یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۱۹ دی ۱۳۹۶
1486

مزار مطهر شهدای قیام خونین 19 دی 1356گلزار شهدای تهران گلباران شد+عکس

صبح امروز و در سالروز قیام خونین 19 دی شهرقم مزار سه تن از شهدای این قیام خونین در گلزار شهدای بهشت زهرای تهران گلباران شد.

به گزارش یاشهید ، صبح امروز و در سالروز قیام خونین 19 دی 1356 در شهر قم ، حجت الاسلام و المسلمین حسینی سروری فعال فرهنگی گلزار شهدای بهشت زهرای تهران به همراه علیرضا اکبری رییس اداره امور گلزارهای شهدای تهران و رضا پورناصرانی معاون فرهنگی سازمان بهشت زهرا(س) و جمعی از پرسنل اداره امور گلزار شهدای بهشت زهرا(س) – (خانه شهید) با حضور بر سر مزار سه شهید قیام خونین 19 دی 1356 شهیدان غلامرضا همراهی ، علی اصغر ناصری و حسین قاسمیان در قطعه 15 گلزار شهدای تهران ضمن تجدید میثاق و نثارگل همواره یاد و خاطره شان را گرامی داشتند.

این گزارش حاکیست :رحلت مرموز آیت‌الله سید مصطفی خمینی در آبان 1356 را می‌توان نقطه عطفی در نهضت اسلامی مردم ایران دانست. مجالس یادبود در سراسر کشور برگزار شد و در آن مراسم، تظاهرات گسترده علیه رژیم به پا شد. از این رو رژیم، تصمیم گرفت با توهین به ساحت امام خمینی(ره)، چهره ایشان را به عنوان رهبری نهضت مخدوش کند. در اواسط دی‌ماه 1356، پیک دربار، نامه ممهور به مهر دربار را به داریوش همایون، وزیر اطلاعات و جهانگردی داد. او نیز نامه را به روزنامه اطلاعات جهت انتشار سپرد.

مسعودی، صاحب امتیاز روزنامه، مفاد مقاله را باعث واکنش علما و روحانیون و برای آینده روزنامه خطرناک می‌دانست، اما در تماس با وزیر اطلاعات و نخست وزیر آموزگار، دریافت که برخی از مفاد تند و تحریک آمیز آن به خواست شاه در مقاله آمده است. در این مقاله که با امضای مستعار «احمد رشیدی مطلق» در روزنامه اطلاعات به چاپ رسید، به طور صریح بیحجابی فضلیت و حجاب، کهنه‌پرستی و ارتجاع معرفی و به ساحت مقدس امام خمینی، اهانت و قیام 15 خرداد 1342، توطئه استعمار سرخ و سیاه معرفی شده بود.

با انتشار این مطالب اهانت‌آمیز، اولین واکنش‌ها در شهر قم آغاز شد. مدرسین حوزه علمیه قم دروس حوزه را در روز 18 دی تعطیل اعلام کردند و در این روز، طلاب با تشکیل اجتماع بزرگی تظاهرات خود را به سوی منازل مراجع آغاز کردند و تعدادی از علما و مراجع قم در سخنرانی‌های خود، به حمایت از امام و محکومیت اهانت به ساحت ایشان پرداختند. در نهایت در این روز عده‌ای از طلاب و مردم قم در پی شلیک نیروهای رژیم شاهنشاهی به شهادت رسیدند.

 

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: