یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۱۳ مرداد ۱۳۹۶
1360

دعای ندبه به یاد سردار شهید موحددانش در گلزار شهدای تهران طنین انداز شد+عکس

صبح آدینه امروز 13 مردادماه مراسم پرفیض دعای ندبه به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت سردار شهید علیرضا موحددانش و میلاد با سعادت امام رضا(ع) در مهدیه شهدای بهشت زهرای تهران برگزار گردید.

به گزارش یاشهید ، صبح آدینه امروز 13 مردادماه مراسم پرفیض دعای ندبه به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت سردار شهید علیرضاموحددانش و شهدای عملیات والفجر دو و نیز میلاد باسعادت امام رضا (ع) توسط حاج سیدصادق و سیدهادی قندهاری با حضور خانواده های معظم شهدا و ایثارگران ساعت 7/15 صبح در مهدیه شهدای بهشت زهرای تهران برگزار گردید.

این گزارش حاکیست : در پایان این مراسم ضمن برگزاری مدح و مولودی و پخش شیرینی به مناسبت میلاد امام رضا (ع) خانواده های معظم شهدا و ایثارگران با حضور بر سر مزار سردار شهید علیرضا موحددانش با نثارگل و قرائت فاتحه همواره یاد و خاطره اش را گرامی داشتند.

در پایان این مراسم پدر بزرگوار سردار شهید موحددانش ضمن تقدیر و تشکر از حضور خانواده های معظم شهدا و ایثارگران بر سر مزار این شهید گرانقدر بیان نمود : من بعد از این همه سال بسیار خوشحال و خرسند هستم که مردم ما و ایرانی ها همواره راه شهیدان را ادامه میدهند وبه شهدا ادای احترام میکنند .

وی همچنین بیان نمود : انشااله شهدا ، ما را هم در این دنیا و هم در آخرت شفاعت کنند.

علیرضا اولین فرزند خانواده «موحد دانش» در سال ۱۳۳۷ در تهران به دنیا آمد. در سال ۱۳۵۵ بعد از اخذ دیپلم به سربازی اعزام شد و پس از فرمان امام خمینی مبنی بر فرار سربازان از پادگانها، وی نیز از پادگان گریخت و به جمع انقلابیون پیوست.

پس از پیروزی انقلاب، در کمیته انقلاب اسلامی شمیران به فعالیت مشغول شد. علیرضا در فروردین ماه ۱۳۵۸ به عضویت سپاه پاسداران در آمد و ابتدا مأموریت حراست از بیت امام خمینی(ره) را بر عهده گرفت. با آغاز غائله کردستان، به کردستان رفت و در چند عملیات پاکسازی علیه ضد انقلابیون شرکت کرد. پس از آن به جبهه اعزام شد و به عنوان جانشین محسن وزوایی در عملیات بازی دراز حضور یافت و در همین عملیات، یک دستش قطع شد.

وی پس از عملیات مطلع الفجر به مکه معظمه مشرف شد.

مدتی بعد به تیپ ۲۷ محمد رسول الله (ص) اعزام شد تا به عنوان معاون گردان حبیب بن مظاهر مأموریتش را انجام دهد.

وی پس از خاتمه عملیات فتح المبین، فرماندهی گردان حبیب بن مظاهر را بر عهده گرفت و نقش فعالی در مراحل سه گانه الی بیت المقدس و آزادی خرمشهر ایفا کرد.

در خرداد سال ۱۳۶۱ با دختری مؤمنه عقد ازدواج بست. پس از پایان عملیات بیت المقدس، به همراه قوای محمد رسول الله (ص) به لبنان اعزام شد.

بعد از بازگشت از لبنان، فرماندهی تیپ ۱۰ سید الشهدا (ع) را بر عهده گرفته، در عملیات والفجر ۱ با این تیپ وارد عملیات شد و در همان عملیات نیز مجدداً مجروح گردید.

فرمانده شجاع سپاه اسلام،علیرضا موحد دانش، سرانجام در تاریخ ۱۳ مرداد ۱۳۶۲ در عملیات والفجر ۲ در منطقه حاج عمران، در حالی که فرماندهی تیپ ۱۰ سید الشهدا (ع) را بر عهده داشت به فیض شهادت رسید.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: