یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۲۷ آبان ۱۳۹۴
1219

بزرگداشت سردار شهید خداکرم در گلزار شهدای تهران برگزار می گردد

not found

مراسم بزرگداشت هیجدمین سالگرد شهادت سردار شهید جواد حاجی خداکرم فردا پنج شنبه بر سر مزارش در قطعه 24 گلزار شهدای بهشت زهرای تهران برگزار می گردد. به گزارش یاشهید ، مراسم بزرگداشت هیجدمین سالگرد شهادت سردار شهید حاج جواد حاجی خداکرم با حضور خانواده های معظم شهدا و ایثارگران و همرزمان شهید و با […]

مراسم بزرگداشت هیجدمین سالگرد شهادت سردار شهید جواد حاجی خداکرم فردا پنج شنبه بر سر مزارش در قطعه 24 گلزار شهدای بهشت زهرای تهران برگزار می گردد.

به گزارش یاشهید ، مراسم بزرگداشت هیجدمین سالگرد شهادت سردار شهید حاج جواد حاجی خداکرم با حضور خانواده های معظم شهدا و ایثارگران و همرزمان شهید و با قرائت زیارت عاشورا توسط مداحان اهل بیت فردا پنج شنبه 28 آبان ماه ساعت 15  بر سر مزارش در قطعه 24 گلزار شهدای بهشت زهرای تهران برگزار می گردد.

شهید جواد حاجی خداكرم در يازدهم آذرماه سال 1334 در يكي از محله هاي جنوب تهران در يك خانوادة مذهبي به دنيا آمد . از همان كودكي به اهل بيت عصمت ، عشق مي ورزيد و يكي از بنيانگذاران هيأت محبان الهادي بود . او ضمن ادامة تحصيل به ورزش باستاني علاقه داشت و يكي از پيشكسوتان اين ورزش بود . در دوران جواني تحت تأثير برادر بزرگتر خود ( شهيد ابراهيم حاج خداكرم ) قرارگرفت و مبارزات سياسي خود را شروع كرد . او در پخش رساله ، اعلاميه ها و بيانيه هاي حضرت امام كوشش فراوان نمود . وي در طي سال هاي 56 و 57 به همراه برادرش يكي از برپاكنندگان تظاهرات و راه پيمايي در شهر تهران بودند .

با ورود حضرت امام به ميهن ، عضو كميتة استقبال بود و پس از پيروزي انقلاب اسلامي ، لباس مقدس كميتة انقلاب اسلامي را به تن كرد و كميته هاي مسجد علي ابن ابيطالب ( ع) و مسجد ابوالفضل(ع) را تشكيل داد . با شروع غائلة كردستان در سال 57 و فرمان حضرت امام به كردستان رفت و در كنار شهيد قرني و شهيد دكتر چمران ، حضور يافت و در عمليات هاي مختلف ، شركت فعال داشت . هنگامي كه عراق به مرزهاي ايران اسلامي حمله ور شد ، در حاليكه در بيمارستان قلب بستري بود ، در لباس كميته خود را به جبهه رساند . در آنجا به همراه دكتر چمران در جنگ هاي نامنظم به دشمن يورش برد و آنها را كه به خرمشهر نفوذ كرده بودند ، تا مرز شلمچه به عقب راند . در همين واقعه بود كه برادر بزرگتر او (ابراهيم) به شهادت نائل آمد.

او ، پس از پايان جنگ در حفاظت از كيان دين و ايران ، به تلاش شبانه روزي خود استمرار بخشيد . در سال 1374 فرماندة منطقة انتظامي شهرستان قم شد . در همان سال به جانشيني ناحية انتظامي سيستان و بلوچستا ن نيز درآمد . و يك سال بعد ، به عنوان فرماندة ناحية انتظامي استان سيستان و بلوچستان گمارده شد تا با ايادي كفر و سوداگران مرگ مبارزه كند . بيست و پنجم آبان سا ل 1376 بود كه در منطقة عملياتي شيلر ، از توابع شهرستان زابل ، در رويارويي با اشرار به شهادت رسيد .

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: