یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۰۶ مرداد ۱۳۹۳
775

اولین بزرگداشت شهید سید حسن آیت

به گزارش یاشهید : اولین بزرگداشت شهید سید حسن آیت  سه شنبه 14 مرداد ماه ساعت 17 الی 19  در تهران خیابان سمیه تقاطع حافظ تالار مهر حوزه هنری  برگزار می گردد. این گزارش حاکیست شهید سید حسن آیت  روز سوم تیر ماه 1317 هجری شمسی در شهرستان نجف‌آباد اصفهان در خانواده‌ای روحانی و کشاورز […]

به گزارش یاشهید : اولین بزرگداشت شهید سید حسن آیت  سه شنبه 14 مرداد ماه ساعت 17 الی 19  در تهران خیابان سمیه تقاطع حافظ تالار مهر حوزه هنری  برگزار می گردد.

این گزارش حاکیست شهید سید حسن آیت  روز سوم تیر ماه 1317 هجری شمسی در شهرستان نجف‌آباد اصفهان در خانواده‌ای روحانی و کشاورز دیده به جهان گشود. از ناحیه مادر و نیز از جانب پدر، سید بود. از ناحیه مادر، نوه مرحوم آیت‌الله سیدعلی نجف‌آبادی (که یکی از چهره‌های بسیار درخشان عصر خود بود و در کتاب رجال اصفهان درباره او می‌نویسد که در علوم معقول سرآمد اعوان و همرزمان خود بوده و در فقه نیز مشهور بوده است و مشاورز مرحوم آقا مدرسه‌ای می‌باشد) و پدر ایشان هم روحانی بوده است. این خانواده از ابتدا در نهایت سختی و فقر، روزگار می گذرانیده و تنها منبع درآمد برایشان، دسترنج حاصل از کشاورزی بوده است؛ لذا وی از کودکی در نهایت تنگدستی و محرومیت مادی رشد کرده و با عمق وجود، فقر و تنگدستی را لمس نموده است.

 

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: