یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۰۲ بهمن ۱۳۹۴
1299

بزرگداشت شهدای عملیات کربلای پنج برگزار گردید

not found

مراسم بزرگداشت شهدای عملیات کربلای پنج در گلزار شهدای تهران برگزار گردید. به گزارش یاشهید ، عصر روز پنج شنبه مراسم بزرگداشت شهدای عملیات کربلای پنج با حضور یادگاران و فرماندهان هشت سال دفاع مقدس و خانواده های معظم شهدا و ایثارگران در قطعه 40 گلزار شهدای بهشت زهرای تهران برگزار گردید. این گزارش حاکیست […]

مراسم بزرگداشت شهدای عملیات کربلای پنج در گلزار شهدای تهران برگزار گردید.

به گزارش یاشهید ، عصر روز پنج شنبه مراسم بزرگداشت شهدای عملیات کربلای پنج با حضور یادگاران و فرماندهان هشت سال دفاع مقدس و خانواده های معظم شهدا و ایثارگران در قطعه 40 گلزار شهدای بهشت زهرای تهران برگزار گردید.

این گزارش حاکیست : اکبر عاطفی فرمانده گردان عملیات کربلای ۵ در مراسم یادواره شهدای کربلای پنج  با اشاره به هشت سال دفاع مقدس گفت: اگر امروز بعد از ۲۰ سال کنار هم جمع شدیم به خاطر زنده نگه داشتن یاد و خاطرات شهیدان است و باید تلاش و جهاد شهیدان حفظ شود.

وی افزود: در سال ۶۵ جمهوری اسلامی ایران تدارک عملیات گسترده و بزرگی را در منطقه جنوب کشور فراهم کرد. این عملیات که به کربلای۴ معروف است قرار بود بچه های گردان تا شهر بصره پیش روی کنند اما اتفاقاتی باعث شد عملیات با موفقیت انجام نشود و دشمن نیروهای ایرانی به خصوص غواصان را دستگیر یا به شهادت رساند.

فرمانده گردان عملیات کربلای ۵ اضافه کرد: عملیات کربلای ۵ بعد از عملیات کربلای۴ در شلمچه اتفاق افتاد و ارتش عراق هیچ وقت فکر نمی کرد ایران بتواند بلافاصله تدارک چنین عملیاتی را بدهد. زمانی که تهاجم گسترده نیروهای ایران در شملچه آغاز شد عراق با وجود اینکه ۴۸ ساعت بعد متوجه این عملیات شد با تمام امکانات وارد جنگ شد. نیروهای زرهی، نیروهای هوایی و دریایی عراق وارد منطقه شلمچه شدند و با حداقل امکاناتی که نیروهای رزمنده و بسیجی ایرانی داشتند به مقابله پرداختند.

عاطفی فداکاری و ایثارگری رزمندگان ایران را تحسین برانگیز دانست و گفت: در عملیات کربلای ۵ نیروهای ایرانی تا ۱۵۰ کیلومتر از مرز شلمچه را آزاد کردند و خون های زیادی پای این جنگ ریخته شد.

فرمانده گردان عملیات کربلای ۵ با اشاره به اینکه عراق در جنگ با ایران مدام استراتژی خود را تغییر می داد تا بتواند ایران در عملیات ها شکست دهد،‌ تصریح کرد: شعار شهیدان ما در جنگ «هیأت من الذله» و پیروی از امام (ره) بود. ‌وظیفه ما امروز این است که پیام شهیدان را فراموش نکنیم و به گوش تاریخ برسانیم.

همچنین در پایان این مراسم مزار شهدای مدافعین حرم و شهدای عملیات کربلای پنج توسط خانواده های معظم شهدا و ایثارگران گلباران شد.

13 12 11 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: