آمدند و باعث شگفتی سیاستمداران دنیا شدند. مردم ولایت مدار جمهوری اسلامی، جنگ تحمیلی را به دفاع مقدس تبدیل کردند و استکبار جهانی را به ذلت و خواری کشاندند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: استکبارجهانی امروز یک جنگ نیابی به نام های داعش و القاعده و … به راه انداخته است. این ها همان های هستند که امام خمینی (ره) «اسلام آمریکایی» نامیدند. به دلیل این که خودشان توان ایستادگی و مقاومت در مقابل اسلام ناب محمدی را نداشتند، اسلام آمریکایی را در مقابل اسلام محمدی قرار دادند که به لطف خداوند در این جبهه هم، توان مقاومت ندارند.

وی اذعان کرد: آن زمان با وجود ترورهای شخصیتی که می‌شد، نیروهای حفاظت ایستادگی کردند و در صورت لزوم داوطلبانه به خط مقدم می رفتند. هفت تن از نیروهای حفاظت در عملیات الی بیت المقدس به شهادت رسیدند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این سوال که امروز وظیفه ما در قبال شهدا چیست، گفت: ما مسئولین در کنار مردم وظیفه داریم راه این شهدا که هدفشان استکبارستیزی بود، ادامه داده و الگویمان را امام راحل و ولایت مداری شهدا قرار دهیم.

سردار کوثری در پایان با اشاره به بیانات امام (ره) در اواخر دهه 60 ، بیان کرد: امام راحل در اواخر دهه 60 فرمودند: «قرن آینده، قرن اسلام است و اسلام ابرقدرت ها را به ذلت خواهد کشاند» این دور نیست و به زودی شاهد آن خواهیم بود.

لازم به ذکر است؛ در پایان مراسم از دفترهایی که تصاویر و زندگی‌نامه 7 شهید عملیات الی بیت المقدس در آن ذکر شده است، رونمایی شد. همچنین در جریان حفاظت از مجلس شورای اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون 40 نفر به شهادت رسیدند که از خانواده های این شهدا نیز تجلیل به عمل آمد.

1 3 4 5 6 7 8 9 10

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: